Seuraa 

Moi,

Eli muistaako kukaan lääkkeitä (ainakin on johonkin virtsatietulehduksiin ym.) joiden käytön yhteydessä ei voi juoda alkoholia. Tarkoituksenani on siis keksiä tekosyy miksen juo viiniä.

Olen tapaamassa ystäviä joiden seurassa menee normaalisti useampi kuin yksi lasillinen. Jos menen autolla, ystäväni arvaisivat heti mistä on kysymys (enkä halua vielä kertoa raskaudesta kun se on niin alussa), ja tämän jengin kanssa on mahdotonta pyöritellä samaa viiniä lasissa useampaa tuntia.

En kuitenkaan haluaisi olla tapaamatta ystäviäni ja ainoa uskottava selitys jonka keksin on että käytän tilapäistä lääkitystä jonka kanssa ei voi juoda. Taustani turvatakseni haluaisin varmuuden vuoksi myös lääkkeen nimen.

Lämmin kiitos

Sinimari (rv vasta 5+jotain)

Kommentit (5)

Eikös se ole se perinteinen selitys ;) En kyllä yhdenkään lääkkeen nimeä muista nyt ulkoa, mutta itse olen käyttäny tuota tekosyytä kyllä useampaan otteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

on ainakin ollut virtsatietulehdukseen antibiootteja, joiden kanssa alkoholi oli sataprosenttisesti kielletty antabusvaikutuksen takia. En muista nimeä, mutta ehkä sinäkään et muista jos joku kysyy :)

Tiettyjen antibioottien kanssa alkoholia ei tule kuitenkaan käyttää lainkaan. Tällaisia lääkkeitä ovat suoliston ja emättimen tulehduksiin käytetyt antibiootit, jotka sisältävät metronidatsolia (esim. Flagyl, Trikozol).

Jos vaan kehtaat sanoa että sulla on hiiva, niin tokkopa kukaan alkaa asiasta sun kanssa siitä sen enempää keskustelemaan - ainakaan miehet ;-)

Flagyl tablettien ja emätinpuikkojen käytön aikana alkoholia ei pidä käytttää ollenkaan. Eikä vielä kahteen päivään kuurin loputtua. Kyseistä antibioottia käytetään pääasiassa trikomonas-tulehduksen ja hiivasienten aiheuttamien tulehdusten hoitoon.

-Nelli

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat