Vierailija

Itse en ollut silloin siinä, esikoisen kanssa muissa touhuissa.

Hän ei antanut kai kun pari mustikkaa, mutta voiko niistä kuinka mennä noin pienellä maha sekasin?

Vauva on nimittäin ollut rauhallinen ennen, ja nyt illalla sitten itkeskellyt. Eikä oikein asetu nukkumaan. Vai oisko vaan jotain muuta sitten?

Niin ja voitte kuvitella että päähän otti kun menee antamaan tuollain meidän lapselle jotain mitä ei pitäs vielä antaa! Mä oisin itte sitten joskus halunnu antaa ne ekat maistajaiset.. =/

Sivut

Kommentit (54)

eläinäitien tavoin normaalia hengissä säilymisen vuoksi.

Kuitenkin voisi välttää ylilyöntejä kaksi mustikkaa ei maata kaada. Anoppi tietää että aloitetaan ihan pienellä maistelulla.

Tuli mieleen eilen täällä ollut anteeksipyyntöketju imetysfanaatikolta - oli lopettanut imetyksen kun lapsi oli vähän vajaan vuoden - " tervehtyi" fanaattisuudestaan kun lapsi ei enää rinnassa.

Tää on myös niin tätä päivää, että kiukustutaan pienistä vähäpätöisistä asioista. Pyritään hallitsemaan omaa elämäänsä täysin ja jos siihen tulee pieni muutos on paletti totaalisesti sekaisin.

Relatkaa !

Olen sitä mielta että jos ei vanhemmat erikseen mainitse niin kukaan ei syötä vauvalle yhtään mitään. Pätee vanhempiinkin lapsiin.

Mustikka tekee kakan mustaksi, ainakin minun pojilla. Älä siis ihmettele jos niin käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

se on vaan noudattanut niitä ohjeita joita annettiin kun hänen omat lapsensa olivat pieniä. Ihan hyvän miehen kasvatti,vai?`

Minä olen saanut appelsiinimehua kahden viikon iästä asti neuvolan ohjeiden mukaan.

Eikä se että on lapsenlapsia mitenkään takaa että on yksityiskohtaisesti perillä neuvolan nykysanomisista. Ei meillä ainakaan anoppi ollut neuvolassa mukana, ei lukenut niitä lehtisiä eikä kysellyt asiasta enkä minä ruvennut vanhaa ihmistä yksityiskohtaisesti valistamaan pyytämättä.

Vierailija:

[quote]

se on vaan noudattanut niitä ohjeita joita annettiin kun hänen omat lapsensa olivat pieniä. Ihan hyvän miehen kasvatti,vai?`

Minä olen saanut appelsiinimehua kahden viikon iästä asti neuvolan ohjeiden mukaan.[/

Ja kyllä 3kk ikäselle saa jo alkaa antaa marjoja sun muita, mieluiten soseena tai kiisselinä.

Ei mitään isoja annoksia kerralla tietenkään, vähä vaan maistellen.

Ottakaa nyt helvetti se järki käteenne, pari mustikkaa ei tee lapselle yhtään mitään.

En mäkään tykkäisi, jos lapselle annettaisiin jotain leipää tai tavallista maitoa tms. mutta joku minipala hedelmää nyt ei maata kaada.

Ja asiastahan voi mainita ihan kauniisti asianomaiselle, eikä tulla tänne vinkumaan ja repimään itkupotkuraivareita.

PS. Mun isän puoliso juotti mun lapselle 7kk iässä tavallista maitoa ja totesi vaan, ettei siitä tullut vatsavaivoja. En olisi tosiaan sitä halunnut, mutta ei tullut mieleenkään ruveta reuhaamaan. Kerroin hänelle vaan mitä nykyään asiasta ajatellaan, ja hän oli pahoillaan ja asia sillä selvä. Seuraavan kerran lapsi sai siellä sitä punaista maitoa vuoden ikäisenä.

ärtsympää kuin jotkut pari mustikkaa.

Ja mitä helvetin väliä kuka sille kersalle sen ekan mustikan suuhun antaa? Eiköhän sulle kuitenkin jäänyt nyt aika monta yhteistä ensimmäistä hetkeä kuitenkin?

Toivottavasti en koskaan ikinä saa sun kaltaistasi hermoheikkoa ressukkaa miniäkseni.

isommat lapset syöttivät vähän vajaa 3 kk vanhalle vauvalle suoraan pensaasta mustikoita niin 3 pv oli vauvalla vatsa kuralla ja oksensi. Ei ollut saanut mitään kiinteitä vielä siihen mennessä, eikä ne mustikat suoraan pensaasta niin puhtaitakaan varmasti olleet, eikä ne lasten kädet :) Silloin ei ollut mitään vatsatauteja liikkeellä, eikä muuten ollut syönyt mitään muuta kuin normaalia maitoa, että olin sitä mieltä että johtui mustikoista.

ei voi sanoa enää että nico-petteri on täysimetetty, kun sille on annettu mustikkaa 3kk:n iässä.

ei ole äiti saanut päättää milloin tehdään ensimaistajaiset, sekin on SUURI tapahtuma.

Joskus toisen kohdalla ehkä rentoudut ja huomaat miten naurettava olet. Paitsi jos piiputat itsesi nyt ihan tukkoon tuolla superäitiydellä, etkä halua enää toista vauvaa.

kielletty, jokainen lapsi on erilainen. Yleisesti vaan ihmettelen eikö kannattaisi katsoa millaisesta perheestä miehen valitsette, ei omena kauas puusta putoa. Ja kyllä, anoppisi teki väärin.

Koti-isä, oletko koomassa? Vai vaan vähän vajaaälyinen, kun välimerkkien käyttö on noin vaikeaa?

PS. " Koti-isä" , vauva-lehden palstalla käy isät harvemmin haukkumassa naisia lehmiksi...

Vierailija:

Lainaus:

2/6 menkää hoitoon ja siis nopeasti lehmät olette tyhmiä en ole ap

vaan yksi koti-isä. Kiitos hulluja on kiva haukkua.

Anoppi on kuitenkin äiti, jonka täytyy ymmärtää, että äiti on pientä vauvaansa kohtaan erittäin suojeleva.

Ettekö te ole sitten kiinnostuneita, mitä muut ihmiset syöttävät teidän parikuisille vauvoille? Aika leväperäistä.

En usko, että ao:n pointti oli lainkaan siinä MITÄ anoppi syötti vauvalle, vaan siinä, että ylipäätään anoppi syötti. Ilman lupaa.

Ois antanu enemmänkin, mutta sanoin ettei enempää kun voi tulla masu kipeeksi. En huomannut mitään oireita lapsessa. Anoppi muutenkin oli aina antamassa jotain herkkua vauvan suuhun jos vaan ehti. Esim puolivuotiaalle keksiä ja kääretorttua.

Mulla on ihan huippuhyvä anoppi, mutta ei se silti täydellinen ole, ajatteli kai vauvallekin tulevan hyvä mieli herkuista. Maailmani ei ole kaatunut tähän episodiin. Harmittihan se silloin vähän, kun pelkäsin vatsaoireita.

täytyy ymmärtää, että kyllä ei ole heidän asiansa olla tuputtamassa pienelle vauvalle syötävää mitä mieleen juolahtaa, vaan vähän voisi tarkistaa vauvan vanhemmilta mitä saa antaa.

Et ymmärrä pointti. Se, että oma äitisi on neuvolasta suosituksen appelsiinimehulle, tarkottaa siis sitä ettei nykysin voi kukaan antaa appelsiinimehua? Jos mummo nyt laimentaa mehua ja maistattaa niin tuskin se mitään pahaa tekee tai tarkoittaa jos sillä menetelmällä kokonaan kasvatettu vielä elää ja on terve??

Ei saa olla niin tiukkapipo etteikö voisi maistattaa. Jos elämä oman vauvan ympärillä on noin tiukkaa niin ei auta jättää lasta yksin kenenkään kanssa vaan vahtia hamaan tulevaisuuteen saakka. Mutta joskus tarttee napanuora katkasta.

53

Vierailija:

Lainaus:

Pysykää poissa niistä mummoloista, jos on niin helvetin vaikeaa. Totta kai jos lapsella on allergioita tms. niin ne huomioidaan, mutta muuten... mä tulen kyllä tulevaisuudessa lemppaamaan niin kauas tollaset miniät, jos kohdalle sattuu. Pitäkööt kersansa ja hajotkoot liian suureen hoitovastuuseensa, ei kiinnosta.

Neuvon tulemaan vaan av:lle parjaamaan.

Vierailija:

Lainaus:

Olen sitä mielta että jos ei vanhemmat erikseen mainitse niin kukaan ei syötä vauvalle yhtään mitään. Pätee vanhempiinkin lapsiin.

Mustikka tekee kakan mustaksi, ainakin minun pojilla. Älä siis ihmettele jos niin käy.

Oma äitini on hieman samalla asenteella matkassa. Hän antoi aina kun silmä vältti jotain lapsillemme. (maitoallergiselle) Esikoiselle antoi suklaata ja kurkkupastilleja kun lapsi oli 1v, 5kk ikäiselle kuopukselle palan nakkia jne... Nauroi vaan kun kielsin.

Minusta ei ole liikaa vaadittu että annetaan vanhemmille vastuu lapsen ruokailusta, ei lapsi pilalle mene mustikoista mutta ei anopinkaan maailma rikki mene jos jättää ne mustikat antamatta. Eiks niin?

En ees tie koska mulle on noin 31 vuotta sitten syötetty ja juotettu. Mutta voin sanoa kun oma lapsi tänä vuonna täyttää 16v ni silloin oli suositus se 3kk ja sitten perunaa ja muuta sen mukaan olen elänyt nytkin! Kun kaikilla ei sitä maitoa tule vaikka sanotaan et kyllä sitä tulee ku vaan imettää ja imettää. Entäs jos se lapsi itse alkaa huutaan sitä touhua kun yrittää ja se vaan hermostuu. Ei siis siitä hermostunu et ois ollu hermostunu äiti vaan kun sitä maitoa ei vaan tullu. Sanon näin koska ekalla kerralla kyllä tunsin kun maitoa tuli ei millään ois ollu loppuakseen. Mut kuopuksen kans olin yksin alust asti et se varmasti tressin muodossa hävisi se maito ja kun ei kerenny syömään. Et älkääpä te kaikki tuomitse äitiä ilman että tiedätte!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat