Vierailija

Olen muuttamassa talven alussa jyväskylään, ja haluaisin tietää vähän minkä nimisissä paikoissa olisi hyvä elinympäristö. Muutan 2-vuotiaan poikani kanssa, joten haluan sellaiseen paikkaan mikä on myös lapseni kannalta hyvä.

Kommentit (15)

Asuinpaikan " parhaimmuus" riippuu tietysti täysin siitä, mitkä asiat ovat sinulle tärkeitä. Absoluuttisesti hyvää asuinaluetta ei kai ole olemassakaan.

Kerro siis ensin, mitä asuinympäristöltäsi haluat ja minkä tyyppistä asuntoa etsit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En tiedä onko siellä lapsen kanssa hyvä asua, mutta olisi ainakin missä ulkoilla (puisto). Viihdyin siellä - nyt tuli ikävä Jyväskylään kun mietin mitä paikkoja siellä olikaan :)

Parhaimmat kunnalliset palvelut (terveydenhuolto, päivähoito, koulut) löytyvät lähikunnista. Muurame on mainio, varakas kunta, ja esim. Laukaan Leppävesi kuuluu olevan lapsiperheiden paratiisi, pieni viihtyisä kylä 12 km keskustasta.

Vierailija:

Lainaus:

paitsi ehkä Ristikiven ja Tikan suhteen.

Mutta tässä sen näkee, paljon on kiinni omista arvostuksista ja tottumuksista.

Siis esim. Ainola, Väinölä, Palokka (lähinnä Heikkilä), Asmalampi...

sekä osittain Halssilaan.

Lohikoski, Keljo (osittain), Kukkumäki, Mattilanpelto, Mäkimatti, Nisula, Viitaniemi ja Kortepohja voisivat sopia. Kypärämäki ja Köhniö ovat mukavia alueita, tosin päiväkoti on nyt evakossa remontin takia ensi vuoden.

Itse ainakin pidän eniten näistä läntisistä kaupunginosista, lukuunottamatta Myllyjärveä ja Keltinmäkeä. Tosin nämäkin 70-luvun lähiöt ovat nykyään rauhallisia, Kuokkalaa välttelisin.

Sen pitäisi olla sellaista aluetta missä ei ole mtn juoppoja (siis paljon, ja häiritsevästi) ja jossai kaupungin laidalla, ei ihan keskustassa, mutta kuitenkin niin että siitä keskustaan nopeasti pääsee.

Etsin kolmiota, eikä hinnalla sinänsä ole merkiystä. Mutta vuokra asuntoa olen kyllä harkinnut.

Vierailija:

Lainaus:

Lohikoski, Lutakko, Palokka. Eikä tuo pupuhuta ole niin huono paikka kun kaikki antaa ymmärtää. On " puhdistunut" paljon entisestä...

Tähän siis lisäisin vielä Halssilan ja Kotimäen. Halssilasta ei todellakaan ole mitään pahaa sanottavaa! Itse olen asunut siellä vielä viime vuoden puolella ja yhtään häirikköä en siellä tavannut.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat