Sivut

Kommentit (26)

Ihan katewellisena luen, kuinka moneen on iskenyt siivousvimma. Itse olen WALTAWA enkä saa öisin nukuttua vaan ravaan vessassa ja herään aina kun kylkeä pitäisi kääntää. Sitten päivisin olen kuin tapettu mato. Äsken käytin esikoista lääkärillä ja kävelyä tuli yhteensä ehkä 1,5km. Sen päätteeksi olisin ihan valmis kolmen tunnin unille. Mutta ei siis mitään mahd. Mietin, että kannattaisikohan vähän provoilla tuota kohdunsuun tilannetta ja mennä illalla hakemaan kaverilta mikroaaltouuni ja esikoiselle isompia vaatteita... Ei niitä kuitenkaan vauvan kanssa saa haettua, koska meillä ei ole autoa. Ajattelin tunkea sen mikron noiden yhdistelmien tavarakoriin... Sen päätteeksi olen kyllä sitten ihan poikki, mutta toisaalta tällä viikolla olisi helpointa saada järjestymään esikoisen hoito ja Haikaranpesän tukihenkilö, ensi viikolla saattaa mies olla taasen toisella paikkakunnalla...

T:ISO G

oo totta!Kääntyi takaisin kunnon mylläyksen kera rt:aan,kun olin menossa neuvolaan hakemaan lähetettä äippäpolille...

Pää on nyt kuitenkin vielä hyvin ylhäällä,liki navan korkeudella ja kääntyminen takaisin pt:aan on hyvin mahdollista loppuun asti.Sovimme,että vain soitto neuvolaan ja lähete äippäpolille tehdään valmiiksi...

Muuten kaikki oli loistavasti:

Käsikopelolla tytön painoarvio noin 3000-3200g....

painonmuutos:-500g, koko.nousu 11,5kg(tää vois olla merkki lähenevästä synnytyksestä,joka kerran paino lähtenyt laskuun)

rr:127/85

syke:140

hb:126,noussut entisestään,vaik olllut jo liki juhannuksesta ilman rautaa

sf-mitta 35,5cm

liikkeet:++

Nyt ootellaan mielenkiinnolla,miten päin neiti aikoo syntyä.

Lumina ja Lahja rv 39+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siis pitäshän mun jo tietää/muistaa mitä vauvalle pitä otta mukaan ku haetaan se kotiin. Mutta ku ei ajatus pelaa. Elkää vielä oottako kuitenkaan kotiutumis uutisia :0( ei edelleenkään mitään tietoa kotiutuksesta mutta ajattelimpa nyt pakata kassin valmiiksi odottamaan sitä kaunista päivää kun Saana saa lähtökäskyn täyshoidosta. Eilen oli jo hyvä päivä syönninkin suhteen kerran meni jo pullosta koko 70milliä ja useammin noin puolet eli 35-40 milliä. Saa nähdä miten tänään imutoimii.

Eilen käytiin ostamassa pinnasänkyyn ruuveja et ois saatu se kokoon,mutta olivatpa liian lyhyviä ne ruuvit joten kesken jäi.

No muuten alkaa olla valmista tulla kotiin tytsynki. Vaunut ja amme puuttuu vieläki. mut vaunut ei tarvi ku tuoda kotiin ja ammeen nyt saa kaupasta millon vaan. Ja eihän sitä ekapäivänä ulosmennä eikä luultavasti kylpyynkään.

mut pitääpä lähtä panee tätä kämppää taas kuntoon et pääsee lähtemään sit Saanan luo. On taas reffit 14-15 maissa.

Teresa81+Saana 1kk 6pv

Huomenna alkaa meidän kuukausi... Taas on lisää Elosia syntynyt joten

paljon onnea mamitukselle ja nelindalle poikavauvojen johdosta :o)

Tää meidän vauveli ei pidä kiirusta vaikka alan olla jo kohtuu kypsä odottamaan päivääkään. Ensi viikon maanantai olisi erittäin hyvä päivä syntyä erinäisistä syistä. Nyt on vielä vähän järjesteltävää kun tytöillä on ennen koulunalkua leirejä ja kesäoopperaa jne. Mutta kunhan joku päivä / yö syntyy, se on pääasia.

Keitin tänään 11 L punaviinimarjamehua. Ja yllätin itseni keräämällä jopa marjat itse vaikka en mikään hakki olekkaan marjastamaan edes kotipuskissa..... Tosin äitini ja tytöt olivat apuna, mutta pääosan sain itse kerättyä kun otin tuolin peffan alle ja mikäs siinä oli sitten marjoja noukkiessa etenkin kun äitin marjapensaat tekee tuhottoman suuria marjoja !

Pitäs vielä valkosia viinimarjoja kerätä ämpärillinen ja se on sit siinä, meidän mehut. Ja eipä näköjään pakkaseen mahdukkaan mitään leivonnaisia tai ruokia kun marjat sekä mehut täyttää sen mukavasti. Tosin eipä yleensä jää mitään pakastettavaa kun 1½ L:n pullataikina menee parissa päivässä noiden viiden muksun ja ukon suuhun ;o)

Huomenna ilmeisesti sataa.... Harmi kun piti pestä pyykkejä, tosin voihan nuo 4 pyykkikoria puhdasta pyykkiä lajitella kaappeihin. Tekemistä ois, mutta kun into tehdä mitään on vähissä. Noh, jospa tästä piristys vähän ja sais kämpän ennen synnytystä jonkinmoiselle hollille

Mukavaa tiistaita muille eloisille

Rapuäiti ja rakas Lahjamme 39+0

tyttö kääntyi perätilaan ja ke takaisin rt:aan....Ultrattiin to ja terkka sanoi,et en usko,että enää mahtuu kääntymään...Epäilin itse tuota vahvasti,nyt tyttö on taas PERÄTILA:ssa ja kääntyi vielä niin,etten edes huomannut itse käännöstä!!!!Joten tilaa on vielä runsaasti mitä ilmeisemmin....Alku-illasta oli tänään rt:ssa,nukkumaan mennessä tajusin,et potkuja ei oo tuntunut siellä missä ennen...

Heräsin jonkin aikaa nukuttuani,kun potkut tuntui alamahalla,pään tunsin selvästi kylkiluinen alla ja varmistin vielä dopplerilla sydänäänistä tarjonnan...Ja perätilassa on tosiaan,täytyy toivoa,että vielä kerran kääntyis rt:aan.

Tänään jo rv 39+4,joten jännityksellä odotetaan,miten päin tyttö haluaakaan maailmaan tulla...

Lumina ja Lahja rv 39+4,eikä oo mikään kiire synnyttämään,ennenkuin tyttö on rt:ssa ;)

Näin meni:

paino: +100g/vko

verenpaineet: 124/84

sf: 35 cm (laskenut sentillä)

tarjonta: rt

pissa: -/-

turvotus: +/- eli vähän

syke: 135

Kaikki on siis hyvin. Vauvan pää on jo syvällä/alhaalla ja siitä oli jo vaikea saada kiinni. Vauva on jo lähtökuopissa, mutta tässähän voi mennä vielä kolmekin viikkoa.

Vauva painaa jo tuonne alas kävellessä ja pissalla saa käydä usein. Supistuksia tulee kun käyn lenkillä. Olo on muuten ihan hyvä eli en ole mitenkään raihnainen.

Onnea nyyttinsä saaneille. Ihanaa kuulla noita vauvauutisia.

T: Ona rv 38+4

Oikein paljon onnea vauvansa jo saaneille!!!! Tuntuu uskomattomalta, että kohta on tosiaan elokuu ja omakin jakautuminen lähestyy. Ei sillä ettei sitä olisi odotettu, olo on kyllä niin kankea, ettei ole vaaraa unohtaa olevansa raskaana. Kiskoin juuri tukisukat jaloista, ihanaa tuulettaa välillä, kun sukat ovat aikas tiukat. Muuten eivät koivet mahdu edes turpoamaan, mutta varpaat ovat ' kivan' näköiset pullat, kun sukat ovat kärjestä avoimet :/

Meillä on vihdoin elämä rauhoittunut, kun on saatu ohi omat synttärit, kummipojan ristiäiset, papan hautajaiset, kesälomareissut ja muut riennot. Viikonloppuna sain jopa ensimmäisiä vauvajuttuja kuntoon, suurin osa vielä niistä hoitamatta, mutta ehtiihän tässä. Nyt olisi ihanaa saada vähän hengähtää ja levätä, pää meinaa välillä levitä liiasta ohjelmasta. Paikkakunnan vaihto syksymmällä aiheuttaa kyllä ihan tarpeeksi ressiä ilman muitakin koukeroita. Olikohan Stella joka odotteli vauvaa miehen synttärilahjaksi, meille sopisi hyvin sama juttu, la sama 17.8. ja isin synttäri olisi 20.8. Nyt kun sanon tämän ääneen, niin vauva syntyy tietysti syyskuussa...

Kai sitä täytyy lähteä unten maille, aamulla kun en ole nykyään saanut nukuttua, mikä on ihan ihme juttu, kun normaalisti olen tosi aamu-uninen. Rauhallista, vessareissutonta ja helposti kääntyiltyä yötä kaikille!

Miksuliini 37+4 la 17.8.

Tai siis eihän tuossa paljoa nukuttukaan..Olo on kuin elefantilla,kuten taatusti monella muullakin ja liitoskivut ym. ihanuudet aivan kaameita!Yöllä melkeen itku pääsi kun oikeen alkoi märehtimään.Mies tekee pitkää päivää,et sais ees hetken loman vaavin tultua ja mä koitan selviytyä noiden viiden ihanuuden kanssa :) Eikös Rapuäidillä ollut kuudes tulossa myös?Jos en sotke muihin..

En oo miettinyt " hyviä" syntymäpäiviä,eilen tuntu ettei haittaa vaikka jälleen menisi ylikin,olo oli hyvä ja siivosin,lenkkeilen lasten ja koiran kanssa ym.Mutta nyt se sitten kostautuu näiden kipujen ja supistusten muodossa.Taitaa olla parempi ottaa rauhallisemmin tänään.Tosin ilmakin on aika kamala.

Odottavan aika totisesti on pitkä!Joku oli maininnut omenapiirakan,enpä muista oliko eilen vai tänään ja nyt on kyllä pakko leipoa sellanen :)

Ja onnea kaikille vauvelinsa saaneille!!

Magical rv 39 tai jotain

Heips, tänään rv 36 tasan. Olin heti aamulla sairaalassa synnytystapa-arviossa ja sain laikkausajan: meille syntyy vauva pe 24.8. heti aamutuimaan (eka leikkausaika). Ihanaa! Nyt ei tarvi enää miettiä miten kauan täytyy vielä kärvistellä tämän tukalahkon olon kanssa, jos vaavi ei päätä syntyä ennen leikkauspäivää :/ . Sairaalasta sain neuvoksi olla syömättä ja juomatta, jos vedet menee ennen leikkauspäivää ja tulemaan heti sisälle sairaalaan.

@piiu@: sinulla näkyy olevan la myös 24.8. , hauska nähdä saatko sinä nyyttisi kainaloon ennen minua!

Lämpimät onnittelut Titti, Ikimba, Mamitus ja Nelinda vauvojen syntymän johdosta! Ihan kateeksi käy, kun saatte jo hellitellä omia pienokaisianne. No, hyvähän se on, että vauvat syntyvät vasta ajallaan, mutta kun odottavan aika on niin pitkä...

Sateesta huolimatta mukavaa tiistaipäivän jatkoa!

-Omppumamma, johon on iskenyt myös ihan mieletön siivousvimma-

minäkin jo tuon ikimban uutisia oottelin.onnea kaikille .

oikeesti itekin jo niitä suppareita oottelen. kyl täytyyy varmaan kokeilla noita kolmea s:sää. pikkukakkosen kans tais olla apua ainakin siitä yhdestä.

huomenna sitten alkaa tämä suurenmoinen elokuu.

mulla edelleen se sama kasa silittämäti kotona kun eilenki.

josko tänään edes puolet hoitaisi kuntoon?

vauvalle varasin bodyn ,sukat ja myssyn ja josko tänään hakisin ja viel ne pesasen kotiin tulovaatteiksi. nyt oon sairaalakappeita katellu valmiiksi kun en kahen aikasemman kans sitä tehny. siloin muistan tunkaisseeni jotain kassiin ja sit loput tuli sairaalaan peräs jonkun muun tuomana.

torstaina olisi serkun 2v. synttärit ja pitäis hakea vaunut. kaipa mä viel silloin mitäsuurimmalla tod. näk olen kasas. varmaan viel yli elokuunpuolenvälin kun la on 13.8 ja koko ajan oon uumoillut et varmaan syntyy hyvis ajoin ni ei nyt sit varmaan takuulla. kärsivällisyys, mis se on mul nyt?

nautitaan masuistamme vaik kyl tuo kyljen kääntäminen on jo työtä.

voikaa hyvin ja paksusti.

äippä ja masuasukas 38+1

Tuntuu että tulee nykyisin kaikki aika täällä roikuttua.. Jotenkin olen jo niin iso ja väsynyt, että ei paljon muuta jaksa..

No soittivat nyt sieltä äitipolilta (vihdoin!!). Ei tarvi tänään mennä. Ihan hyvä, vähän hirvittää tuo käynnistäminen (jos siis siihen joutuu). Loppuviikolla sitten tavallisesti neuvolaan ja perjantaina taas labraan. Maanantaina olisi sitten taas aika äitipolille. Jospa tämä vaikka lähtisi tästä piankin itsestään syntymään niin ei tarvitsisi jännäillä noita arvojen nousemisia. Tuskin kuitenkaan ihan vielä tulee.. Aiemman syntyneet viikoilla 39+6 ja toinen 38+6. Nyt menossa vasta 37+3 eikä vielä merkkiäkään että sieltä tulemaan lähtisi..

pönttö-örvelö

Rapu-äitille: Mun mielestä mun papruissa lukee että saman miehen kans on lapset tehty..ku sitä jo silloin kauan sitte tiedustelivat...sen takia mua ärsyttää jo ku sitä kaikki hoitoalan ihmiset kysyy aina vaan uudelleen...ja määhän olen vielä sellanen kummajainen ku mulla ei toksemiasta ollu tietoakaan ekassa raskaudessa...siis vain tokassa

Mää muuten luin jonku suomalaisen tutkimuksen ko aiheesta tuossa joskus muunnoin ja sen mukaan toksemia ei olisi riippuvainen lapsen isästä lainkaan...mut tää on sitte vain " toisen" käden tietoa...taitaa olla aika lailla yks niistä " ei tiedetä mistä johtuu" jutuista

Jäi vähän ihme maku suuhun tuosta polikäynnistä..oli niin ripeäotteinen lekuri etten kerinny siltä kysymään yhtään mitään...nyt jälkeenpäin jäi sitte taas mietityttämään...kovat oli tällä kans otteet sen verran on tuo maha kipeenä ku paineli sillä ultralla niin kovasti tuosta mahan päältä..samaten tuolla alhaalla tuntuu inhalta eli kävelen sitte haarat levälleen entisestään..

Gekkokolmonen: samat on aatteet niin kateellisena luen noiden arvon rouvien touhuista ku koko huusholli on moneen kertaan jo siivottuna...ei teitä ketään kiinnoistaisi tulla tänne siivoamaan sitte ku se oma kämppä alkaa kiiltämään liikaa =)

Kamala päivä vois painua vaikka peiton alle YÖK! ihan ku oltais jossain syyskuun lopulla..

mutta toivotaan että edes mielemme tästä kirkastuisi =)

Nani taas

nykyään todella paljon.

Hyvä, että pönttö-örvelö sait viimein soiton polilta, niin ei tarvii koko päiää jännätä. Itse menen huomenna käymään varmuuden vuoksi maksa-arvojen verikokeissa, kun aavistuksen ollut kutinaa kämmenissä ja ehkä vähän jalkopohjissakin. Terkkarin kanssa puhuttiin puhelimessa ja vaikuttaa siltä, että tämä on harmitonta, kuten edelliselläkin kerralla kun testit otettiin, mutta hyvä se silti varmuuden vuoksi on ne ottaa. Vaikkakin verenpaineet on alahaset ja valkuaista ei virtsassa ole ollut. Saapahan tuloksista osan jo ennen perjantain äitipoli käyntiä ja mahdollista käynnistämistä.

vauva2006 rv39+3, la 4.8.

Tässä linkki uusimpaan esittelypinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10908453&p=1&tmo...

Paljon onnea mamitus ja Nelinda!!!

Niin paljon tulee luettavaa, ettei millään meinaa ehtiä tällaisenä päivänä, kun tyttö ei viihdy hetkeäkään yksin, paitsi nyt just just lastenohjelman aikaan. Kyllä välillä ärsyttääkin suunnattomasti..

Oma olo alkaa pikkuhiljaa taipua sitä synnytystä miettimään ja ehkä odottamaankin. Eilen supistukset laittoivat hengästymään sen verran usein, että kellottelinkin niitä, vaikka olivatkin kivuttomia. Harjoitussupisteluja tuli noin kolme tuntia 7-10 minuutin välein. Halusin ne kyllä saada loppumaan ja otin panadolia. Ärsyttää nimittäin se, että säännöllisiä harjoitussuppareia jos alkaa tulla useampana päivänä. Ne kuitenkin väsyttävät oloa. Jos jotain tulisi, niin tulisi niitä oikeita. Sen verran ne edistävät muuta olotilaa, että soittelin vielä kavereille, että keitä mahtaisi olla maisemissa, jos synnytys alkaakin nopeasti. Sukulaisilla kestää vähän kauemmin tulla lapsenvahdiksi. Sairaalakassia voisin vaikka illalla pakkailla..

Samalla muuten tajusin, että jos minulla lähtö tulee tai tietokone pimahtaa, niin kuka hoitaisi esittelypinoa??

Huomista elokuuta odotellen..

Västis ja Taimi 37+4

a joka kerta et nää 6 on samalle isälle vaikka tolkutan heille kuinka että 4 ekaa on eri isälle, mut kun ei mee perille..... Juu ja lopulta mistä kuka sen tietää mistä toksemia johtuu, mutta erääksi syyksi on isää arveltu ja miekin luulen et arvelu se vain on ;o)

Hannele : ai miekö kuulostan reippaalle ? No ei ole tosikaan. Tässä tuntuu et mitään ei saa aikaan ja ite vaan makoon ja laitan ukon sekä penskat tekee hommat ! Oikeesti en saa aikaan kuin murto-osan siitä kun olen " normaalitilassa" mitä ootan tässä yhä enenevässä määrin ;o) Ah sitä kun pääsee viuhtomaan oikeen kunnolla tuolla pää kolmantena jalkana.

Ja arvatkaas mikä on uusi lempparijuoma ? No se cokis, mutta lorautan siihen reippaasti sitruunamehutiivistettä, siitä sitruunanmallisesta pullosta. Ai että mitä namia !!!

kesäihmisenä ja kuuman ystävänä olen kypsynyt tuohon ilmaan. nyt juuri kun olisi ollut aikaa olla kaiket päivät rannalla lekottelemassa. täällä sitä pitää jumittaa kotona,plääh. ostoskeskukset on kierretty,enkä mitään sieltä tarvi,joten turhaa hommaa sekin.

kotikin on siivottu.

olen odottanut kuin kuuta nousevaa makuuhuoneen kalusteita, meillä makkari edelleen täynnä muuttolaatikoita (muutosta jo 2kk), ja eilen sitten soittivat että osa kaluista tulee vasta elokuun lopulla. siitäkös mulla riemu repes,kun piti tulla viimeistään tällä viikolla. eli eletään sitten " varastossa" vielä varmaan vauvan synnyttyäkin. voi pihvi!

siis makkarissa mahtuu juuri nukkumaan,muuten siellä ei voi edes liikkua sängyn ulkopuolella.

joten täälläpäin olo on turhautunut ja odottava ja aika tahtoo käydä pitkäksi.

huomenna onkin neuvola ja torstaille varasin jalkahoidon, jotain menoa sentään. omat vanhempani ovat varanneet pojan mökille viikonlopuksi, joten miehen kanssa pitäisi jotain keksiä, ehkä menemme leffaan, jotain yhteistä juttua viime metreillä =)

oli niitä vauvoja sadellut =) ihania uutisia! ONNEA KAIKILLE!!!!

itsellä on jo niin ikävä tätä maha-asukkia, voih. pitäisi vaan nyt osata nauttia tästä masusta ennen kuin se lähtee,ja näistä liikkeistä.niin pian ne unohtaa kuitenkin.

pirteää päivää kaikille,odotan oman päivänikin muuttuvan sellaiseksi =D

neitiniiskunen rv 36+5

Ihanaa lukea teidän tarinoita:) Itse kävin sunnuntai- iltana Kättärillä näyttäytymässä, kun vauva painaa alhaalla niin paljon että vessassa tulee aina kamala poinnistamisen tarve. Pääsin tarkistukseen haikaranppesään, kun siellä on ollut niin hiljaista. Tutkimushuone oli käytössä, joten minut tutkittin synnärissä nro1. MAHTAVA PAIKKA!!!!!!! Siellä oli himmeä valaistus, huonekasveja, parisänky, poreamme, keinutuoli, iso pallo... Muovinen vauvansänky jossa oli valmiina ihana vaaleanpunainen peitto. Ja oma suihku... Teki heti mieli jäädä sinne makailemaan;) Kohdunsuu oli nyt 3,5cm auki, kanava lähtee kuulemma viimeisenä uudelleensynnyttäjillä. vauva on laskeutunut 0- tasolle, eli istuinluitten korkeudelle ja siitä tulee tuo paineen tunne. Tasolla -3 pää on ulkona. vauvan sydänäänet olivat hineot ja kaikki vaikuttaa oikein hyvältä. Tuli itselle niin rauhallinen olo; asiat edistyvät ja vauva on täysiaikainen:) Minusta kaikille kotisynnytystä harkitseville pitäisi olla tarjolla tuon synnytyssalin kaltainen ihana huone! Itse en tykkää sairaaloista, olen ollut niissä työssä tarpeeksi paljon, mutta tuolla tuli aivan toisenlainen tuntu. Ja tutkimuksen suoritti kätilö, ei lääkäri...

Joka päivä tulee limaa kohdun suulta, mutta suppareita tulee kipeitä vain silloin, kun rakossa on jotain. Saa nähdä kuinka vauhdilla kaikki sitten lopulta käykään:)

Ihanaa kun on vähän viileämpää!!!!!!!! Minusta tuntuu että olen hikoiollut kuin hevonen koko kesän.

T:Gekko, Muru ja Masu 37+3 tai 37+5

Näin niitä beibejä alkaa tosiaan putkahdella maailmaan!

Itsellä taas on joku loppuraskauden rauha laskeutunut. Viikot kun hupenevat, niin enää ei ole mikään kiire saada vauvaa ulos. Kaikenlaiset vihlaisutkin ovat vähentyneet, eikä vauva paina alapäätä niin paljon kuin aiemmin. Taitaa tässä vielä tovi vierähtää masun kanssa. Esikoinen syntyi rv 41 tasan.

Olin neuvolassa tänään. Vauva on nyt mukavasti rt, kunpa pysyisikin! Muutenkin kaikki ok, tosin painoa näyttää tulevan joka toinen kerta lisää, joka toinen kerta toisinpäin. Vaatteissa tuollaista heittoa ei huomaa ollenkaan.

RR 112/76

sf 34 (ollut jo monta viikkoa, mutta olenkin pulleampi vatsan sivusta kuin keskeltä :)

Olen käynyt kuuntelemassa muutamia vapaaehtoisia ja myös uudelleensynnyttäjälle " sallittuja" teemaluentoja Haikaranpesässä. Siellä on niin ihana tunnelma, kuten olikohan gekkokolmonen kirjoitti. Kun nyt pysyisi vauva rt, niin päästään sinne sitten taas synnyttämäänkin!

Vieraista. Miehen suku asuu kaukana, joten heistä ei kukaan tule sairaalaan. Oma sukuni taas on sen verran pieni, etten odota vierailulle kuin äitiäni (ja veljeäni vaimoineen, jos eivät ole matkoilla)ja läheistä yhteistä ystäväämme. Omista kavereista muutama kävi viime kerralla katsomassa, mutta silloin viivyinkin sairaalassa 5 vrk. Huomasin, etten ystävien vierailuja niin kaivannut, mutta äiti ja veli olisivat saaneet olla vaikka koko ajan...

Mielestäni sairaalassa oli niin turvallista olla, ettei mulla ollut mikään kiire pois ennen kuin olin itse siinä kunnossa. Tuli kaikenlaista infektiota ym. synnytyksen yhteydessä. Sairaalassa en saanut ollenkaan levättyä, kun aina silloin, jos en imettänyt tms., vaan yritin nukkua, niin hoitaja tuli tippaa laittamaan. Olo oli vähintäänkin sumuinen...

Nyt on varmaan paljon kiireempi pois, kun esikoinen on odottamassa.

Kyllä tuo Rapuäiti sitten jaksaa! Kuulostat yhtä reippaalta suurperheen äidiltä kuin pikkuserkkuni, viiden lapsen äiti!

Täällä etelässä on aivan karmea sää. Yleensä ulkoilemme esikoisen kanssa säässä kuin säässä, mutta tänään kyllä ei vielä, paitsi kaupassa käytiin. Aivan kuin syksy ja on heinäkuu vielä hetken!

Mietin just, kauanko uskallan yksin edes kauppaan lähteä. Jos olisin tiennyt, kuinka paljon lapsivettä voi kerralla alkaa tulla, en olisi varmaan viimeksikään uskaltanut näillä viikoilla...

Kättärillä ainakin saa kännykkä päällä, vaikka alaovella muuta väitetään. Just yksi kätilö asiasta mainitsi. Tuli vain mieleen, kun joskus tästä asiasta kirjoitettiin.

Hyvää heinäkuun viimeistä päivää kaikille!

Hannele9 rv 38+6

jännä, kun minusta tuntui jossain vaiheessa jotenkin siltä, että vauva syntyisi ihan varmasti heinäkuun puolella. Tais tuntemukset mennä pieleen tai kiirettä tulee pitämään, jos meinaa vielä heinäkuussa ennättää syntymään. Jänniä noi tuntemukset.

Eilen oli tavallista enemmän supisteluja ja viiltävää kipua kohdun suulla, joka jatkui vielä alku yönkin. Jossain vaiheessa ajattelin, että tulis lähtö yön aikana, mutta en sen kummemmin niitä laskeskellut vaikka olivatkin kivuliaitakin, mutta siedettäviä. Nukuin sitten torkkuen ja aina välillä heräilin supisteluun, joita tuli etenkin kyljen kääntämisen tai sängystä ylösnousemisen yhteydessä. No jospa se enteilisi lähestyvää synnytystä edes, tai olis valmistellu/avannu jo paikkojakin.

Joku oli ahketoinut marjastamalla ja mehuja keittelemällä, täytyy hattua nostaa. Itse en kyllä enää tässä tilassa jaksaisi rueta mehua keittämään, mutta en ota asiasta stressiä, vaikka pensaassa marjaa odottaakin käsittelyänsä.

vauva2006 rv39+3, la 4.8.

Niin niitä vaan rupeaa tulemaan, onhan meitä elokuun odottajia paljon.

Eilen tuli sit siivottua, saunottua ja sekstailtua, mutta ei taida meidän tyttöön auttaan. Kovasti se masussa mylkkää, ihan kipeetä tekee.

Tänään pitäis lähtee siskon tytön 1v. synttäreille, siinäpä se tämä päivä sit hurahtaakin.

Teresa: Itse olen varannut vauvan kassiin, kevyen pitkähihasen ja housut ja töppöset ja hatun ja pienen viltin ja sit jotain lämpimämpää vaatetta jos on hyvin viilee päivä, niin ja harson. Vähän riippuu säästä kun nää säät niin vaihtelee, meillä päin ainakin.

Minä muuten en kans esikoisen aikaan oikein viihtynyt sairaalassa. Jotenkin oli niin ikävä kotiin ja miehen luo ja päästä sitä arkea pyöritämään vauvan kanssa. Sairaalassa se minun oma hoitaja sano vielä ennen kotiin lähtöä mulle, että tulehan uudestaan vaikka et nyt niin viihtynyt täällä. Ja nyt sitä jo ollaankin sinne menossa, toivottavasti nään sitä hoitajaa, hyvä hoitaja oli. Sitä oli varmaan niin väsynyt ja itkuinen ja halusi vain kotiin.

Nyt ei ole kiirettä, saa isukki olla pojan kanssa kotona. Ehkä asenne on jo toinen kuin esikoisen aikaan. Ei ole kaikki niin uutta ja ihmeellistä.

Mutta nyt pitäis lähtee suihkuun ja laittautumaan synttäreitä varten:)

Palaillaan viimeistään huomenna neuvolakuulumisien kanssa.

Iivokki 39+4 la 3.8

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat