Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli olen kiinnostunut kirjoista jotka jollaintapaa käsittelevät elämää muslimimaissa. Eniten pidän " naisten tarinoista" , olen lukenut esim. Åsne Seierstadin kirjat, Mahmoodyn perheen kirjat, Minä Safiyya ja monia muita. Alan jo epäillä olenko kalunnut loppuun tämän tyylin suomennetun kirjallisuuden =). Nyt vinkkejä kiitos.

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sanna Negus: Pidä hunnustasi kiinni Fatima!

- Kertoo siis nykypäivän egyptiläisistä naisista.

Nawal El-Saadawilla on useita kirjoja, Eevan kätketyt kasvot kertoo mm. egyptiläisen naisen seksuaalisuudesta.

Fatima Mernissi: Lapsuuteni haaremissa, kertoo marokkolaisen naisen tarinan.

Nasrin Alawi: Me olemme Iran

- iranilaisista blogeista bongattuja juttuja nykypäivän Iranista

Marko Juntunen: Islamin arki: maailma marokkolaisin silmin

Pirjo Koivisto: Saddamilta salassa

- suomalaisperheen elämästä Irakissa 1980-luvulla

Latifa: Kätketyt kasvot

- naisista Taliban-hallinnon aikana

Hameeda Lakho: hänellä on pari kirjaa, kertoo pakistanilaisesta maahanmuuttajaperheestä Hollannissa

Minä Safiya

- nigerialaisen naisen tarina

Alex Croutier: Haaremi: hunnun takainen maailma

- turkkilaisesta arjesta

Paul Hunt: Silminnäkijänä Iranissa

- lähetystyöstä -70-luvun Iranissa

Eine Al-Sadoon: Elämäni Irakissa

- Kertoo suomalaisesta naisesta, jolla irakilainen mies ja kolme lasta ja heidän elämästään Irakissa.

Miriam Khan: Pitkä paahteinen polku

- Suomalainen nainen pidätetään prostituutiosta epäiltynä Dubaissa, kun hän syö pakistanilaisen ystävänsä kanssa voileipää autossa.

Ken Malanin: Lääkärinä muslimien maassa.

- Suomalainen lääkäri työskenteli kaksi vuotta Al Ainissa, Arabiemiraateissa.

Riitta Saastamoinen: Hymyilevä kameli

- Suomlaispariskunta asui neljä vuotta Saudi-Arabiassa.

Zana Muhsen: Myyty

Miriam Ali (tyttöjen äiti): Lasteni tähden

Zana Muhsen: Lupaus Nadialle

Englantilaisen äidin ja jemeniläisen isän teini-ikäiset tyttäret lähtevät Jemeniin lomalle eivätkä palaakaan. Zana pääsee pakenemaan 8 vuoden jälkeen, Nadia on siellä vieläkin (vuodesta 1980). Eka kirja eli Myyty parhain, loput vähän kertausta eikä niin paljoa uutta tietoa.

Oliskohan tuolla Jeanilla nämä lasteni tähden ja se toinen kirja?! en nyt yhtäkkiä muista. Oon noita kans lukenut joskus. Sitten on vielä se yks kirja jossa kannessa istuu jollain sängyllä, mikähän se nimi olikaan joku ...Amy... (sen tytön nimi tuo Amy) kertoo kumminkin sen tytön elämästä ja siitä kun naitetaan jollekkin miehelle tosi nuorena ja saako sitten eron mutta on naimisissa toisenkin kanssa... luin joskus yläaste aikana noita paljon.

Taksi Kabuliin: Kertoo suomalaisnaisen elämästä Afganistanissa.

Johanna (sukunimeä en muista): Taistelin Allahin puolesta

Arabiäitien matkassa: Suomalainen nainen oli miehensä ja lastensa kanssa lähetystyössä Jordaniassa ja paneutui arabiäitien elämään ja tapoihin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat