Vierailija

Opettakaa tämä myös lapsillenne te pösilöt mammat ja papat jotka ette hallitse liukuporrasetikettiä! Missään muussa maassa kuin Suomessa tätä ei tapahdu samassa mittakaavassa: Ihmiset seisovat vieretysten (pahimmassa tapauksessa lastenrattaineen ja lapsilaumoineen) liukuportaissa niin että takaatulijoilla ei ole mitään mahdollisuutta päästä ohitse, vaan he joutuvat koputtamaan ihmisiä olalle ja pyytämään päästä ohi, mikä on todella kiusallista, koska yleensä näiltä tien tukkijoilta saa vastineeksi vain pahantahtoisen mulkaisun!

Mikä ihme siinä on että perus-käyttäytymissäännöt ovat ihmisiltä hukassa?

Sivut

Kommentit (72)

esim. metron liukuportaissa. Näitä esim. stockan portaissa vauhkoajia en tosiaan tajua, kun liukuporrasmatka kestää ehkä 15 sekuntia.

Ja kyllä niitä liukuportaita joutuu vaunujenkin kanssa käyttämään. Usein hissit on niin täynnä, että paljon nopempaa pääsee rattaiden kanssa liukuportaissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No, ei minulla ole kiire, mutta en tykkää lösöttää muiden läskipersemammojen kanssa niissä liukuportaissa, vaan tykkään kävellä. Pysyy kuntokin yllä eikä pääse persus leviämään. Yleensä kommentoin näille kiire-vittuilijoille, että ei tekis sunkaan perälle yhtään huonoa pistää töppöstä toisen eteen. Kyllä hiljenee ;).

Kyllä ne vaunut siinä pysyy, kunhan eturattaat on tukevasti rappusen päällä. Ja lapsi valjailla kiinni.

Ihmiset on nykyisin niin kiireisiä. Mutta niinhän se on että: Kiireinen ihminen=tärkeä ihminen...

Vierailija:

Lainaus:

Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun olen törmännyt vähältä piti -tilanteisiin, jossa ohittaja vahingossa tönäisee vaunuja ja äidillä on kova työ pitää vaunuista kiinni. Tekisi kyllä ihan hyvää näille mammoille, että vaunut joskus lipeäisivät otteesta, niin näkisivät, mitä voi tapahtua.

Olen vain huomannut, ettei tämä sääntö näytä toteutuvan muualla, kuin pääkaupunkiseudulla..

Ei edes Tampereella osata seistä oikealla puolella, niin että muut pääsis ohi. Miksei niitä sääntöjä voida laittaa näkyviin siihen liukuportaiden päähän, että kaikki juntitkin tajuaa.

jos metro kulkee parin minuutin välein niin miks ihmeessä juostaan kieli vyön alla??? minuutti sinne tai tänne. tai jos sanotaan et mennään paikkaan x, otetaan ratikka, metro tai bussi, vaikka tähän paikkaan pääsisi nopeammin kävellen. eli se kävelyaika mielummin odotetaan julkista ja sit mennään pysäkin väli, mutta ei voida kävellä kun paikka x on niiiiiiin kaukana.

En kuitenkaan käsitä miten se jokunen sekunti olisi niin tuskallista odottaa tai jos nyt on kauhea hoppu niin vaikka koputtaa sitten olkapäähän.

Siis ei todellakaan huvita seistä siellä liukuportaissa hetkeäkään kauempaa kuin on tarvis! Kamalia juntteja koko paikka täynnä! Kyllä ihmisellä pitää olla oikeus halutessaan kulkea eteenpäin, vaikka seistäiskin liukuportaissa!

Miten matkantekonne siitä hankaloituu, jos seisotte oikealla? Jos jonkun päivä voi pelastua (jäädä menemättä pilalle) sillä, että ihan vaan seisot paikallasi, niin eikö se ole aika pieni vaiva?

Autoiletko myös vasenta puolta?

Helsingin metrossa??? onko suomessa muualla metroja??? ja hissiin mielummin ne rattaat, pyörät, pyörätuolit ja huonojalkaset. eikä terveet tarvii tulla niitä tukkimaan.

terveisin, äiti kaksostenrattailla

Vierailija:

Lainaus:

LiukuPORTAISSA on portaat - yllätys, yllätys!

Onneksi täällä joku muukin tietää, että pitää asiasta puhua.

T: LiukuPORRAStyyppi (tietenkin liukuportaissa on portaat), vaan se askelmaton on hihna.

Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun olen törmännyt vähältä piti -tilanteisiin, jossa ohittaja vahingossa tönäisee vaunuja ja äidillä on kova työ pitää vaunuista kiinni. Tekisi kyllä ihan hyvää näille mammoille, että vaunut joskus lipeäisivät otteesta, niin näkisivät, mitä voi tapahtua.

Lapsen kanssa (kädestä pitäen siis kuten ohjekin sanoo) ei voi ihan toiseen reunaan litistyä, niin se vaan on.

Pahempaa kuin itse liukuportaissa leveästi matkustaminen on se, että usein ihmisillä on tapana jäädä parveilemaan heti liukuportaiden alkuun tai päätyyn. Siinä pakataan tavaroita, niistetään neniä, vaihdetaan kuulumisia ja perustetaan ties mitä leiriä. Siirtykää pls vähän eteenpäin ja syrjemmälle, jotta portaisiin/portaista kulkevat mahtuvat liikkumaan.

Itse mielelläni annan koneen viedä itseäni hiljalleen ylöspäin ja mietin omiani minnekään kiirehtimättä, mutten saa mitään kiksejä myöskään niiden hidastamisesta, jotka haluavat mennä kovempaa.

Mutta minä olenkin kaupunkilainen.

Tyhmemmät vaan eivät tajua, että kuva ukkelista oikeassa reunassa on ohje... Samoin kuin kuva aikuisesta pitämästä lapsesta kiinni, paljaat varpaat kieltomerkissä, koira kieltomerkissä ja mitäs muuta siellä olikaan...

ja häiriinnyt muista ihmisistä niin mene tavallisia portaita tai pysy pois kaupoista missä on liukuportaat. Miten sä kuvittelet että esim. kaksostenrattaat saa liukuportaissa sivuun kun sä haluat lähteä rynnimään... torvi!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat