Vierailija

Tätä en ymmärrä. Että lapsi ei voi ulos tullessaan koske mihinkään eikä tehdä mitään ettei vaatteet likaannu.

Naapurissamme on tällainen pikkutyttö. Huonoilla säillä ei ulkoile lainkaan, mutta aurinkoisillakin ilmoilla saa vain seistä ' tumput suorana' . Ensimmäisenä kun hänet näkee, hän ilmoittaa lapsillemme että ' mä en nyt sitten voi leikkiä ettei mun vaatteet likaannu' . Nykyisin tyytyykin katselemaan lastemme touhuja kauempaa tieltä tai omalta pihaltaan. Apean oloisena.

Hänellä on joka päivä uusi prinsessamekko päällä, ja muistaa myös kertoa mistä se on ostettu jne. Ne mekot on sellaisia ja sen värisiä ettein niillä kyllä oikein voikaan kuin seisoskella. Välistä vanhempansa karjuvat pihalla että ' älä istu siihen rapulle, hame pölyyntyy' tai ' älä nojaa siihen seinään, pusero menee likaseks, KUULITKO' jne.

Tämä pikkutyttö arvostelee myös toisten vaatteita. Meidänkin tytöllä on monesti ' väärän väriset' housut. Turkoosi on väärä väri, tytöt ei voi pitää sellaista kun on poikien väri. Ja meidän pojalla kun on punaisia t-paitoja, ne on likkojen värisiä - vaikka niissä onkin monsteriauton tai ralliauton kuvia:)

Meillä lapset tahtonsa mukaan ulkoilevat joka säällä. Sateella kuravaatteissa ja muilla ilmoilla muissa. Eikä haittaa vaikka ne päivän päätteeksi ovat likaiset. Meillä on toimiva pesukone.

Kertokaahan joku, mitä tuolla lasten ylipukemisella koitetaan näyttää?

Sitä että on varaa pukea kalliisti?

Sitä että meillä rakastetaan lasta kun sillä on joka päivä juhlavaatteet?

Sitä että meillä on korttelin parhaiten pukeutuva lapsi, vai mitä???

MUN MIELESTÄ TUOLLAINEN LAPSEN KAHLITSEMINEN YLIHIENOILLA VAATTEILLA ON LAPSUUDEN RIISTO.

Älkääkä nyt vaan tulko väittämään ettei meidän Janina-Jessiina ikinä mitään ulkona tahtoiskaan leikkiä kun tykkää niin seisoskella ja katselee mieluummin vierestä.

Kommentit (21)

mikset laita omia lapsia kysymään tältä tytöltä voisko käydä vaihtamassa leikkivaatteet että pääsis leikkeihin mukaan?! tai jos äiti näkyy lähistöllä niin meet vaan jutteleen rohkeesti ja sanot että onkos teidän prinsessalla haluja tulla leikkeihin mukaan, että tänne pihalle kyllä mahtuu... tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse olin kuulemma itse pienenä aina varmistanut, saaanko istua hiekkalaatikolle/keinuun/kivelle, vaikka ylläni oli ihan normaalit ulkovaatteet...

Joskus olen ollut tilanteissa, joissa lastensynttäreillä olen kuullut vanhempien toruvan lapsiaan juhlamekon sotkemisesta. Meillä siihenkin on vakiovastaus lapselle: ei haittaa, pyykkikone on keksitty.

Tietenkin silloin laitetaan jotain parempaa päälle. Mutta kun jokainen arkipäiväkin on yhtä ylipukeutumisen juhlaa, niin se ihmetyttää.

Ja myös surettaa tämän lapsen takia, läheltä seuraan tilannetta kun vieressä asuvat.

Samalla viestitetään lapselle että tärkeintä maailmassa on se miltä näyttää.

ei enää. Kerran sanoi että on kielletty tulemasta. Muutaman kerran vaatteet likaisina meni kotiinsa. Lapsi saa kovia pultteja esim. jos lätäköissä hypitään ja hänen vaatteilleen roiskahtaa kuravettä. Kun niinhän ei saisi käydä:(

ap.

Vierailija:

Lainaus:

mikset laita omia lapsia kysymään tältä tytöltä voisko käydä vaihtamassa leikkivaatteet että pääsis leikkeihin mukaan?! tai jos äiti näkyy lähistöllä niin meet vaan jutteleen rohkeesti ja sanot että onkos teidän prinsessalla haluja tulla leikkeihin mukaan, että tänne pihalle kyllä mahtuu... tms.

Eli pienelle lapsella laitetaan tiukat farkut ja päälle sitten vielä kurikset

:( Eihän tuollaisella varustuksella voi liikkua eikä edes kyykistyä!

mutta ne saa sotkea (siis pesukone on keksitty) enkä räpätä hänelle vaatteiden suttaamisesta. Mielestäni kauniit vaatteet pukee yhtä nopeasti ylle kuin rumatkin. Ja kun ne maksaa saman verran, niin sitten mieluummin pitsiä, kiitos.

Tiedän, että saan tuntemattomilta mammoilta varmaankin katseita, mutta vaatteet on päällä pitämistä (ja sotkemista) varten, joten ei haittaa.

Suomalaiset lapset on yleensä todella ankeasti puettuja (ja se olmi Suomi-väritys oikein korostuu, mustat silmänaluset ja vaalea tukka), eikä aikuisten pukeutumistakaan täten tarvitse ihmetellä. Mistäs se pukeutumissilmä kasvaisikaan?

Keväälläkin kun liukumäki oli yösateen jäljiltä märkä niin eipä siinä paljon lapsi laskettele. Ja itsehän tuon ikäinen ei niitä sammareita päälleen laita...

Tästä keskustelusta tuli mieleen että ne yhdet on aina joko märät tai saviset tms. Eli pestävä ja sit laitettava joko saappaat tai sandaalit. Täytyis marssia kenkäkaupoille.

t. yks, jonka poika on kuluttanut puhki jo kahdet lenkkarit tänä kesänä:)

Kyllä niitä valitettavasti on, joille lapsi on vaan näyttelyesine. Kuin nukke joka puetaan näytille hienosti. Mullakin oli lapsena tällainen kaveri:(

Ei ap:n eikä ap:n lasten!

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Eli pienelle lapsella laitetaan tiukat farkut ja päälle sitten vielä kurikset

:( Eihän tuollaisella varustuksella voi liikkua eikä edes kyykistyä!

Ei sitä naapurit voi mennä muuttamaan. Ehkä lapsenne löytävät vielä sellaistakin seuraa joka ei ole vaatteistaan niin tarkkaa! Toivotaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat