Seuraa 

Kiinnostaisi kovasti tietää, mikä on marrasmasulaisten lähtöpaino ja tähän asti kertyneet kilot sillä mielestäni olen ollut tosi iisisti herkkujen kanssa, popsinut lähinnä omenoita ja rasvattomia jogurtteja, ruisleipää jne. mutta kiloja on tullut jo 8!! Eli paino nyt 68 ja 25+2 menossa. Esikoisesta tuli 19kg ja pikkukakkosesta 18 mutta nyt neuvolassakin ihmettelivät painon nousun pienuutta...silti joku kirjoitti että painoa olisi tullut vain 4kg?! Apua, mun paino on tuplaten jo tuon rajan:(...jeesatkaa nyt vähän:)

Kommentit (15)

Viimeksi neuvolassa rv 21+0 oli tullut yhteensä 5kg ekasta neuvolasta, arvioisin että plussauksesta n 6kg. BMI ennen raskautta 22. Nyt kun viikkoja 25+5 yhteensä tullut varmaankin sellaiset 8kg.

Mun mielestä muutenkin vähän höpöä tuo neuvolan punnitus, aina eri kellonaika, eri tavalla syöny ja käyny vessassa, erilaiset vaatteet jne... Ja sitten merkitään korttiin gramman tarkkuudelle viikon painonnousu, että silleen.

Mutta siis, alkupaino vähän alle 70, (BMI 24), lisää tullut 4kg (rv23).

Esikoiselta oli rv:lla 20 +0kg, tosin silloin lähtöpaino 77kg, viimeisen 20 viikon aikana tulikin sitten +20kg :o. Nyt on tähän asti nousut aika tasaisesti, välillä tippunutkin moneksi viikoksi. Toivon etten saavuta nyt tässä raskaudessa niitä +1,3kg/viikko merkintöjä neuvolakorttiin ;).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla lähtöpaino oli vähän vajaa 70kg ja nyt painoa reilu 75kg, eli reilu 5kg on tähän mennessä painoa tullut. Kaipa se on ihan sopivasti. Nyt tuntuu nousu tasaantuneen kun se monta viikkoa nousi tasaseen 500g viikkovauhdilla. JA nyt menossa rv 25+1

Elikäs mulla lähtöpaino oli 52 kg (bmi 19) ja nyt viikolla 25 puntari näytti 57 kg. 5 kiloa olisi siis tullut. Ihan tarpeeksi; olo on etenkin iltaisin kuin norsulla, lienee osansa myös turvotuksella joka lisääntyy aina iltaa kohden. Mitään erikoisempaa liikuntaa en kaikkien vaivojeni kanssa ole pystynyt harrastamaan, mitä nyt tietysti päivittäiset koiranulkoilutukset ja tauoton lasten perässä juokseminen. Kahdesta aiemmasta raskaudestani tuli molemmista painoa 12-13 kg, joka tosin oli jo ristiäisiin mennessä lähtenyt pois ja olin samanlainen tikku kuin ennenkin.

Niin, tarkistin tuossa juuri uudelleen kalenterista sen päivän kohdalta jolloin plussasin, paino olikin 58,1 eikä 60 niin kuin muistin eli 10kg mulla on sitä painoa jo tullut:(...neuvolassa oli rv 8+1 se oli jo sen 60kg...

Jumpaatteko te raskauden aikana mitään? Mä olin kuolla eilen kun ekaa kertaa kesässä menin pyörällä töihin, ihan karsee sydämentykytys ja reidet ihan hapoilla. Nyt painan töihin kyllä joka päivä pyörällä, matkaa ei ole edes kuin 1,5km!! Käsipainot menen ostamaan tänään. Ompas sitä viisas kun tässä vaiheessa alkaa sitten kuntoilla kun koko kesä on mennyt rennosti ottaessa, senkin ajan olis voinut tietysti hyödyntää liikkuen. En vaan aluksi uskaltanut ettei mene kesken, sitten huimas alhaisen verenpaineen takia ettei sen takia halunnut kehoa rasittaa, ja nyt on ollut kesä ja ja ja... kyllä mulla taitaa syitä riittää. Just joo. Ei tekis sauvakävely varmaan pahaa takapuolellekkaan.

Niin, ja vatsanympärys oli illalla mitatessa 104,5cm!!!!!!!!Nyt aamulla " vain" 101cm:)...KARSEETA!!

Ensimmäisinä 3.5 kk:na paino ei noussut juuri ollenkaan, mutta nyt on sellaiset 6-7 kg tullut lisää. Vähän kauhistuttaa, jatkuuko nousu yhtä nopeana loppuun asti! Etenkin iltaisin vatsakupu on niin suuri, etten meinaa saada kenkiä jalkaan. Onneksi kilot näyttävät lähinnä tulleen masupuolelle.

Ostin sellaisen masutuubimallisen tukisysteemin lantiolle, mikä on ihan ok. Äitiysvaateliikkeessä oli toinen järeämpi malli, mutta vielä olen tyytynyt tuohon kevyempään versioon. Pahaolo on taas alkanut vaivata :-(

kun eka kerran menin 9+3 viikolla neuvolaan paino oli 67,3 ja nyt tänään kävin neuvolassa ja viikkoja 26+2 niin painoa 69,5..eli painoa reilu kaks kiloo...minua huolettaa painon vähyys ..vaikka maha omasta mielestä kuin jalkapallo..pitää ottaa asia esiin ku keskiviikkona lääkäriaika..ja edellisissä raskauksissa painoa tullut näihin viikkoihin 5-6kg..

.. En omista vaakaa joten voin vain arvailla mikä painoni on ollut kun tulin raskaaksi, ehkä 62-63, ekan neuvolakäynnin yhteydessä se oli jo 65 (rinnat ainakin paisuivat heti). Nyt viikolla 24+0 painoa on tullut kaikkiaan noin viisi kiloa - en edelleenkään omista sitä vaakaa. On näyttänyt kertyvän etupäässä oikeisiin paikkoihin; rintoihin ja vatsaan, ja kyllä kyljistäkin saa vähän entistä tiukemman jenkkaotteen. Mutta hui hai! Mielestäni näytän hyvältä. Miehen päivittäiset pullukkavitsit vaan alkaa ärsyttää..

Eipä tuo keskustelun aloittajankaan painonnousu kuulostanut mitenkään huolestuttavalta, ja kaikki raskaudet ovat erilaisia.. Syödään terveellisesti, herkutellaan välillä ja liikutaan ulkona! Kun toi sade taukoaisi välillä edes hetkeksi :D

Eka neuvolassa (rv 8) mulla oli painoa 62kg. Rv 24 mulla oli painoa 67kg joten 5kg tullu lisää. Uskoisin jos ei syöminen ihan karkaa käsistä, niin pääsen siihen samaan 12kg mikä tuli esikoisestakin. Toivottavasti on yhtä hyvä tuuri kuin viimeksi, eli sairaalasta lähtiessä paino olisi jo tuo 62kg. Toivossa on hyvä elää, sano lapamato....

Mulla oli ekassa neuvolassa aloituspainona 73,5kg (Rv 8+4) ja viimeksi kun kävin neuvolassa 10.7. (Rv 22+2) niin silloin painoa oli kertynyt jotain 3 kg, sillä paino näytti olevan 76,7kg. Että ihan siedettävästi. Joudun sokerirasitustestiin, koska alkupaino oli jo ylipainon puolella :P Se onkin sitten tuossa puolessa välissä elokuuta. Nyt oon kyllä syöny makeisia aika paljon, mutta en tiedä yhtään kuinka paljon paino on noussut tässä loman aikana. :) Toivottavasti ei paljoa. Ei nyt niin kovasti tunnu että olis noussut, mutta mistäpä sitä tietää...en löytänyt vaakaa täällä äitin luona, joten en voi itekään nyt tarkistaa ;) Että odotetaan nyt vaan neuvolaan saakka :D

Rv 25+1 (jos oikein oon laskenu)

Marraskuisten painoja kyseltiin... Mulla tosiaan on tullut nyt 4 kiloa, mutta mun lähtöpaino on hulppeat 90 kiloa, joten ylipainoa jonkun verran. Neuvolassa pitivät tätä neljää kiloa hyvänä määränä, koska mulla ei saa nousta paino liikaa. Enkä todellakaan halua, että se nousee ihan överisti, koska niistä on muuten vaikea päästä eroon. Mutta sanotaanko, että tämä raskauden tuoma kömpelyys on kyllä johtanut siihen, että olen päättänyt muuttaa elämäntapojani synnytyksen jälkeen. En halua enää olla isokokoinen, vaan normaalipainoinen, jonka päällä vaatteet näyttää hyvältä. Varsinkin, kun näkee kaupassa todella isokokoisia naisia lasten kanssa, olen aina todennut miehelleni etten koskaan halua näyttää tuollaiselta... Vielä kuitenkin olen löytänyt kivoja vaatteita ja olen aina huolehtinut ulkonäöstäni, sillä kyllä mä ainakin haluan näyttää hyvältä. Onneksi tähän asti vatsakin on ollut kovin soma pikku pallo;) Enkä näytä vaan lihonneelta...

Noh, tuli vähän muutakin tilitystä, mutta siis maltillinen painonnousu. Siihen olen päässyt sen avulla, että olen hieman katsonut mitä syön. Terveellisemmin olen syönyt kuin ennen raskautta. Mutta liikuntaa en ole juuri pystynyt harrastamaan supistuksien takia, se hiukan harmittaa!

Ja viikkoja kasassa 26+1

Miulla ekassa neuvolassa (rv 8+3) painoa oli 74,6kg (mikä oli mielestäni jo n.pari kiloa enemmän kuin normaalisti)

Mutta jos tuosta lasketaan..Viime neuvolassa (rv 25+2) paino oli 80,1kg, eli n.5,5kg ois kokonais painonnousu.

Mielestäni tuo ei oo vielä hirmu paha, vaikka jo alussa BMI olikin 26.

Esikkoa oottaessa tuli painoa reilut 20kg.

Pitäisi kyllä liikkua enemmän, kun välillä tulee herkuteltua ihan ylenmäärin:( Jotenkin ainakin mie annan raskaana ollessa enemmän herkkuja anteeksi kuin jos en olis raskaana--> tulee syötyä kaikkee enemmän.

Pitkästäaikaa

Mulla lähtöpaino oli 59kg ja nyt eilen neuvolassa painoa oli tullut ja paljon painoin 67kg. Esikoisen aikana tuli 25kg, et nyt pitää vissiin ruveta jumppaileen taas kun en kuitenkaan syö erikoisemmin=( Vaikka mulla lähti ne kaikki 25kg muutamassa kuukaudessa mutta silti!

viikkoja nyt kasassa tasan 23=)

Heissan,

ekassa neuvolassa paino oli 68 kg ja nyt muutama vko sitten rv 22 se oli 74 kg.

Sanoi tuo tuttu terkkari että tällä kertaa saan mieheni kiinni, mies painaa 82 kg ja esikoisen kanssa jäin puoli kiloa alle. Ei mieltä ylentävää! Taidan ryhtyä tarjoilemaan sille herkkuja.

Onko kellään muuten semmoista mahantukivyötä käytössä? Mulla oli sellainen lainassa viimeksi ja oli oiva vehje. Mun maha on kun jollain hyllyllä suoraan eteenpäin ja se ' hyllyn alareunan' mahanahka on tosi kipea.

t. Tuulinäiti

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat