Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen tottunut hyvätuloisena ostelemaan kaikenlaista ja ruokaostoksissa en ole ikinä miettinyt mitä maksaa. Outoa, että nyt pitäisi miettiä voiko mennä kahvilaankaan kun siellä menee rahaa :(

Kommentit (19)

Kyllähän tuo hoitovapaa tilit aika kuiviin veti, meilläkin pelkkä asuminen ja jo korot ylitti ainakin mun osalta tulot. Silti oli ihan mielenkiintoinen " trippi" sitten opiskeluaikojen yrittää elää vähän vähemmällä ja niukemmin, ehkäpä näistä opituista säästönikseistä on iloa jatkossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

en saa, kuntalisä on meillä 100 ¿. Mutta olen säästänyt koko alkuvuoden ja lisäksi minulla on pieni apuraha saatuna jo viime vuonna, josta on vähän käytttämättä - käytän sitä sitten kotihoidontuen lisäksi..

Minulla kotihoidontukiaikaa tosin vain 3-4 kk eli eipä siinä kauhean paljon tarvi kärvistellä...

Kyllä sillä toimeen tulee. Miehen palkka on kohtuullinen (3200 ¿). Olemme jättäneet suuret hankinnat odottamaan tulevaisuutta, asuntolainaa lyhennämme ja ruokakaupassa en kauheasti katso hintoja. Vaatteet ostetaan Hennesiltä tai vastaavasta halpiskaupasta. Joskus käydään ulkona syömässä, elokuvissa, teatterissa, lasten kanssa huvipuistossa, mutta ulkomaanmatkoihin ei ole varaa.

Ollaan totuttu vähään, asenne on kaiken A ja O. Yleensäkin vähään tyytyvät ja pienistä asioista onnensa löytävät ovat niitä onnellisimpia ihmisiä.

Eli etkö joudu asumisesta maksamaan mitään???

ap

Vierailija:

Lainaus:

kotihoidontuesta siirrän 50 ¿ säästöön.

en katsele paljoa hintoja.

ihan hyvin on riittänyt

en saa kuntalisääkään.

mietin näitä joilla rahat ei muka riitä pienperheessä

Nyt kun tienaa käteen n.1600e kuussa tuntuu se vähältä eikä meinaa riittää, mutta kyllä silti aikoinaan pärjäsi hyvin 250e/kk+lapsilisä. Täällä Tampereella, kun ei tullut edes mitään ylimääräisiä tukia kotihoidontuen päälle. Sekin 100-200e ois silloin tuntunut todella suurelta summalta. Nykyäänhän se summa ei ole mitään..

saisi niin paljon osinkoja, että vaikuttaisi toimeentuloon. Eli et ehkä oikein voi arvostella muiden rahavaikeuksia ja kehuskella sillä, että jää vielä säästöönkin...

Vierailija:

Lainaus:

sijoituksista on tuloja, joten ei tee tiukkaakaan pärjätä kotihoidontuella! Tosin olen luonteeltani säästäväinen.

Eli ruuat, asumisen (aso, reilu 600 ¿), matkustamiset, ulkona syömiset ja kaikki muutkin laskut.

Minä saan käteen 350 ¿/kk. Se menee juurikin näihin kahvilla käynteihin ja vaatteisiin. Ja kaikkeen turhaan itse asiassa. Masteria välillä vingutan.

Eli kotihoidontuki riittäisi minulle mainiosti, jos en olisi niin huono raha-asioissa.

mä myös pidän mielenkiintosena aikajaksona tätä pienituloisuutta. On vaan pakko pärjätä. Vaikka miehellä ihan hyvät tulot, mutta siis nyt saa/joutuu kerrankin vähän miettimään tarkemmin mitä ostaa. Minusta se on haaste, ja mielenkiintoinen sellainen.

Ja kyllähän sillä pärjää, kun tosiaan suunnittelee menot tulojen mukaan.

kotihoidontuesta siirrän 50 ¿ säästöön.

en katsele paljoa hintoja.

ihan hyvin on riittänyt

en saa kuntalisääkään.

mietin näitä joilla rahat ei muka riitä pienperheessä

Jos tarkoitat kotihoidontukea, niin...

Meidän " pelastus" on se, että miehellä on hyvä palkka. Silti mietin kyllä jokaisen ostoksen todella tarkkaan. Lisäksi säästin ennen äitiyslomalle jäämistä. Siinpä ne meidän keinot.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat