Vierailija

Meille tuli lupapyyntö varmaan viiteen eri tutkimukseen ja mietin, ovatko muut antaneet lupaa ottaa lapsesta ylimääräisiä näytteitä. Minä ajattelin, että kaikki vaan, ihan vapaasti, ei haittaa minun lastani. Mutta samassa huoneessa ollut äiti ei antanut yhteenkään lupaa.

Kommentit (10)

Tosiaan liittyivät molemmat napaverinäytteeseen eli ei mitään ylimääräistä vaivaa minulle tai vauvalle. Äitiysneuvolassa otettiin myös joku näyte (äidistä) tutkimuskäyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sen sijaan en ole lähtenyt ylimääräisiin rokotustutkimuksiin jne, jotka vaatisivat sitä että joutuisin raahaamaan koko perheen (tai siis lapset) sinne aivan erityisesti. Meillä on ihan tarpeeksi kädet täynnä työtä muutenkin, että vielä pitäisi ensinnäkin ottaa ylimääräisiä pakollisia menoja aikatauluun ja toiseksi vielä kuumeileva ja kitisevä vauva muiden asioiden lisäksi. Mulla ei vain pää kestä, vaikka onkin hyvä tarkoitus.

muistaakseni monta viikkoa ennen la:ta, ne annoin tottakai. Ja varmistus haettiin synnytyksen jälkeen, että onko varmasti ok.. mutta enemmän mua korpee se, että otetaan turhia kokeita, kuten keskimmäisestä sokerirasitusta kahden tunnin välein muka painon takia, kun alaraja kokeelle on 4500 ja poika painoi 4320!!! Onneksi yökkö sitten lopetti sen turhan testaamisen, päiväkätilö oli tilannut testeja "ihan vaan varmuuden vuoksi" KAHDEN seuraavan vuorokauden ajalle eli vaatimattomat 48 näytettä. Siis otetaan verta jalkapohjasta, eli siis aiheuttaa kipua!

tiesithän että lapset ja vauvat reagoivat ihan eri tavalla esim. lääkeaineisiin kuin aikuiset. Jos ei koskaan testata kun vaan niillä juridisesti päättävillä niin vauvoille ja lapsille ei saada mitään tieteellistä näyttöä tai tietoja, eli ei voida tarvittaessa lääkitä sairaita lapsia. Ei niitä näytteitä kukaan mitenkään kansanterveys lähtökohdasta ota vaan nimenomaan tarkennetusti haetaan vastasyntyneistä tietoa.

Eli jos vastustaa näitä kokeita niin sitten vastustaa kaikkea lääketieteellistä hoitoa vastasyntyneille. Mä en taas ymmärrä sitä.

Eli se otetaan syntymässä automaattisesti napanuorasta. Ei siis satu lapseen mitenkään. Jos ei suostumusta anna, niin sitten näyte lentää roskiin. Miksi niihin ei antaisi suostumusta?

Ei ainakaan Tayssissa ollut yhtään tutkimusta, joita varten olisi lasta pitänyt piikittää.

ja on monia muitakin tutkimuksia, missä otetaan pieniverenkuva joko kerran tai useamman kerran. Mua ei kiinnosta sellaset, missä lasta piikitetään turhaa

silloin kun lapselle aiheutetaan ylimääräisiä kivuliaita kokeita. Sen yksilön kannalta se on todellakin turhaa.

Voidaanhan sitä tietysti vaatia pienokaisia uhrautumaan kansanterveydelle, mutta mun mielestä se on aika kestämätön lähtökohta. Ihmiskokeet mielellään niille, jotka voivat juridisesti itse niistä päättää.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat