Seuraa 

Löytyykö joukosta ketään , jolla on todettu ylimääräinen rintarauhanen?

Itselläni löytö tehtiin kainalosta tuossa viikoilla 20+ ja todettiin ultraäänellä. Äidilläni leikattiin muutama vuosi sitten ylimääräisestä kainalossa olevasta rauhasesta rintasyöpä ja siksi itse epäilinkin ylimääräistä rauhasta kun toiseen kainalokuoppaan ilmestyi patti samoihin aikoihin kun rinnat alkoivat vuotaa.

Haluaisin tietysti eroon tuosta rauhasesta mahdollisimman pian. Nyt kiinnostaa miten rauhanen reagoi synnytyksen jälkeen ja maidon noustessa rintoihin? Voiko rauhanen vuotaa kehoon sisälle, onko tulehdusvaaraa olemassa jne.

Kyselen myös tuolta odotuspuolelta, mutta tuli mieleen josko täälläkin joku osaisi vastata? Kaikki asiaan liittyvä kiinnostaa, kiitokset jo etukäteen!!

Calle 36+

Kommentit (5)

ensimmäisen synnytyksen jälkeen kainaloon turposi noin pienen kananmunan kokoinen paise. Se sitten imetys aikana oli esillä mutta vähitellen pieneni taas olemattomiin.

Toisen synnytyksen jälkeen kätilö alkoi peloittelee mua että se on kyllä varmasti rintasyöpää kun ei hän ollut ikinä kuullut mistään rintarauhasesta.

Jouduin paniikkiin ja pääsin samana päivänä dextraan tutkimuksiin jossa huomattiin että siellä oli keskellä jotain nestettä ja oli todennäköisesti rintarauhanen, no varmuus saatiin kun siitä otettiin ohutneula näyte jonka saaliina oli äidinmaitoa eli aika hölmöä käytöstä kätilöltä synnytyssairaalassa.

Dextrasta kysyin lääkäriltä että onko mulla suurempi riski saada rintasyöpä kun mulla on se rintarauhanen kainalossa ja vastaus oli että ei ole. Ja sen jälkeen en ole sitä murehtinut.

Annlinn

Sisältö jatkuu mainoksen alla

minulla myös kainalossa ylimääräinen rauhanen joka huomattiin toisen synnytyksen jälkeen. SYnnytyksen jälkeen kun maidon nousu alkoi rauhanen turposi reilusti ja aristi mutta muuta vaivaa siitä ei ole ollut. Synnytyksiäkin sen jälkeen ollut kaksi. Imetys aikana rauhanen on aina hiukan turvonnut ja aristava,ei ole vuotanut tai mitään muutakaan.

Niiloakseli rv 8+1

Kiitokset vastanneille, nämä rauhoittivat mieltä.

Itselläni ärtyneisyys ja koko patissa tuntuu riippuvan missä vaiheessa kuukautta mennään, välillä sen verran kipeä että huomaa esim. reppua kantaessa.

Nostan vielä toiveikkaana jos jollain on vielä asiasta kokemuksia???

Mä oon luullu et se on ihan yleistä. Itelläni on kans rauhanen siellä ja samoin ystävälläni, hänen siskollaan,toisellakin ystävällä (joka on terveydenhoitaja) on ja hän sanoo et se on ihan normaalia? tiedä sit.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat