Vierailija

Olen ollut miehen vanhemille vihoissani. Hakevat välillä lapsemme 4v päiväkodista ja hoitavat illan, jos meillä menee töissä pitkään. Aikaisemmin poika istui etupenkillä! pelkissä turvavöissä. Kun kielsin tämän, laittoivat pojan istumaan takapenkille.

Olemme tarjoutuneet ostamaan vyöistuimen tai lainaamaan omaamme, mutta ei kuulemma sovi heidän autoonsa. Alkukesästä sanoin anopille, että laki määrää, että istuin on pienellä oltava. Oli nyt loman aikana sitten kirpparilta löytänyt pehmustetun tuolin, sellaisen pienen nojatuolin ehkä 60-luvulta. Oli sahannut siitä jalat poikki ja laittanut takapenkille. On nyt ylpeä keksinnöstään (taas säästyi pitkä penni) ja toivoo minunkin olevan tyytyväinen kun lapsi nyt kulkee istuimisessa.

Mies ei halua kommentoida, koska ei halua pahoittaa äitinsä mieltä.

Apua, saan kohta varmaan jonkun järkytyshalvauksen.

Kommentit (16)

vanhempi ihminen vetoo siihen ETTÄ EI ENNENKÄÄN... (mulla anoppi oli 3kk ikäselle tarjoamassa jo maksamakkaraa ja sanoi että on niitä ennenkin syötetty ni miks ei nyt muka saa...). Mutta ihme daiju kyllä toi sun anoppis taitaa olla... sano että turvaistuimen TÄYTYY olla ties minkä EU-standardin mukainen... ja painota että tuo on laki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sano anopillesi, että tuollaisesti virityksestä he saavat sakot (mikä rahanmenetys!). Ja hommaa jostain turvaistuin, jonka sanot saaneesi ihan ilmaiseksi tai tosi halvalla (mikä säästö, varsinkin jos muistat mainita, että vastaavan istuimen oikea hinto on vähintää XXX euroa).

Osta joku halpa istuin netistä, jos et itse raaski kalliimpaa ostaa. Meille oli selvää, että ostamme mummon ja ukin autoon omat turvaistuimen, kun jouduimme useammin turvautumaan heidän kyyteihin. En voinut kuvitellakaan, että olisin vaatinut heitä ostamaan uuden tuolin kalliilla.

mutta ottivat asian tosissaan vasta, kun saivat tässä vasta sakot.

Nykyisin liikennettä paljon enemmän kuin ennen ja vaikka autojen turvallisuus onkin parantunut, ovat myös ajonopeudet kasvaneet. Ennen oli ennen ja nyt on nyt.

eikä lapsi ole päiväkodissa. Eikä ole tarkoituskaan antaa anopin kuljettaa lasta tuossa virityksessä.

Kerron vain kun harmitti ihmisten typeryys. Anoppi kun ei millään ymmärrä tätä turvaistuin juttua. Miehelleni ja hänen veljelleen kun kuulemma tehtiin lapsuudessa lomamatkoilla oikein pesä takapenkille tyynyjen ja parin peiton avulla. Siellä veljekset sitten lukivat akkareita (mahtui olla tilava pesä, auto oli muistaakseni Anglia, pieni kuin mikäkin nykyaikaan verrattuna). No, edes turvavöitä ei ollut vaan pojat makoilivat miten sattui.

Ap

Totuus on tarua ihmeellisempää.

Täytyy kai ottaa itseään niskasta kiinni ja selittää anopille ihan ystävällisesti, ettei käy. Minäkin olen yleensä huono loukkaamaan muiden ihmisten tunteita.

JOS mun anoppini olisi tuollainen ennemmin antaisin sille turpiin kuin antaisin lapsen matkustaa autoon viritetyssä nojatuolissa. Keksi parempi provo seuraavalla kerralla, tuo on säälittävä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat