Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Katselin kylpylästä tullessani erästä perhettä jossa oli hyvin ylipainoiset vanhemmat ja pari n. 10 vuotiasta tytärtä. Samoin tuttavaperheessäni on pariskunta jotka ovat merkittävästi ylipainoisia ja heidän normaalikokoiset poikansa ovat reilun vuoden sisään merkittävästi lihoneet.

Itse olen ylipainoinen ja onneksi tyttäreni on kuitenkin jopa hoikka. Olen kuitenkin päättänyt että itse on lapselle oltava esimerkkinä ja nyt olen onnistunut tiputtamaan jo muutaman kilon (tosin asiasta hössöttämättä). Kyllä se vaan kertakaikkiaan aikuisista lähtee millaiseksi lapsen elämäntavat muodostuvat. Ihan kauhulla ajattelen että lapsi kantaisi mukanaa lihavuuden taakkaa... kiitos ei!

Kommentit (14)

Meillä kotona vanhempani olivat hoikkia ja kaikista lapsista tuli lihavia minusta myös vaikka meillä syötiin kituuttaen(köyhiä kun oltiin).

No nyt olen siis lihava ja lapseni ovat todella hoikkia. 4v. painaa 13kg vaikka syö kun hevonen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Me kaikki lapset (5kpl) olimme pienenä hoikkia mutta kun murrosikä alkoi myös paino nousi. Nyt meillä kaikilla on ylipainoa. Joillakin enemmän joillakin vähemmän. Huomaan eläväni samanlaisten elämäntapojen mukaan kun lapsuudessa. Lapsena vaan ei lihonut niin helposti.

olen itse ylipainoinen ja myönnän, että perheessämme ei syödä terveellisesti aina. Neuvolan täti sanoi minulle, että jos on pienikokoinen lapsi, yleensä myös vanhemmat hoikkia jne ja sama pätee lihaviin usein, eli minun lapseni painaa lähes 18kg 3,5v ja täti sanoo aina neuvolassa, että onhan hänellä isot vanhemmatkin...röhöm...

Jos niin olisi, kuinka sellittyvät vastaan tulevat perheet joissa vanhemmat lihavia ja lapset hoikkia/normaalipainossa ainakin? Juuri joku päivä oli tällainen perhe liikkeellä.

meillä mies että minä ollaan ylipainoisia vaikkakin lievästi ja silti kaikki lapset on normaalimitoissa, kuopus jopa ehkä hieman hoikkakin. Kyllähän ne tietysti vanhepien mallit ratkaisee paljon mutta ei kuitenkaan aina.

Ajattelinkin, että kyllähän lapsena voi olla normaalipainoinen, mutta kun ikää tulee lisää, voi paino nousta. Jos ei elintavat ole kunnossa, kyllähän se luonnollisesti vaikuttaa myös lapsen painoon.

Vierailija:

Lainaus:

Me kaikki lapset (5kpl) olimme pienenä hoikkia mutta kun murrosikä alkoi myös paino nousi. Nyt meillä kaikilla on ylipainoa. Joillakin enemmän joillakin vähemmän. Huomaan eläväni samanlaisten elämäntapojen mukaan kun lapsuudessa. Lapsena vaan ei lihonut niin helposti.

näkyy lapsissa vanhempien lihavuus. Mieheni ja hänen sukunsa ylipainoisia. Itse olen hoikka ja valmistan lasten kaikki ruuat. Ovat normaalipainoisia. Yhteenottoja tulee anoppilassa lasteni ruokailusta. Aina tarjoaa lapsille limua, mehua ja karkkia. Aamupalalla aina pullaa. Kuohukermaa laittaa aivan kaikkeen, suolaa ja sokeria liikaa. Raivostuttavaa! Appivanhemmillani ja miehelläni jos jonkinlaisia terveydellisiä vaivoja, miksi haluavat lasteni kokevan saman...

minä meidän perheessä jumbo, olen ikäni taistellut painon kanssa. eikä mieskään mikään mini.

mutta lapset, 4kpl, on hoikkia, tuntuu välillä että liiankin hoikkia.

sitten repsahtaa. Vanhempien epäterveellinen ruokavalio alkaa näkyä. Pienten lasten vanhemmat, turhaan hehkutatte hoikkia lapsianne jos itse olette ylipainoisia.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat