Vierailija

Tapasin erään tunisialaisen liikemiehen ja nyt yllättäen hän pyytää minua muuttamaan sinne. No täällä Suomessahan minulla ei käytännössä ole mitään, vuokrakämppä, työ ja voisin hyvin lähteä. Pääsisin Tunisiassa hotelliin töihin (Sousseen). Minulla on 3-vuotias lapsi, tietääkö joku millaista lasten on elää Tunisiassa? Lapsi ei osaa kuin suomea, mies on sanonut, että ihan turvallista on ja kieltämättä ihanilta näyttää ne kuvat mitä on minulle näyttänyt, palmuja ja rantoja.

Olisiko jollain kokemusta? Onko joku edes käynyt Soussessa tai Tunisiassa ylipäätään?

Kommentit (23)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eipä Soussessakaan katukuvassa näy muita kuin miehiä viheltelemässä ja huutelemassa naisturistien perään. Hotellissamme (4*) ei ollut varmaan ainoatakaan naistyöntekijää (tai no ehkä siivoojat). Tuliaisena oli salmonella.

Hotellialueen ulkopuolella on likaista ja roskaista.

lapsia ei minulla ole mutta lapsista ylipäätään pidetään paljon parempi huoli kuin täällä. Näin on, valitettavasti. Uskaltasin lähteä ja ainahan sieltä pois pääsee.

On hyvin länsimainen maa mutta oletteko menossa avioon? Sitä kyllä suosittelen jos nimittäin aiotte asua yhdessä, avoliittossa olevia ei katsota hyvällä, varisinkin kun sinulla on lapsikin.

antoi käyntikortin eikä ollut sänkyyn vailla. Soittikin ja oli ihan asiallinen, mutta eipä mulla rohkeus riittänyt.

Joten kuules ihmeessä ap, ota tilaisuudesta vaarin äläkä kuuntele kateellisia kotiäitejä jotka eivät pääse kuin korkeintaan Ruotsin risteilylle kerran vuodessa.

Nämä on taas niitä ennakkoluuloisten ihmisten luuloja. Eikä lastenkasvatus sais olla valtion vastuulla muutenkaan, sinulla näytää tuo ikävä asenne olevan tuossakin asiassa. Mutta tämähän on sitä uusavuttomuutta. Minun pomoni hotellissa on muuten koulutettu, fiksu 42v. sinkkuNAINEN!

-se Tunisiassa asunut.

nyrkin ja hellan välissä... aina on hoitaja kotona, totta... mutta yhteiskunnallisesti hyvää lastenhoitoa- ja huoltoa tämä ei toki ole, sen verran varmaan ymmärrät itsekin

esim. tyttöjen kouluttautuminen on edelleen lasten kengissä ja vaatii rahaa

Sinä näit ehkä niitä kerjäläisiä ja kaikki eivät suinkaan ole siellä huonosti toimeen tulevia.

Arabialaiseen kulttuuriin kuuluu että lapsista huolehditaan hyvin ja koko suvun voimin. Tässäkin on tietysti eroja ja en suinkaan siis puhu mistään valtion vastuusta kasvattaa ja kouluttaa.. se on eri asia.

Hotellin respassa minäkin olin töissä ja oli aivan suuremmoinen kokemus joten suosittelelen!

-mikä numero olinkaan siis.

Hän luultavasti opettelee sanoja heti, kun vain pääsee Tunisiaan ja kuuden vuoden iässä jo tulkkaa sinulle täysin maan kielen. Siis jos olette noin pitkään siellä.

Tunisiassa luultavasti on vielä yhteisöllisyys sen verran voimakasta, että et yksin hoitaisi lasta. Esimerkiksi jos joudut jäämään töihin, niin varmasti heti työkaveri tai joku muu tarjoutuu olemaan lapsen kanssa.

Lapsen kanssa ei tule siis ongelmia. Minä kannusta sinua lähtemään. Itse olen aina haaveillut ulkomaille muutosta, mutta aina jokin on pidätellyt Suomessa. Jos joku saa tilaisuuden, niin ota tilaisuudesta vaari ja lähde.

ja millähän perusteella...

koulutus ja terveydenhuolto on huonompaa ja pää täitä täynnä olevia katulapsia/kengänkiillottajia on muille jakaa, kukahan näistä lapsista huolehtii?

ja tämä mies on siis hotellin omistaja ja tarjosi minulle mahdollisuutta tulla sinne töihin, kun kuuli elämästäni täällä Suomessa. Tutustuimme Tukholmassa ja vietimme mukavan viikon yhdessä. Eihän sitä tiedä jos tämä vaikka rakkaudeksikin muuttuisi, mutta toistaiseksi olisin menossa ihan vaan töihin sinne ja omaan asuntoon.

t. ap

Matkakuumetta on jo, voisin lähteä vaikka heti, mutta käytännön asiat vielä pitävät minua muutaman viikon täällä. Olen jo netissä jutellut hotellin nykyisten työntekijöiden kanssa ja oikein mukavalta vaikuttaa.

t. ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat