Seuraa 

Taustaa: en ole helposti raskautuvaa lajia, eli laiskalla yrittämisellä (=ei toimintaa juuri ovulaatioaikaan) ei kyllä mitään tapahdu. Yksi lapsi on meille suotu tässä vuosien aikana. Aktiivisia emme yrittämisen suhteen ole olleet, tjot-meininkiä.

Nyt pohdiskelen endometrioosin mahdollisuutta. Kivuliaista kuukautisista olen kärsinyt pitkään, pelkällä buranalla ei selviä. Tiputteluvuotoa saattaa olla melkein viikonkin ennen menkkoja, pahentunut viime kuukausina. Kaikenlaista muutakin pientä on, mutta tärinäkipuja en tunnista oireekseni.

Gynellä kävin viimeksi (perustutkimuksessa) puoli vuotta sitten, sisätutkimuksessa ja papassa ei mitään poikkeavaa. Ja koska en ole itse ollut toistaiseksi huolissani lapsettomuudesta (kun tuo yksi jo on), niin tarkemmin ei tutkittu. Sen jälkeen tiputteluvuodot ovat pahentuneet.

Nyt mietin, että kannattaisiko ottaa taas yhteyttä gyneen. Olenko vain neuroottinen oireiden suhteen vai olisiko syytä tutkia? Turhaan en viitsisi tutkituttaa... Huolestuttaa vain, että jos raskautuminen käykin hirmu vaikeaksi. Ikääkin kun alkaa olemaan jo se 30.

Kommentit (1)

Mulla endo huomattiin vasta sisäultralla. Eli jos asia askarruttaa, niin käyppä semmossella gynellä jolla on kyseinen laite. Sen voi kysyä aikaa varatessa.

Pingu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat