Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Täällä kun tunnutaan pitävän ehdottomana totuutena, että lihavat vanhemmat = lihavat lapset ja hoikat vanhemmat = hoikat lapset.

Mutta entä jos sisaruksilla on eroa? Kuten omassa perheessäni; yksi ylipainoinen, kaksi sporttisen hoikkaa ja yksi, ehkä max 5kg ylipainoinen.

Kommentit (16)

Omaa taustaa:

meitä on kolme sisarusta, joista keskimmäinen on kuin pikkulintu ( 160cm750kg), minä keskikokoinen 166cm/68kg ja vanhin 174cm/70kg. Kaikki samoista vanhemmista! Äitimme on pieni, isä taas iso. Näin se vaan menee. Minä ja vanhin sisko lihotaan helpolla, keskimmäinen syö kuin hevonen ja herkuttelee, mutta ei liho.

Omat lapset:

nuorin painoi 1-vuotiaana 12kg/80cm, kuopus 13kk iässä 9kg/75cm. Sama aika imetystä, samaa ruokaa jne. Ja molemmat kyllä liikkuvaisia menijöitä. Esikoinen nyt vaan on perinyt isän puolelta isojen geenejä, tyttö taas äiditini puolen sirompaa ruumiinrakennetta.

hyvä näin, ei olla kaikki samasta muotista.

tarkka herkkujen suhteen, eikä alle vuoden ikäisenä saanut mitään herkkuja. Tuttelilla ja purkkiruualla siis nuo mitat. Kuopus oli siis rintaruokinnassa ja 4kk ylöspäin myös purkkiruualla. Mitat hänellä 5kk oli 8.260g ja 1v:nä 10.8kg. Ainoa ero muuten oli, että kuopus paljon vilkkaampi ja liikkuvaisempi. 2v. mitat esikoisella 19.3kg ja kuopuksella 12.850g. Ruumiinrakenne paljon rotevampi kuin kuopuksella ja ihan selvästi isänsä sukuun tullut. Kuopus taas sirompi, niinkuin taas minun suvussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä vanhemmat normaalipainossa. Vanhin lapsi tosi hoikka, keskimmäinen normaali ja minä pyöreä josta lihoin. Kaikille sama ruoka ja karkkipäivä. Se pelkkä ruokatottumus ei kaikkea selitä, myös lapsissa on eroja ruokahalun, liikunnallisuuden jne suhteen.

tämä hoikkis on tyyppiä aina liikkeessä ja tämä +5kg on enempi paikallaan viihtyvää sorttia.

Liikuntamäärissä ei ole eroa. Lisäksi jälkimmäisen ruoka-annokset ovat suuremmat.

Ruoka on monipuolista ja laadukasta herkkuja säästeliäästi ja kerran viikossa on karkkipäivä ja chipsejä syödään synttäreillä ja ehkä 5 kertaa vuodessa muutoin.

Elohopea ja viilipytty voisi kuvata sitä luontaista olemista.

Geeniperimästä en voi puhua sillä suvuissa on monen kokoisia ihmisiä.

toiset lihoo helpommin, toiset saa syyä vaikka 2kertaa päivässä hamppareita eikä näy missään. Meillä on 2v ja 4v ja kumpikin painaa samanverran. 4v hoikka ja 2v pulska. Nii se vaan menee. Ei se tarvitse sen kummempaa selitystä.

Vanhempiin?

Täällä kun halutaan löytää syyllinen kaikelle. Ovatko tällaisen perheen vanhemmat lihavia vai hoikkia? Kenen ruokailutavoissa on vikaa?

Esikoinen pyöreä, ei lihava ja kakkonen oikea hoikkeliini.

Omat sisarukseni ovat normipainoisia, veli jopa alipainoinen ja vanhemmat äiti hoikkeliini ja isä hieman ylipainoinen.

Itse kotona syönyt normaalia kotiruokaa ja vasta omille muuton jälkeen lihonut!!

Nyt omilleni teen normaalia kotiruokaa, ei vanukkaita (ehkä kerran kuussa), karkkipäivä (karkkiaski tms pieni) ...

Ja itseni olen lihottanut karkilla...eli en huonolla ruualla!!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat