Vierailija

Eli pettääkö ihminen, joka on kerran pettänyt helpommin uudelleen ja päteekö tämä myös pettäjän uusissa suhteissa? Mikä on av-mammojen kokemus/näkemys asiasta!

Kommentit (26)

Vierailija:

Lainaus:

esim. valehtelukin. Toiset vaan on alttiimpia pettämään, toiset valehtelemaan - ja mun exä molempia.

Eli exästä puhuin tämän psykologin kanssa, koska miehellä oli ollut tapana pettää kaikissa aiemmissa suhteissaan. Ja niinpä meidänkin suhde päättyi, että mies oli hakeutunut toisen naisen seuraan - ehtikö varsinaisesti pettää, jäi epäselväksi (mies ei selitellyt kun jäi asiasta kiinni, oli vakuutellut uskollisuuttaan tyyliin " ketään muita en ole edes katsellut" ).

Eli uskon myös itsekin joidenkin kohdalta, että toistuvasta asiasta on kyse. Toki virheitä tekee meistä jokainen, varsinkin humalassa ja jos suhteessa on huono hetki. Useamman pettämisen jälkeen homma varmaan jatkuu ja jatkuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En usko, että jokainen kumppaniaan pettänyt tulee aina pettämään jokaista kumppaniaan - tai ylipäätään pettämään " aina" , MUTTA kun sen askeleen pettämiseen on kerran tehnyt, tavallaan " reitti on tuttu" , ja se on yksi vaihtoehto. Ehkä huono, mutta olemassa.

Ja tämän sanon sillä kokemuksella, että olen itse pettänyt. En ole pettänyt nykyisessä suhteessani, eikä ole aikomustakaan pettää, mutta silti parempi sanoa " never say never" .

Ei se ole niin, että tapaisin aina vain " ihania" miehiä ja sitten " kiusaus ajaisi pettämiseen" . En koe sitä sillä tavalla lainkaan, enkä ajattele, että voi olispa mahtavaa vielä saada kokea seksi jonkun muun ihmisen kanssa.

Mutta tilanteessa, jossa olen ajautunut henkisesti toisesta kauaksi, pettäminen on sekä pakokeino, että pakote katsoa sitä omaa parisuhdetta tarkemmin. Ja sellaisiin tilanteisiin se on yleensä tullutkin, keppihevoseksi suhteesta irti pääsemiseen ja esteeksi niihin oikeisiin ongelmiin tarttumiseen.

Kun jos pettämisen jälkeen huomaakin, että oikeasti haluaakin pysyä suhteessa, niin huono omatunto tekee vaikeaksi asioiden selvittämisen ja niistä puhumisen.

Mutta jos haluaa irti suhteesta pettämisen jälkeen, niin se on yleensä helppoa, kun vain tunnustautuu suhteen paskiaiseksi, niin loppuuhan se.

Olen itse pettänyt edellistä miestäni mutta siksi että kaikista yrityksistä ja ponnisteluista huolimatta mies ei sekstaillut kanssani koskaan. Nykyistä en petä koska seksi sujuu.

Ihminen myös muuttuu ja kasvaa, on aika julmaa tuollainen kerran pettäjä- aina pettäjä-leima. Jos on jossain suhteessa keskenkasvuinen ja pettää, voi myöhemmin hyvinkin löytää paremmin sopivan suhteen ja kasvaa, eikä pettäminen tule mieleenkään.

Itse olen pettänyt edellisessä suhteessa myös, koska seksi-elämää ei ollut juuri ollenkaan. Tai en tiedä mitä pettämistä se oli, sanoin miehelle, että en halua elää niin, ja siksi minulla oli rakastaja. Ja mies sen myös tiesi.

En silti missään nimessä pettäisi, jos asiat ovat edes kohtuullisesti kunnossa. Jotkut elävät pikkulapsivaiheen sen ulkopuolisen " tuella" , eivät halua erota vaikka kaikki asiat eivät ole kunnossa.

Asia ei siis ole niin mustavalkoinen, vaikka joku psykologi niin väittäisi. Varmaan on patologisia pettäjiäkin, mutta on myös monenlaisia tilanteita.

Uskon että ihminen, joka on joskus pettänyt kumppaniaan, pettää todennäköisesti myös seuraavaa kumppaniaan. Omasta tuttavapiiristä ja netistä luetun perusteella sanoisin näin.

Ihminen joka alentuu pettämään, on jollakin lailla löyhä moraaliltaan. Pettäminen kertoo myös tietynlaisesta tunnekylmyydestä ja kykenemättömyydestä asettua toisen asemaan.

Miehellesi tulee potenssi- tai haluongelmia?

Onko ratkaisusi silloin taas kuitenkin pettäminen?

Jotenkin tuntuu, että et tajunnut mitä tässä haettiin takaa...

Teidän mukaan kerran pettänyt tekee sen siis 100 % todennäköisyydellä uudestaan?? EI PIDÄ PAIKKAANSA!!!!!

Miettikää nyt, miten moni pitkä liitto on alkanut esim. siitä kun toinen osapuoli vielä on toisessa suhteessa, mutta ihastuu 3 osapuoleen. Ja he päätyvät sänkyyn.

Tästä suhteesta voi alkaa pitkä ja onnellinen liitto.

Yhteen kertaan jäi pettäminen. Mikä sekin oli jo tietysti kerta liikaa.

Jos on pettänyt yli kaksi krt, ja vieläpä eri henkilöiden kanssa voidaan puhua jostain sairaudesta.

Mistäs sen tietää, milloin vieläkin parempi tulee vastaan, jonka mukaan haluttaakin hypätä.

Vierailija:

Lainaus:

Teidän mukaan kerran pettänyt tekee sen siis 100 % todennäköisyydellä uudestaan?? EI PIDÄ PAIKKAANSA!!!!!

Miettikää nyt, miten moni pitkä liitto on alkanut esim. siitä kun toinen osapuoli vielä on toisessa suhteessa, mutta ihastuu 3 osapuoleen. Ja he päätyvät sänkyyn.

Tästä suhteesta voi alkaa pitkä ja onnellinen liitto.

Yhteen kertaan jäi pettäminen. Mikä sekin oli jo tietysti kerta liikaa.

Jos on pettänyt yli kaksi krt, ja vieläpä eri henkilöiden kanssa voidaan puhua jostain sairaudesta.

esim. valehtelukin. Toiset vaan on alttiimpia pettämään, toiset valehtelemaan - ja mun exä molempia.

Eli exästä puhuin tämän psykologin kanssa, koska miehellä oli ollut tapana pettää kaikissa aiemmissa suhteissaan. Ja niinpä meidänkin suhde päättyi, että mies oli hakeutunut toisen naisen seuraan - ehtikö varsinaisesti pettää, jäi epäselväksi (mies ei selitellyt kun jäi asiasta kiinni, oli vakuutellut uskollisuuttaan tyyliin " ketään muita en ole edes katsellut" ).

Eli uskon myös itsekin joidenkin kohdalta, että toistuvasta asiasta on kyse. Toki virheitä tekee meistä jokainen, varsinkin humalassa ja jos suhteessa on huono hetki. Useamman pettämisen jälkeen homma varmaan jatkuu ja jatkuu...

Olen tosin itsekin pettänyt, mutta silloin en ollut naimisissa, seurustelin " vain" . Ja otin opikseni! Mutta liian monta miestä olen tuntenut, jotka jatkavat pahaa tapaansa aina vain.

Olin nuori ja tyhmä. Ja hullun rakastunut toiseen mieheen.

" Toisen miehen" kanssa yhteistä eloa nyt 13 vuotta ja kaksi lasta. Olen todella onnellinen.

3 & 17

Pettäjä on usein narsisti, huonolla itsetunnolla varustettu (kaipaa pönkitystä omalle vetovoimalleen), jollain lailla heikko luonne. Häneltä puuttuu nimenomaan empaattisuus.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat