Vierailija

Tuntuu että lähes kaikille synnyttäneille naisille laitetaan aina kierukka... itse vihaan ajatustakin sisuksiini kiinnitettävästä vekottmesta ja haluan sitäpaitsi siirtyä e-pillereihn takaisin imetyksen jälkeen...

Kommentit (4)

Miksikö?

1) Siitä ei tule samoja sivuoireita kuin pillereistä, koska kierukka on paikallinen (vähemmän hormoneita).

2) Se antaa luotettavimman ehkäisyn yhdellä laitolla viideksi vuodeksi, pillereitä joutuu napsimaan päivittäin ja ramppaamaan apteekissakin.

3) Se lopettaa kuukautiskivut ja vähentää vuotoa (useimmilla vuodot loppuvat vähintäänkin lähes kokonaan n. puolessa vuodessa).

4) Sen voi laitattaa jo jälkitarkastuksenkin yhteydessä.

Siis nämä kaikki pitävät paikkansa YLEENSÄ, ja synnyttäneille naisille kierukka on helpompi asentaa kuin synnyttämättömille. Mulle eka laitettiin sektion jälkeen, ja hyvin onnistui. Sitä ennen en ollut koskaan käyttänyt edes tamppooneita, kun ne on tuntuneet ikäviltä... Kierukkaa en ole tuntenut ollenkaan, laitatinkin heti toisenkin lapsen imetyksen lopetettuani samantien taas hormonikierukan. Ekalla kerralla turhaan kammosin ajatusta ja popsin pillereitä ensin, kunnes kyllästyin niiden sivuvaikutuksiin.

Kaikille hormonikierukkakaan ei sovi, useimmille kyllä. Itse pähkäilin, että sitähän ei tiedä kokeilematta :) Pari kuukautta oli tiputtelua, eli ihan muutaman kk:n ehkäisyn takia kierukkaa ei kannata valita. Jos meinaa pitää paussia lastenteossa ainakin vuoden-pari, on se minusta loistokapistus! Harmittaa, ettei mulle kukaan lääkäri julkisella puolella älynnyt sitä suositella, onneksi yksityislääkäri sai ylipuhuttua :)

Minulla ollut jo yli kuusi vuotta ja menkat hävisivät kk tiputtelun jälkeen kokonaan. Nyt pitäs alkaa taas lapsen tekoon ja ei edes uskalla ajatella, miten noihin menkkoihin taas tottuu :) (toivottavasti tärppää heti)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat