Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

ja nukkuvat kerrossängyssä. Pari kuukautta sitten siirsin kuopuksen nukkumaan päikkärinsä sisälle ja nyt onkin ongelmana se, että kumpikaan lapsista ei nuku vaan riehuvat ja häiritsevät toisiaan. Ennen kuopus nukkui parvekkeella ja esikoinen lueskeli tai askarteli sisällä päiväuniaikaan.

Nyt ajattelin kylmästi tehdä niin, että molemmat lapset kerrossänkyyn ja hissukseen on oltava, saa lukea kirjoja tai kuunnella satukasettia mutta ei muuta. Mä vahtisin siinä ovella ja tunnin päästä saavat tulla pois huoneesta välipalalle. Jos nukahtavat niin hyvä juttu, mutta ainakin molemmilla olisi mahdollisuus nukahtaa ja mä tarviin hiljaisen paussin siesta aikaan. Muuten olen kärttyinen koko loppu päivän ja räyhään vaan lapsille kaikesta ja miehelle sitten kun tulee töistä kotiin.

Mites muilla joiden lapset eivät enää vaan nukahda päiväunille, mites rauhoitat ajan lounaan jälkeen???

t. vinkkejä? Kommentteja??

Kommentit (2)

että jos molemmat lepäävät ja toivon että pikkuinen nukahtaisi sitten ilman ahdistavaa huutoa. Isompi saa sitten tunnin päästä tulla toiseen huoneeseen leikkimään tai töllöä katsomaan.

t. ap

mutta päiväuniaikaan isompi saa loikoilla kirjojen kanssa vanhempien sängyssä - ja siis eri huoneessa. Hän ei nimittäin juurikaan enää nuku päiväunia, mutta rauhoittuu siis kuitenkin aloilleen 1/2 - 1 tunniksi.

Pikkuveli saa sitten lastenhuoneessa nukkua rauhassa päikkärinsä.

Hyvin on toiminut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat