Seuraa 

Onko muita joilla kohtuvaltimoiden virtauksissa vikaa ja näin ollen suuri raskausmyrkytysriski raskauden aikana. Olen aloittanut ASA lääkityksen 100mg/ päivä. Onko kellään kokemusta onko ASA-hoito auttanut? Kertokaa kokemuksia jos jollakin on? Mulla on mieli niin maassa kun pelko rajusta raskausmyrkytyksestä kulkee koko ajan mukana.

Annlinn

Kommentit (4)

Mulla todettiin rv24 4d-ultrassa kohtuvaltimon vähäistä vastavirtausta. Lääkäri sanoi silloin että jos aikaisemmin huomataan niin voidaan koittaa estää raskausmyrkytystä ASA-lääkityksellä, mutta usein siitä ei ole merkittävää hyötyä. Mutta näin myöhäisessä vaiheessa kun mulla todettiin, ei olisi enää sitä pienintäkään hyötyä. Ohjeet neuvolaan oli vain että pissan valkuaista ja verenpainetta seurataan (niin kuin normaalistikin) Mutta ei mulla ainakaan neuvolakäyntejä oo lisätty. Tosin verenpainekin on laskenu vaan joka kerta ja pissa on ollu puhdas. Nyt on rv28 ja myöhemminhän tuo myrkytys varmaan yleensä iskee.

Olen tyytyväinen että tuosta riskistä tiedetään nyt, kunnan tarjoamassa rakenneultrassa ei edes mitattu mitään virtauksia.

-Mingu

Olenko siis ainut joka kärsii raskausmyrkytysvaarasta? luulin että virtaukset katsotaan ultrissa mutta kaipa niitä ei sitten siinä kunnan ultrissa huomata. Osattais vaan niin paljon paremmin ennakoida jos virtaushäiriöstä tiedettäis etukäteen.

Annlinn

Sisältö jatkuu mainoksen alla

en itse tiennyt sitä että ASA-hoito ei auta enään jos sen aloittaa viikojen 24-25 aikana kun mulla juuri viime raskaudessa todettiin silloin tämä virtaushäiriö eli sainpa ainakin vastauksen miksi mulla ei ole aiemmin ASA-hoitoa kokeiltu. Nyt nähtäväksi jää auttaako mulla tämä hoito vai tuleeko mulle kolmas raju raskausmyrkytys.

Voimia kaikille

Annlinn

Mulla todettiin myös ylimääräisessä ultrassa (johon siis jouduin alunperin vähäisen lapsivesiepäilyn takia, joka osoittautui turhaksi) muistaakseni n. rv 24 noita poikkeamia virtauksissa. Koska mulla oli neuvolassa mitattu pari korkeampaa verenpainearvoa, niin lääkäri määräsi kontrolliin äitipolille rv 32, mutta ei mitään muuta. Nyt kun olen verenpaineita mittaillut kotona, niin tosi hyvinä ovat pysyneet, neuvolassa saan ne jostain syystä jännittämällä korkeammiksi kuin ovatkaan. Eli olen päättänyt olla huolehtimatta asiasta sen enempää, katsotaan sitten kontrollissa miten tilanne on kehittynyt. Toivottavasti siis vältymme raskausmyrkytykseltä ja ihan hyvä tietysti on, että asiaa pidetään silmällä!

EE (29+2)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat