Vierailija

Laitatko isomman kuitenkin lepäämään/lukemaan tms? Otatko itsellesi omaa aikaa, vaikka väkisin?

Minä haluaisin, mutta poika ei pysy huoneessaan. Lopetti päikkärit kesällä ja tilanne on ihan uusi. Tylsää. Ennen oli ihan luksusta, kun molemmat lapset nukkuivat 2h keskellä päivää....Olen yrittänyt joka päivä saada poikaa lepäämään ja lueskelemaan kirjoja, mutta jaksaa sitä ehkä 5min ja tulee pois.

Vinkkejä?

Kommentit (11)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä vanhempi (5v) lepäilee ja lueskelee vanhempien sängyllä, kun pienempi (1.5v) nukkuu heidän yhteisessä huoneessaan. Joskus luetaan yhdessä tai jutellaan muuten vaan.

Koitappa mennä pötköttämään lapsesi viereen. Auttaisko se? Saisit itsekin vähän levättyä.

Toisena päivänä leikimme, toisena päivänä tökkään sohvalle katsomaan videota, joskus luemme (ja saatamme ottaa päikkrit vierekkäin sohvalla).

Pötkötellään ja jutellaan isolla sängyllä, luen lapselle kirjoja tai pelataan korttia... Jos haluaa katsoa lastenohjelmia, niin saa ja itse makaan sohvalla viekussa. Kerrankin saa olla rauhassa isomman lapsen kanssa, pienempi saa oman laatuaikansa tissitellessä.

siksi lepohetkeen ei koskaan suositella videoita. lapsi lepää näennäisesti (pysyy paikallaan), mutta aivot eivät. Ei ihme, jos sitten mennään taas ylikierroksilla loppupäivä.

Olen tosi surkea äiti, tiedän. Mutta tuo on ainoa konsti saada kovaääninen 3-vuotias olemaan hiljaa ja myös antamaan äidille vähän hermolepoa kun kuopus nukkuu.

Onhan se kevyempää ja helpompaa, kun eivät tappele keskenään tuona aikana.

Oman ajan voit unohtaa, sitä saat illalla kun mies on kotona/lapset nukkumassa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat