Seuraa 

Onkohan tämä vain " asiaan kuuluvaa" : minulla on oksettava olo lähes koko ajan. Tämä alkoi viime viikolla. Minulla ei ole ollut pahoinvointia koko raskauden aikana, nytkö se alkaa?

Muilla ollut vastaavaa?

Kommentit (3)

Itselläni jatkuva vellova olo palasi pari päivää sitten...ensin epäilin näläntunnetta, kun silloin heikottaa myös, mutta ei tähän syöminen tepsi. Viikkoja vasta 24 +2. Sairastuin juuri myös flunssaan, joten liekö sillä jotain tekemistä asian kanssa. Seuraavaan neuvola-aikaan olisi vielä yli 2 vkoa...

toinen tulossa maailmaan ihan kuukauden sisällä, toivottavasti ja molemmista olen voinut ihan kunnolla pahoin aina synnärille asti, välillä ollu parempia viikkoja välissä ja taas on alkanut......alkaa olla - 10 kg lähtöpainosta.......no, sitä olikin liikaa lähdössä....

itselläni tässä raskaudessa auttanut gefilus täysmehut, niitä kun oon juonu aamulla, on parempi olo ollu. Mutta, jokainen on yksilö ja reagoi eri tavoin, mulla ei oo auttanu vaikka ois yrittäny syödä ennen nousemista jne.... ei voi sanoa kun tsemppiä ja kokeile ihmeessä kaikkea mahdollista

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse esikoista odottelen, joten en tiedä mikä kaikki kuuluu asiaan ja mikä ei :) mutta pahoinvointisuutta voi käsittääkseni esiintyä melkein missä vaiheessa raskautta vain, ei vain alussa. Voi olla sinulla esim. jotain närästystyyppistä, siis siitä johtuvaa, kun kasvanut kohtu alkaa jo painaa sisäelimiä ym.

Voihan se olla joku pöpökin, jolla ei ole mitään tekemistä raskauden kanssa. Itse aloin voida todella pahoin (en tosin oksentanut) 36. ja 37. viikkojen taitteessa ja sitä kesti yli 2, melkein 3 viikkoa. Siihen liittyi tosin myös ajoittaista kurkku- ja pääkipua sekä lievää lämmönnousua. Todennäköisesti joku virus siis. Koska kaikki arvot, valkuaiset ja verenpaineet ym. olivat koko ajan ok, asialle ei tehty mitään sen kummempaa ja meni lopulta ohi.

Kannattaa kuitenkin mainita asiasta neuvolassa. Voihan pahoinvointi olla oire tosiaan vaikka mistä. Neuvolassa kuitenkin onneksi seurataan virtsan valkuaisia ym. ja jos kyse olisi vaikka raskausmyrkytyksestä, niin se ei päivässä kehity. Jos sinulla kuitenkin on seuraava neuvola-aika vasta pitkän ajan kuluttua, ja oireet pahenevat, ota ihmeessä yhteyttä jo aikaisemmin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat