Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

suojelusenkeli?

Sivut

Kommentit (39)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ollaan molemmat kristittyjä, ja halutaan kasvattaa lapsemme samaan uskoon. Suojelusenkelit ovat sellaisia juttuja, joita aika pienetkin jo ymmärtävät.

Minä en ollut puhunut lapsille mitää enkeleistä. Kun yks päivä laps tuli ja kerto et " näin tosi paljon sellasii pienii valkosii ihmisen näkösiä jolla oli siivet. Ne oli äiti tosi hienoja ja mun paha mieli meni pois."

Kyllä meni kylmät väreet..

enkeleistäkin on ollut puhetta. Aihetta ei voi välttää, kun lapset kuuluu kirkkoon, joka on tuntuu kiitettävästi huolehtivan lasten oikeudesta kuulla kaikenlaista sekä päiväkodissa että koulussa.

Esim. 4-vuotiaalle, jonka tarhakaveri hukkui? Tai jäi auton alle suojatiellä?

" Pikku-Liisa ei ottanut vastuuta teoistaan, siksi suojelusenkeli antoi hänen hukkua/jäädä auton alle."

Omien vanhempieni kertomukset suojelusenkeleistä toivat minulle turvaa kun olin pieni, sitä samaa tahdon omille lapsilleni. Tosin taisin esittää ensimmäisiä kertoja asiat vähän epäselvästi kun lapsi alkoi väittämään ettei voi nukkua yksin kun ne enkelit kurkkii ikkunoista =)

Lapsuuden perhe oli uskonnollinen. Toisaalta enkelit ja iltarukoukset rauhoittivat ja toivat turvaa. Mutta sitten helvetti- ja paholaisjutut aiheuttivat pahoja painajaisia ja pelkotiloja, vaikkei kai niillä varsinaisesti peloteltu kotona ainakaan. Pyhäkoulussa niitä asioita sivuttiiin ja sitten kai joskus näin kirkossa jotain kamalia tauluja ja seinämaalauksia.

meillä puhutaan suojelusenkeleistä. tosin 3-vuotiaalla tuppaavat menemään käsitteet joskus sekaisin ja hänestä semmoinen valkoiseen pitsiröyhelömekkoon puettu kultakiharainen enkelinukke on useimmiten jeesus. :D mutta suojelee se silti.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat