Seuraa 

eli rv.37 ja paikat on jo pehmeät, kaulakanavaa enää 1sentti jälellä ja kohdunsuu jo väljästi sormelle auki... Neuvolassakin sanoivat eilen että voithan itse kokeilla käynnistää.... eli onko mitään kienoja/kikkoja mitkä vois tässä vaiheessa nopeuttaa tilannetta?

Limatulppakin on jo irronnut ja alkaa ahistamaan tämä pään roikkuminen jalkojen välissä!

Kiitos asiallisista vastauksista! :)

(ps. tiedän, että sen syntyy sitten kun se on ' valmis' , mutta ainakin vois tässä ajan kuluksi jotein tehdä, ja kuvitella sen auttavan! ;))

Kommentit (14)

...olen kuullut, että näitä voisi kokeilla:

- tulinen ruoka

- raparperin syönti

- kantapään hieronta

Itse en yrittäisi käynnistää synnytystä ennenkuin vasta sitten, kun laskettu aika on ohitettu selkeästi... Sitten vois kyllä ehdottaa miehelle illan ohjelmaksi romanttista illallista (tulista ruokaa ja jälkiruuaksi raparperipiirakkaa), saunaa ja rakastelua ;)

... kyllä ne viimeiset viikot ovat pienokaiselle elintärkeät. Tottahan sitä alkaa itse olla jo valmis vauvan tuloon jo aiemminkin, mutta malttia... Eihän tässäkään asiassa tietenkään voi yleistää, mutta mieluummin kyllä lepäilisin nuo pari viimeistä viikkoa ja antaisin vauvan vielä rauhassa kasvaa. Vissi ero on kyllä laskettuna-aikana syntyneellä ja pari viikkoa aikaisessa. Itsellä kolme lasta ja jos vielä yhden saisi, niin kyllä tankkaisin noina viimeisinä viikkoina ja päivinä lepoa/ unta niin paljon kuin mahdollista! Voimia kaikille tuleville äideille tasapuolisesti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vaikka sitä perinteistä siivous, seksi ja sauna.

Toiset sanovat että pitkä kävelylenkki auttaisi tai portaiden kiipeily.

Tai kyykkyyn ylös kyykkyyn ylös juttuja.

Ikkunan pesuakin olen kuullut joidenkin kokeilleen.

Mutta en kyllä suosittele rehkimään itseään uuvuksiin. =)

Tsemppiä kokeiluihin. =)

Tsirppana rv 30+3

...vyöhyketerapeuttini otti ekan kerran n. viikolla 37, seuraava käsittely taisi olla n.viikon tai alle kuluttua ja sitä seuraava muutaman päivän kuluttua. Hänen mukaansa enempiä ei tehdä, se on hoidon kesto ja se riittää, jos vauva on valmis.

Tuo vinkki kantapään hieronnasta perustuu vyöhyketerapiaan. Kantapäässä, muistaakseni isovarpaassa ja nilkoissa on muutamia pisteitä. Mutta ei kannata tältä pohjalta kovasti alkaa itse hieroskelemaan. Kai... =)

.. ottaa yleensä " käynnistyshoitoja" vastaan viikolta 38 lähtien. Se on se yleisin. (Pari tuttua on vyöhyketerapeutteja ja infosrmoivat näin) :)

OonaLiinu

Voi kyllä sanoa, että mitä aikaisemmin synnärille joutuu lähtemään, sitä pidempään synnärillä sitten ollaan. Keltaisuutta (= kohonneet bilirubiiniarvot) tulee ennen la:ta herkästi, ja sitä hoidetaan sitten hartaasti useitakin päiviä. Miettikää, onko kiva asua viikko pari synnärillä hormonimyrskyissä ja koti-ikävässä, huolissaan lapsen kunnosta, kun hän ei jaksa pysyä hereillä edes syödäkseen.

mutta miksi pitäisi hoppuilla kun laskettuun aikaan on vielä yli 2 viikkoa?

Minun on vaikea ymmärtää, kaksi lasta synnyttäneenä ja ne kärsimättömät ja tuskallisetkin loppuajat siis kahdesti kokeneena, miksi ihmiset haluavat lapsen syntyvän jopa viikkoja ennen laskettua aikaa. Itseäni suorastaan kauhistuttaa, kun tietää kuinka tärkeitä ne ihan viimeiset viikotkin ovat vauvan valmistautumiselle tähän kohdun ulkopuoliseen elämään. Jos vauva syntyy parikin viikkoa ennen la:ta hänelle voi hyvin todennäköisesti tulla keltaisuutta josta voi seurata pitkiäkin aikoja sairaalassa, ruokailu voi olla hankalaa (ei esim. jaksa syödä, imuote on hakusassaan jne), vauva voi olla hyvinkin väsynyt, laiha, palelevainen, jopa infektioherkkä ym. verrattuna la:na syntyvään. Omat lapseni ovat syntyneet laskettuna aikana ja viikkoa sitä ennen, ja siinäkin näki selvän eron vauvojen valmiudessa. Kannattaa vauvan hyvinvoinnin nimissä elää ihan normaalisti eikä ainakaan ehdoin tahdoin yrittää käynnistää synnytystä millään poppaskonsteilla. Nopeasti ne muutama viikkoa hurahtavat ja onhan se aika hyvä lahja omalle lapselleen jos ei rupea häntä hoputtamaan ulos masusta ennen aikojaan.

Silleen lähti syntymään toinen lapsukaisistani.

Sitten on esim microlax peräruiske, jota ei suositella jos on supistusherkkä. Omalla kohdalla ei tee mitään.

Rehkiminen tuskin auttaa, 3 ässää voi kokeilla.

Itsellä kaikki mahdollinen " kokeiltu" pakon sanelemana, vaikka en tätä pihalle välttämättä juuri nyt haluakaan, mutta ei mitään vaikutusta. Remppa takana, muutto kesken, peräruiskeita ummetukseen, ässät käytössä ja veikkaan, että kun oikeasti relaan ja heittäydyn pötkölle niin synnytys käynnistyy.

Tsemiä, kyllä se sieltä tulee.

Se todella tehoaa,ainakin minulla!! Kun hieroo noin 5-10 minuuttia ni kyl varmaan alkaa supistelemaan,mutta en tiedä vaikuttaako tuohonki se että jos lapsi ei ole vielä valmis tulemaan niin ei välttis tehoä,mut jos on ni tehoaa=) en tiedä,kokeile!!

Vyöyhyketerapia käynnistää synnytyksen, JOS vauva on VALMIS, eli todella turvallista! KOkemusta 2 kerrasta, toisesta lähti, toisesta ei. Käsittely kuitenkin pehmentää ja edistää synnytystä muutenkin, vaikkei käynnistäisi vielä. Ja 40 viikkoa kestävä raskaushan on vain oletettu raskauden kesto. Onhan se äidistä, lapsesta ja luonnosta kiinni, milloin lapsi syntyy...38-42 vauvat ovat aivan yhtä valmiita. Eri asia on, kun puhutaan vaikka viikoista 25 tai 32... Ja kysyjä on jo viikolla 37. =)

Vauvalla saattaa olla syynsä miksi pysyä kohdussa vielä lasketun ajan jälkeenkin.

Itse synnytin kuopuksemme rv 36+1 ja täytyy sanoa että kyllä täysiaikaisen (esikoinen syntyi rv 39+6) kanssa on alku paljon helpompaa.

Tietenkin loppuraskaus vaatii kärsivällisyyttä ja varmaan monet ovat kovasti vaivaisiakin, mutta vauvalla on varmasti hyvä syy olla kohdussa vielä hetken.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille äideille loppuraskauteen.

Terveisi Ona rv 38+4

minä olin toisen lapsen kohdalla rv42 tarkastuksessa sairaalassa ja siellä käskivät hieroa nännejä sormien välissä (aiheuttaa kuulemma supistuksia). Käyrille alkoikin piirtyä hienoja supistuksia (kivuttomia) ja tunti sen jälkeen meni lapsivedet. Hieronta ajaksi sanoivat 15 min maksimissaan.

Niiloakseli rv 8+6

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat