Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Voiko niistä päätellä kumpikos on tulossa? Itse ajattelin tehdä niistä omat päätelmäni tämän raskauden aikana. Kuopuksellani äänet olivat 140-160 ja tyttö on! Toisella tytölläni tosin oli alhaisemmat, mutta kahdella pojallani vielä alhaisemmat.

Kertokaapa tyttöjenne ja poikienne sydänäänistä. :) Mielenkiinnolla odotan!

Ja ihanaa odotusta kaikille!

Omppuäippä

PS:Toki jos keksitte jotain muutakin mistä olette päätelleet sukupuolta, ois kiva kuulla. Ultraa ei lasketa. ;)

Kommentit (10)

Olen kuullut että pojalla olisi sydänäänet enemmän junan supsutusta muistuttavat ja tytöllä kuin hevosenlaukkaa :D En tiedä sitten.. Esikoiseni on poika ja toi junan supsutus piti kyllä hänen kohdallaan paikkansa ja sydänäänet olivat noin 140-150.. Nyt sanoi neuvolatäti että sydänäänet on kun hevoslaukkaa ja nopeat.. Saas nähdä pitääkö tällä kertaa paikkansa :)

rv 36+3

Sydänäänet kuulosti ihan erilaiselta kuin viime kerralla..

Lääkäri tuumasi, että riippuu ihan sitä missä asennossa vauva on ja missä kohtaa vatsaa.Esim.istukan " alla" eri kuuloiset äänet, kuin jos vauva olis hyvin vatsan peitteitä vasten.

Eli en nyt vannoisi noiden äänten erilaisuuden nimiin.

Nopeudesta..Hmm.

Kiva niistä on arvailla, mutta mulla jo pojilla olleet erilaiset nopeudet äänissä ja vielä eri kerroilla samalla vauvalla äänet heittäneet.

Katsotaan kun tämä nyyttinen syntyy, kumpi tulee.

Kahdesta " oireesta" voisin veikata tyttöä.

Tytön odotuksessa olin pinkeä kuin viulunkieli ja kaikki ärsytti.

Ja ensimmäistä kertaa Hb ei lähtenytkään itsekseen nousuun puolivälissä raskautta.

Nyt on samat oireet, joten nähtäväksi jää, onko noissa perää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itsekkin olen joskus miettinyt tota sydänääni asiaa. Onko siinä mitään perää? Olisi tosi mielenkiintoista kuulla kokemuksia!!!!

Itse nyt useampana päivänä istunut äippäpolilla sydänäänikäyrällä (kohonneiden maksa-arvojen takia) ja huomannut että ainakin meidän masuvaavan sydänäänet vaihtelevat hyvinki siinä 120-170 välillä, ihan sen mukaan onko kuinka vilkkaasti liikkeellä!!! Että viittaavatko nuo sitten tyttöön vai poikaan?

mä uskon, että äänissä jotain perää.... olen ollut äitiysneuvolassa töissä ja aina tehnyt äitien kanssa ennustuksia tulevasta äänien perusteella ja usein oikein....tytöillä nopeammat ja pojilla hitaammat. itselläni 4 tyttöä ja kailla olleet sykkeet n.140-160. Mutta mä " luotan" vasta sitten kun viikkoja n.35! Ja mun mielestä äidin naamasta näkee tyttölapsen!?!?

Ompa teillä sydänäänet heitelleet! Vaikka eipä se tietenkään aina meinaa sitä, että tytöllä on korkeammat äänet kuin pojalla. Mutta lisä kommentit ois kivoja! :))

Omppis

Esikoistyttömme (kirjatut) sykkeet vaihtelivat välillä 128-140, kun taas nyt pitäisi masussa olla poika ja sykkeet ovat olleet välillä 135-160! Tuskinpa noista sykkeistä siis voi päätellä mitään tai en ainakaan ole asiantuntijoilta sellaista kuullut.

Hannele9 rv 38+6

Nostampas vieläkin niin saadaan vielä laajempaa näkökulmaa! :) Minäkin kuulin viime raskaudessani neuvolantädiltä, että tytön äänet muistuttavat hevosen laukkaa! ;)

tytöllä oli 140-160

pojalla oli 130-150

ja nyt rv 29 ultraajan mukaan näytti tytöltä 140-160

Meidän terkka vanhempi nainen tekee omaksi ilokseen tutkielmaa noista sydänäänistä ja että onko se sitten tyttö vai poika.:)

kaivoin neuvolakortit esille ja mulla meni näin:

eka tyttö 145-155

toinen poika 130-145

kolmas tyttö 140-155

neljäs poika 150-160

eli hiukan limittäin on menny ja poikkeuksena kuopus jolla korkeimmat sykkeet :o)

saapa nähdä kuinka nyt menee mutta enpä taida itse uskaltaa kauheasti päätellä sykkeistä.

Joku toivoi muitakin päättelykonsteja... Minä olen käynyt n. 1krt/kk osteopaatilla, joka hoitaa muutamaa juttua joita ei koululääketiede osaa hoitaa. Tulevan vauvan sukupuolen se sanoo tietävänsä äidin pulssista. Tunnustelee siis ranteesta pulssia. Siinä menee kuulemma monta, olikohan 3 suonta joiden välinen ero kertoo tytön/pojan. Pojat antaa kuulemma jämerän, voimakkaan pulssin ja tytöt hentoisen. Mulle sanoi olevan oikein hentoinen, enkä ollut kertonut että ultrassa tyttöä veikkasivat. Tämän " ehkä-tytön" omat sydänäänet kortissa vasta kahdesti: 156 ja 157.

Esikoispojalta vain 2 merkintää, 150 ja 152. Tuolloin en vielä käynyt osteopaatilla. :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat