Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

koiran haukkuminen (jatkuvasti silloin kun omistaja on poissa kotoa)

remontin tekeminen (esim. poraaminen)

jatkuva musiikin kuuntelu

pianon soitto

biletys

ulkona pärräävät mopopojat

lapsen itku

kovaääninen riitely

minusta näistä kaikkein eniten koiran haukkuminen :P

Sivut

Kommentit (51)

naapurissa on todella meluisat lapset, mutta sieltä ei KOSKAAN kuulu meille sisälle mitään!

Kerrostalossa joskus asuessani ärsytti eniten se, kun joku yläkerrassa kävi paskalla tai lorotti keskelle pönttöä. Ei ollut ehkä mitenkään hyvät äänieristeet putkistoissa. : )

Vierailija:

Ja isot koiratko ei tota tee?

Me asutaan omakotitalossa, mutta tässä muutamalla naapurilla on koiria, jotka saa olla paljon pihalla. Aina kun menee ohi, alkaa armoton haukku, ja se on pelottavaa kun isot koirat juoksee aidan vieressä ja räksyttää, vaikka ne nyt siellä toisella puolella aitaa onkin.

Kerrostalossa asuessa, yleinen siivottomuus ärsytti. Muksut rikkoi paikkoja ja sikaili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yläkerrassa asui lapseton pariskunta, joka hakkasi pattereihin yöllä, kun lapsemme itki. Lähdin usein yöllä ulos kävelemään lapsen kanssa, kun en kehdannut olla sisällä. Nuori pari muutti pois ennen kuin koliikki ehti loppua. Kuulin, että jonkun ajan kuluttua olivat saaneet lapsen. Toivottavasti lapsi osasi olla ärsyttämättä vanhempiaan.

Vierailija:

Lainaus:

Päästävät siis pienen rakkinsa aina aamuisin pihalle. Ja se rotan kokoinen koira räkyttää ihan taukoamatta:(

Me asutaan omakotitalossa, mutta tässä muutamalla naapurilla on koiria, jotka saa olla paljon pihalla. Aina kun menee ohi, alkaa armoton haukku, ja se on pelottavaa kun isot koirat juoksee aidan vieressä ja räksyttää, vaikka ne nyt siellä toisella puolella aitaa onkin.

Kerrostalossa asuessa, yleinen siivottomuus ärsytti. Muksut rikkoi paikkoja ja sikaili.

Niistä tietää, etteivät ne jatku maailman tappiin asti. Sen sijaan örveltämisen ääni ja neljän aikaan aamulla vaimolle huutamalla esitetty " Mikä mus on vikana saatana!" kysymys tai Jimi Hendrix kolmen promillen kännissä TÄYSILLÄ itse kitaralla soitettuna ärsyttää kybällä. Samoin ne yli-ikäiset mopopojat (lue: Harrikka), joiden mielestä pakoputken pois ottaminen on miehekästä. Onhan se miehekästä, mutta ei aamuyöstä.

1. Poraaminen, pari talon asukasta harrastaa tuota. Aloittavat esim. klo 8.00 ja lopettavat klo 13.00. Ja tätä voi jatkua viikon. VITUN ÄRSYTTÄVÄÄ!

2. Musiikin kuuntelu täysillä, nykyinen seinänaapuri harrastaa tuota. Se basson jytke on niin ärsyttävää. Tuo siis kuuntelee tunti tolkulla musiikkia.

3. Koiran ULVOMINEN, entisellä seinänaapurilla oli koira, joka ulvoi aamulla klo 6-8 putkeen (halusi pissalle, mutta naapuri veteli edelleen sikeitä) sekä vähän väliä päivällä (ihan muuten vaan).

Pianon soitto (ja laulu), jos soittaa ja laulaa väärin ja aina joka päivä pimputellaan.

Musiikin kuuntelu mutta häiritsee vain jos liian kovalla, että kuuluu läpi, eli varmaan biletys käytännössä

Koiran haukkuminen jatkuvana

Remontin tekeminen (isomman remontin teko)

Riitely (tätä tuppaa olemaan jatkuvampana jos riitelyä on)

Mopopojat

Lapsen itku

Juhlinta ja tappelu myös päiväsaikaan ei oo mieluista kuunneltavaa. Kerrostalossa asuessamme jouduttiin kuuntelemaan näitä. Mutta rivitalosissa missä ollaan asuttu, ei ongelmaa ole ollut. Tosin rivarit ovat omistusasuntoja ja kerrostaloasunnot oli kaupungin vuokra-asuntoja. Syy löytyy varmasti tästä.

Vierailija:

Lainaus:

muuten sanoa naapurille koiran jatkuvasta hakkumisesta.

meillä on koira ja asutaan kerrostalossa. koira jää joskus haukkumaan kun lähdetään töihin. En sitten tiedä haukkuuko päivällä miten paljon, kukaan ei ole ainankaan valittanut.

Mutta olisi kiva, että naapurit tulisivat sanomaan, jos koira haukkuu päivät pitkät, asialle voisi sitten yrittaa tehdä jotain.

Olen asunut kahdessa rivitaloasunnossa, jossa naapurilla koira. Molemmilla kerroilla minulla on ollut alle vuoden ikäinen vauva, joka on nukkunut päiväunia useampaankin kertaan. Ensimmäisessä tapauksessa suuri saksanpaimenkoira alkoi haukkua heti kun isäntäväki lähti aamulla töihin 7:n jälkeen, ja voin vakuuttaa ettei ääni ole mitenkään pieni. Vauva, joka yöllä oli saattanut valvoa moneenkin otteeseen, olisi nukkunut aamulla ties kuinka pitkään, heräsi ääneen. (Ääni olisi herättänyt tajuttomankin!). Sama meno jatkui lähes koko päivän, vauvaa oli vaikeaa saada nukkumaan päiväuniaankaan kun koira louskutti seinän takana.

Lähestyin omistajaa ihan ystävällisesti ja hän (nainen) kävi meidänkin ovella pahoittelemassa asiaa, mutta MITÄÄN ei tapahtunut, sama meno jatkui aina vaan. Tätä piinaa kesti 5 kk, jonka jälkeen tämä pariskunta muutti koirineen pois.

Muutimme myöhemmin ihan uuteen rivitaloon vuokralle ja asuimme pari kk ilman seinänaapuria. Olin niin pettynyt kun tapasin ensimmäisen kerran tulevan seinänaapurini. Hän (sinkkutyttö) sai vaivoin pideltyä isoa, raivokkaasti haukkuvaa koiraansa. Vauva nukkui päiväunensa silloin vaunuissa terassilla takapihalla ja oli tosiaan oppinut nukkumaan hyvin kun oli hiljaista ja mukavaa.

Tämä naapuri alkoi pitää koiraansa narussa takapihalla ja koira haukkui pienintäkin liikettä, esim. kun meidän oven lukko rapsahti kun avasin ovea, niin koira aloitti haukkumisen, eikä siihen tullut loppua, ennen kuin tyttö vei koiran sisälle.

Jälleen menin selittämän naapurille ystävällisesti, että voisiko hän pitää koiransa sisällä edes sen aikaa, että vauva saisi nukuttua. Kerroin, ettei vauva nuku kauaa enää vaunuissa kuitenkaan, vaan siirtyy sisälle nukkumaan. (Sisällä ei onneksi haukkuminen kuulunut). Sovittiin sitten että laitan jonkin merkin meidän puolelta näkyviin, joka ilmaisee että vauva on nukkumassa. Jonkin aikaa tämä toimikin, mutta sitten tyttö alkoi tuoda koiraansa kesken vauvan unien ulos, jolloin vauva tietenkin heräsi haukkumiseen. Sitten tyttö alkoi huudella kaiteen toiselta puolelta ikäviä asioita ja sanoi lopulta, ettei aio rajoittaa koiransa olemista ulkona (kyse oli lopulta parista tunnista päivässä). Kerran koira oli sitten ulkona koko päivän ja tyttö oli itse pois, ei ollut vara mennä terassille ollenkaan.

Mikäpä siinä auttoi, kun tuoda siitä alkaen vauva nukkumaan sisälle, vaikka olisi nukkunut vaunuissa pitemmän unet raikkaassa ilmassa.

Ärsytti ja ärsyttää edelleen, että koira saa terrorisoida lapsiperheen elämää, niin että ei päästä sopuun naapurien kanssa edes ohimenevissä tilanteissa. Tässäkin tapauksessa kerroin, että kun vauva kasvaa eikä nuku enää ulkona, niin minun puolestani koira saa olla ihan rauhassa ulkona tai missä vaan, ei minulla eläimiä vastaa mitään ole.

Että ei aina neuvotteleminen omistajien kanssa auta, ja mitä he voivat tehdä haukkuville koirilleen, jos ovat itse poissa?

Parin vastaikkaisen naapurin huudot aamuisin kun itse nukkuisi. Yläkerran ryyppyputket jossa meteliä kuuluu vaihtelevasti ja se että siellä myös tömistään jalkoja lattiaan niinkuin ei tajuittais et alakerras asutaan. Oon joskus kun niitten 14v oli poikien ja tyttöjen kans siel keskenään kun meni överiks se touhu et tuli kutsumattomia vieraita. Sanoin näille ja äidille mut ei edelleenkään menny perille. Mut vuoden täs viel asun ni sit muutan. Ja lisäks viel et täs talos asuu joka kerrokses koiria ei täs mut alakerras ja mun yläpuolella 3 muussa kerroksessa ja joissain kämpissä on viel 3 koiraa ja useassa noin. Ja eilen viimeksi olin kypsä koiran haukkumiseen/vinkumiseen ym.

iät olivat arviolta 9-12 v ja juoksivat ja tömistivät ja kiljuivat ja paukuttivat ovia(?) klo 7-23 joka ikinen päivä jonka siellä viettivät. Myös rappukäytävässä. Ei voinut edes mennä toiseen huoneeseen jumpsutusta pakoon, kun oli kyse yksiöstä. Aloin tehdä niin että menin aina noiksi viikonlopuiksi poikaystävälleni, mutta sitten kun meille tuli ero niin ei voinut kuin kärsiä kotona :(

Itsellänikin on nykyisin lapsia ja lähteehän niistä tietenkin ääntä. Varsinkin kun tungetaan 29 neliön yksiöön useaksi päiväksi eikä keksitä niille mitään mielekästä tekemistä.

muuten sanoa naapurille koiran jatkuvasta hakkumisesta.

meillä on koira ja asutaan kerrostalossa. koira jää joskus haukkumaan kun lähdetään töihin. En sitten tiedä haukkuuko päivällä miten paljon, kukaan ei ole ainankaan valittanut.

Mutta olisi kiva, että naapurit tulisivat sanomaan, jos koira haukkuu päivät pitkät, asialle voisi sitten yrittaa tehdä jotain.

Miehen äiti asuu myös kerrostalossa ja hänen alapuolellaan on nuori perhe, jonka perheen isä soittaa ihan käsittämättömän lujaa musiikkia. Miehen äidin lattia tutisee basson jytkeessä. En ymmärrä miten tämän nuoren perheen pieni lapsi voi olla siinä metelissä. Olen miettinyt, että jospa mies yrittää peittää jotain tappelun ääniä kamalalla musiikilla.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat