Vierailija

Muutamista keskusteluista olen bongannut rivien välistä sanoman että jotkut voivat vaikuttaa siihen kuinka heidän lastaan hoidetaan päiväkodissa. Kysyisinkin, minkälaisten asioiden suhteen saatte vaikuttaa lapsen hoitoon? Päiväunien suhteen varmaankin mutta entäs muiden asioiden?

Lapseni on 22 lapsen ryhmässä ja minulle on annettu ymmärtää että " täällä toimitaan näin ja tähän lapsen pitää ulottua" esim. 3 -vuotiaalle annettiin veitsi käteen ja laitetaan pilkkomaan vaikka minusta sillä ei olisi kiirettä. Sitten se on ongelma kun hermostuu eikä keskity. Vastaavaa pukemisessa ym. -Olisinko siis voinut sanoa että haluan että minun lapselleni pilkotaan ne perunat eikä painosteta vielä jos ei kerran suju?

Kommentit (6)

ja on koskenut elämässään kerran veitseen. Syö haarukalla ja joskus lusikalla. Hienomotoriikka ei ole mitään ihan priimaa joskaan ei nyt ehkä ihan poikkeuksellisen huonoakaan. Mielestäni lapsen edellytyksistä on pakko lähteä pk:ssa. Toki uusiin haasteisiin kannustaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

[quote]

Muutamista keskusteluista olen bongannut rivien välistä sanoman että jotkut voivat vaikuttaa siihen kuinka heidän lastaan hoidetaan päiväkodissa. Kysyisinkin, minkälaisten asioiden suhteen saatte vaikuttaa lapsen hoitoon? Päiväunien suhteen varmaankin mutta entäs muiden asioiden?

Lapseni on 22 lapsen ryhmässä ja minulle on annettu ymmärtää että " täällä toimitaan näin ja tähän lapsen pitää ulottua" esim. 3 -vuotiaalle annettiin veitsi käteen ja laitetaan pilkkomaan vaikka minusta sillä ei olisi kiirettä. Sitten se on ongelma kun hermostuu eikä keskity. Vastaavaa pukemisessa ym. -Olisinko siis voinut sanoa että haluan että minun lapselleni pilkotaan ne perunat eikä painosteta vielä jos ei kerran suju?[/

Omatoimisuuteen ohjaamistahan se pikkuhiljaa on ja huomaavat varmasti jos ei homma suju,joten auttavat tarpeen tullen ..

varsinkaan päiväuniin ei ollut minkäänlaista vaikutusmahdollisuutta. Niinpä vielä 6 vuotias poikamme lykättiin unille, kun nukahti, nukkui sitten jopa 2.5 tunnin päiväunet. Sitten uni tuli kotona joskus puolenyön seutuvilla ja taas aamulla mentiin tarhaan seitsemäksi.... Perseestä oli koko touhu. Luojan kiitos nuo tarha-ajat perheemme osalta jo kaukana takanapäin

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat