Vierailija

Lapsi 5v. kertoi eilen, että ei saanut nukutuksi, kun pph nukkui ja kuorsasi äänekkäästi. Hoitaja siis nukkuu samassa huoneessa kuin lapset. On iäkäs ja melko ylipainoinen. Onko tämä mielestänne ihan ok? Eihän päiväkodissakaan hoitajat nuku. 5-vuotiaamme ei siis välttämättä nuku vaan lepäilee sen ajan, jonka ilmeisesti hoitaja nukkuu..... krooh pyyh!

Sivut

Kommentit (31)

Mutta oikeastaan vain silloin, jos olen ollut flunssainen tai muuten huonovointinen ja siksi väsynyt. Olen aina nukkunut sellaisessa paikassa, että havahtuisin varmasti jos joku pyrkisi nukkumahuoneesta pois.

Entäs niissä tapauksissa, kun lapset ovat yöhoidossa? Saako silloin pph teidän mielestänne nukkua? Minä ainakin ihan hyvillä mielin nukun klo 5-7.30 vaikka lapset tulevatkin jo ennen viittä ja laitan heidät nukkumaan.

pph

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Päiväkodeissakin nukkarivuorolainen voi hyvinkin torkkua. Mutta ei niin etteikö kuule jos joku lapsista alkaa liikuskella hereillä. Pph voi samoten ottaa torkut, itsekin sitä tein silloin vielä kun hoitolaiset eivät saaneet ulko-ovia auki. En kuorsannut umpiunessa kuitenkaan.

Eihän pph:n työtä voi mitenkään verrata päiväkodin hoitajien työhön muutenkaan... Mitä sen pph:n pitäis tehdä lasten nukkuessa? Kotihommiako? Nehän voi tehdä illalla!

Moni kommentoi, ettei saa nukkua TYÖAIKANA. No, jos lapset nukkuu niin voihan se pph vaikka surffata vauvapalstalla, istua kaverinsa kanssa kaffea juomassa tms TYÖAIKANAAN. Toisiin töihin kuuluu erilaisia etuja.

Ja esim toisissa lastenkodissa tai vuoropäiväkodissa hoitajilla on LUPA nukkua yöllä lasten nukkuessa esim klo 24-06 välinen aika. Työaika se heillekin on ja lapsista on vastuu, mutta nukkua saa...

Itse en kyllä voisi nukkua. Joskus saatan pötkötellä lattialla ja joogata päiväunien ajan mutta en nukkuisi.

Pitää ottaa huomioon myös se että pph on nimenomaan kodinomainen hoitopaikka lapsille. Aika monessa kodissa äiti huilaa lasten unien ajan. Ja kuten jokainen äiti-ihminen tietää niin sitä kyllä herää heti jokaiseen rapsahdukseen.

Huh, huh jos hoitaja nukkuu...lapset osaa myös liikkua todella hiljaa ja vaaratilanteita voi syntyä. Hoitajalla on suuri vastuu lapsista ja mielestäni hoitajan täytyy ehdottomasti jaksaa päivä ilman unia. Eihän tosiaan työaikana kuulu nukkua! Olkoon hoitomuoto vaikka kuinka kodinomainen (kun joku siitä kirjoitti) mutta en ainakaan omien lapsieni hoitajan soisi nukkuvan TYÖAIKANAAN!

Herra jestas, ajatelkaapa nyt itse kuka hullu jaksaa painaa pahimmilllaan duunia klo 6.00-18.00! Entäpä jos se hoitaja vahingossa nukahtaakin, kun lapset ovat hereillä, onko se sitten parempi kuin torkahtaa lasten nukkuessa!? Pph:kin on vain ihminen, jonka kapasiteetti on rajallinen! Kyllä minun mielestäni pieni lepohetki on hänellekin suotavaa!

19: luvasta en tiedä, mutta kyllä monessa pk-ssa torkutaan lasten ohella. Ei tietenkään jos on yksin osastolla lasten kanssa. Jossain oli muuten ihan soffa ja viltti hoitajaa varten ja annettiin kehoitus huilata itsekin ;) olikohan se soffa siellä salaa johtajalta? aivan joka osastolla sama juttu.

Minunkaan mielestäni ei saa nukkua. Ihmeellistä touhua, jos töissä nukutaan :). En silti ymmärrä, miten hoitajan ikä/ylipaino liittyi asiaan...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat