Vierailija

Pari vuotta sitte sisko sano että mun pitäis mennä läkäriin huonon muistin takia ja poikaystäväki on tässä pari kk sit sanonu asiasta. Eilen sanoin pojalle iltapalan aikaan, että mitataan sun pituus kun oot syöny. noin 10 minuutin päästä kun oli syöny snaoin että noniin nyt nukkumaan ja toinen alkaa että sun piti ottaa se kuumemittari multa (ei siis osannu ite oikeen selittää asiaa) ite olin että mitä? nyt en ollenkaa muista mitä piti ottaa enkä ymmärtäny mitä tarkotti. Nyt vasta muistin mitä piti tehä. ja nyt oikeesti heräsin että kauhee kun toinen koitti selittää ja mä en muistanu vaikka siitä oli niin vähän aikaa kun olin sen sanonu :(

Kommentit (10)

Tollasta sattuu ja tapahtuu.

Mulla hyvin usein jää hellalle kiehumaan vedet, kun pitäisi kaittaa siihen jotain kiehumaan, se siis unohtuu multa aivan totaalisesti. Ja plajon muita vastaavia asioita. Lisäksi unohdan paljon sellaisia asioita mitä mieheni ja muut muistaa.

Jos sä pystyt palauttaan mieleen ne unohtuneet asiat, niin ei pitäisi olla huolta. Jos tätä on jatkunut jo vuosia eikä mitään muita oireita ole tullut, niin tuskin sulla mitään dementoivaa sairautta on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eilisiltainen mielestäni kovin huolestuttavalta kuulosta muistin suhteen. Lapsen kanssa mulla ainakin käy herkästi niin, että aloitan jotain juttua tekemään ja sit vaihdan johonkin toiseen kesken kaiken ja eka jääkin tekemättä. Mutta miksi sisko ja poikaystävä ovat olleet sun muistista huolissaan? Muistin heikkeneminen voi johtua jostain elämäntilanteeseen liittyvästä rasitustekijästä. Toisaalta se voi johtua myös neurologisesta tai psyykkisestä sairaudesta, kuten epilepsiasta tai masennuksesta. Riippuen vähän kokonaistilanteestasi ja siitä, miksi läheiset ovat muististasi huolissaan, voisi olla ihan hyväkin käydä lääkärille näyttäytymässä. Tosin sitten kannattaa miettiä mihin lääkärille menee, esim. tk-lääkäri ei välttämättä 15 minuutin vastaanotolla osaa sanoa asiasta oikein mitään. Voisit ehkä käydä vaikkapa yksityisesti neurologilla.

Mä en muista mitä olen eilen tehnyt/luvannut/sopinut, en tunnista vastaantulevia tuttuja ihmisiä, unohdan mitä juuri piti sanoa enkä muista kovin pitkään lukemani tekstin sisältöä.

...ja sä olet huolissasi kun et ymmärtänyt jonkun virheellisesti antamaa selitystä siitä mitä olit luvannut tehdä? Minusta tuo on ihan normaalia.

Käy lääkärissä! Mulla oli samaisia oireita vuosia sitten ja diagnoosi oli kilpirauhasen vajaatoiminta. Nyt lääkityksellä ja muisti pelaa ainakin paremmin....

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat