Vierailija

En omista yhtään hautajaiskelpoista asua, ja haluaisinkin vinkkejä, millaisen kokonaisuuden ostaisin.

Olen vähän punkero 170cm pitkä, rinnat, takapuoli ja vyötärö löytyy.

Itse ajattelin esim mustia matalakorkoisia saapikkaita ja hametta...

Vaan kehtaako saappaita käyttää sitten sisällä, muistotilaisuudessa?

Kommentit (21)

Nyt olisi hyvä tilaisuus ostaa jakkupuku. Musta villakankainen. Jos kokosi ei juuri muutu, niin hyvälaatuinen jakkupuku kestää vuosikausia.

Mä vaihtaisin sisäkengät. Tietty voit mennä saappailla, mutta nahkapohjaiset menevät tässä ilmastossa pilalle kättelyssä ulkona ja jos oikein tyylikäs haluat olla, niin kumipohjaisilla ulkokengillä ei sisällä olla. Tosin jos on se tilanne, että ei ole kenkiä ja mahdollisuus ostaa vain ne yhdet, niin kyllä mä sitten mieluummin ne saappaat.

Paitapusero ja alaosa on usein hiukan tyttömäinen, joten mä laittaisin kyllä sen paidan päälle jotain. SIksi ehdotan jakkupukua. Tosin joku neuletakkikin voi olla ihan hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

valkoinen, musta tai harmaa toppi, neule tai t-paita. Tässä kohtaa voit säästää, kun toppi ei juuri näy jakun alta. Ja koruthan eivät kuulu hautajaisiin ollenkaan. Saappaiden sijasta mieluummin pikkukengät.

Jakkupuku kiinnostaisi kyllä.

Mistä kannattaisi etsiä?

Haluaisin yksinkertaisen, mutta silti voisi olla joku juju...

ei mitään mummomaista ainakaan!

Kenkäasiaa tarvitsee vielä miettiä. Sekä mustille saappaille, että avokkaille, olisi kyllä muutakin käyttöä.

Älä tuijota kaupan nimeä äläkä vaatteen merkkiä, vaan sovita ennakkoluulottomasti ja hanki puku, joka sopii sinulle. Itse hankin vajaat 10 vuotta sitten vastaavassa tilantessa bleiserin, housut, kapean hameen ja leveäolkaimisen, kauniisti leikatun topin, jotka ovat kaikki samaa kangasta, erittäin tummaa grafiitinharmaata (luulin mustaksi kaupassa). Istuvat täydellisesti ja ovat hyvännäköiset myös varsinaisessa juhlakäytössä (toppi+hame =pikkumusta) vaikka sattuivat olemaan täällä vihattua Weberiä. Olen käyttänyt niitä kaikissa mustaa vaativissa tilanteissa sen jäkeen (arkena en käytä mustaa lainkaan, jos vain voin välttää) ja ne ovat edelleen täysin käyttökelpoiset.

Älä haksahda "kivaan leikkaukseen" vaan valitse klassinen malli, jos haluat pitkään käytettävät vaatteet. Hautajaiset eivät ole tilanne, jossa tuodaan itseä esiin.

Hyviä leikkauksia ja nuorekkuutta on seuraavilla merkeillä ainakin mun mielestä

Marc Aurel, Tiger of Sweden, Andiata, Sand ja Filippa K. Sitten jos laitat koko rahan jakkupukuun, niin mä ostaisin ehdottomasti joko Bossin tai DKNY:n jakkupuvun.

Kannattaa katsoa mahdollisimman suuri villapitoisuus (tai silkki). Sen parempia ovat.

Halvemmissa merkeissä Mexx ja Inwear ovat ihan ok.

Vältä Gerry Weberiä, se on tätimerkki.

niin sille löytyy käyttöä varsin paljon muissakin tilaisuuksissa. Ja sille, joka sanoi, etteivät ihmiset kovin usein hautajaisissa käy, kerrottakoon, että meidän sukuun sattui kuudet hautajaiset vajaan kahden vuoden sisällä. Ja lisää on tulossa, alkaa vanhemmat sisaruksineen olla jo sitä ikäluokkaa (70+), että seuraavien 10 vuoden aikana hautajaiset ovat varmaan se yleisin suku"juhla"....

ja rahatilanne on joustavahko.

Vaikea sanoa mitään summaa kun ei hajuakaan mitä kunnon jakkupuvut maksaa.. mutta sanotaan katoksi noin 500e

Jos itse olisin ostamassa vaatteita hautajaisiin, ostaisin sellaisia, joita voisin käyttää muuallakin... Hautajaisissa kun kukaan ei (ainakaan toivottavasti) vieraile kovin usein, jos nyt ei hautauspalvelussa töissä ole...

Viimeksi ollessani hautajaisissa minulla oli mustat suorat housut, musta paitapusero ja musta slipari ja mustat pitkät helmet... Näitä samaisia vaatteita käytän kyllä yleensä myös töissä, mutta en yhdessä...

Musta hamehan on myös ok, ei varmaan kyllä ihan minimittainen, mutta varmaan polvimitta ok...

Pääasia on että asu ei ole iloisen värinen eikä kovin "näyttävä". Viestittää että olet surullinen etkä halua viedä huomiota itseesi. Miksei ne saapikkaat voisi käydä?

et hyödy mitään katselemalla netistä "hyvännäköisiä jakkupukuja". Istuvuus on tällaisessa vatteessa a ja o. Mene kauppaan, jossa saat palvelua.

kiitos vinkeistä!

Saappaita pohdin siksi, että monissa käymissäni hautajaisissa on ihmisillä ollut sisäkengät erikseen, että onko se joku "kirjoittamaton sääntö".

Itse pukeudun aina muutenkin mustaan, mutta silti mitään sellaista hillittyä asiallista tyyliä ei kaapista löydy.

Jotenkin näytän paitapuserossa typerältä, olisko mitään korvaavaa ideaa kellään?

Koruja ei hautajaisissa käytetä, ei myöskään lyhythihaisia jakkuja tai paitoja.

Musta jakkupuku, alaosana hame tai housut ja mustat kengät. Jakun alla voi olla vaikkapa valkoinen paitapusero.

Jos et ole lähiomainen, niin suorien housujen kanssa esim. tumma paitapusero on ihan ok.

Kaikki tummat kengät ok, sellaiset tylsät toimistoavokkaat sopivat paremmin kuin huikean korkeat kiiltonahkaiset avokkaat.

kiitos tosi paljon!

Tietäisikö joku vielä jotain sivustoja missä näkyisi hyvännäköisiä jakkupukuja?

Niin tietäisin vähän, mitä etsin:D

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat