Seuraa 

Minulla oli km 18+4 viikoilla ja tässä nyt mietin, että mahtaakohan maitoa nousta rintoihin... Vähän kihelmöivät ja ovat oudot, yleensäkin mulla on noussut maito vasta noin 5 vrk:n kuluttua synnytyksestä, kunhan mietin kun jotain kätilö siitä mainitsi, että sitten saa lääkkeen jos niin käy mutta ei siitä enempää ollut puhetta.

Voihan se olla jotain pientä hormonikutinaa joka menee ohitse kun ei ketään rinnoilla kerran ole...

Onko teillä mitään kokemuksia asiasta, suurinpiirtein näillä viikoilla?

Rilla-ma-rilla

Kommentit (13)

Meillä taisi Rilla-ma-rillan kanssa keskenmeno tapahtua suunnilleen samoilla víikoilla ja samaan aikaankin. Minä sain tänään patologin yms. tulokset keskenmenosta ja diagnoosi oli täsmälleen samanlainen eli sikiössä ei mitään vikaa, mutta istukassa sidekudosta. Ei toksoplasmoosia eikä parvorokkoakaan. Istukan sidekudos saattoi lääkärin mukaan johtua siitäkin, että sikiö oli ollut kuolleena yli 3 viikkoa, mutta jotain vikaakin saattoi istukassa olla. Meille ei enää varmaankaan vauvaa ole tulossa ja sain reseptin hormonikierukkaa varten. En ole kyllä innoissani sitä laittamassa ja tällä hetkellä tuntuu, etten laitakaan.

ja synnytin pienen enkeli-vauvamme ja kyllä minulle automaattisesti tuotiin pari tablettia estämään maidon nousua, joten kannattee todella soittaa sinne osastolle. Meillä on ensi viikolla aika sairaalaan kuulemaan patologiset vastaukset yms ja kamalasti jo etukäteen pelottaa tuo käynti et kuinka pahasti ne haavat taas revitään auki kun justiinsa on alkanut valoa näkymään tunnelin päässä..

Pahoittelut teille kaikille jotka olette pikkuisenne menettäneet ja voimia kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla havaittiin myös viime viikolla keskenmeno viikolla 18+3 ja laskettu aika olisi ollut 23.12. Sikiö oli kuollut kolmisen viikkoa aikaisemmin. Olen myös lukenut joulukuisten kirjoituksia päivittäin, mutta en paljoa itse kirjoitellut, koska oli jo pitkään kummallinen tunne siitä, ettei kaikki ollut kunnossa. Lopulta päätin ottaa yhteyttä neuvolaan sydänäänten kuuntelemiseksi, ja eihän niitä sitten kuulunut. Synnytys ja perään kaavinta tehtiin torstaina-perjantaina. Maitoa ei ole noussut, mutta sain sairaalassa kaksi tablettia (nimeä en muista) tuon estämiseksi. Minulle sanottiin siellä, että raja on normaalisti 16 viikkoa maidon nousulle ja kai tuon lääkkeen antamiselle.

Minulla on aikaisemmin ollut yksi km viikoilla 8-10 (keskeytynyt sekin), mutta tämä myöhäinen keskenmeno oli kyllä vielä tuota aikaisempaa paljon kamalampi kokemus. Vähitellen tässä alkaa kai toipua, mutta eihän tällaista kenellekään toivoisi. Voimia sinulle Rilla-ma-rilla!!!

Mulla la 29.12. tai 25.12. Neuvolan ja sairaalan papruissa vähän eri tietoja... Mutta mä en ollenkaan ollut kirjoitellut siellä pinossa, kävin vaan aina lukemassa. Alkuun en uskaltanut, kun pelotti että taas menee kuitenkin kesken, ja sit kun aika meni koko ajan eteenpäin, en enää " osannut" liittyä porukkaan. Aina silloin tällöin käyn kuitenkin lukemassa, koska moni on niin samoilla viikoilla, että on mukavaa vertailla tuntemuksia.

Miksi en uskaltanut siirtyä odotus-puolelle, johtuu siitä, että tuon myöhäsen km:n jälkeen mulla oli vielä 2 alkuraskauden keskenmenoa... Niin, ja on mulla onneksi myös kolme ihanaa ja eläväistä lasta, jotka ovat auttaneet pysymään kiinni elämässä ja arjessa.

Mä toivon myös, että vältyt suuremmilta tuskilta. Ihan liian julmaa olisi, jos kaiken mentyksen lisäksi vielä pitäisi ihmetellä maidontuloa.

Halaukset vielä sulle!!

vm69

Rilla-ma-rilla:

Lainaus:

Minulla oli km 18+4 viikoilla ja tässä nyt mietin, että mahtaakohan maitoa nousta rintoihin... Vähän kihelmöivät ja ovat oudot, yleensäkin mulla on noussut maito vasta noin 5 vrk:n kuluttua synnytyksestä, kunhan mietin kun jotain kätilö siitä mainitsi, että sitten saa lääkkeen jos niin käy mutta ei siitä enempää ollut puhetta.

Voihan se olla jotain pientä hormonikutinaa joka menee ohitse kun ei ketään rinnoilla kerran ole...

Onko teillä mitään kokemuksia asiasta, suurinpiirtein näillä viikoilla?

Rilla-ma-rilla

Hei Rilla-ma-rilla,

minulla oli elokuussa 2007 raskauden keskeytys sikiöpoikkeavuuden takia rv 17+6 ja silloin 3 päivän kuluttua nousi maito rintoihin, aivan kuin silloin kun synnytin 2 lastani. Sairaalassa unohtivat antaa pillerin ja jouduin ottamaan sen jälkikäteen. Lääkkeellä oli aivan kamalat sivuvaikutukset väsymys, heikotus, ummetus, unisuus (meinasin nukahtaa kesken päivän) suun kuivuminen, en ollut ollenkaan hyvässä kunnossa. Olin vielä henkisesti aivan poikki raskauden päättymisestä ja siitä että sikiöllä oli vakava poikkeavuus.

nyt olen menossa jälkitarkastukseen ja kerään voimia tulevaan. hyvää jatkoa sinulle!

terv. fasa65

Olikos sullakin la jouluaattona? Vai muistanko ihan väärin.

Mulla on varmaan jossain siinä rajoilla sitten nuo viikot kun kukaan ei sen enempää maininnut.

Siellä joulukuisissa on ollut paljon ihania viestiä mutta en viitsi kokoajan kirjoitella sinne, etteivät turhaan mielet pahoitu, kun herkkää aikaa kaikki elämme.

Ajattelin sitten kertoa josko jotain kuulumisia on jälkitarkastuksen jälkeen kertoa johon muuten jo sain ajan, kerrankin nopeaa toimintaa, tänään tuli kirje jo kotiin.

Minäpä jään sitten kuuntelemaan mitä tapahtuu tuon maidonnousun kanssa, toivottavasti ei mitään suurempaa tuskaa tule...

Rilla-ma-rilla

Joko teillä on ollut se jälkitarkastus? Menikö kaikki hyvin ja selviskö teille mitään syytä keskenmenolle?

Minulla oli se jälkitarkastus jo elokuussa ja meille varmistui että sikiö oli terve tyttö ja että keskenmeno johtui joko istukan häiriöstä tai sitten jostain tukoksista istukan verenkierrossa. Lääkäri onkin nyt määrännyt että kun seuraavan kerran tulen raskaaksi niin joudun piikittämään koko raskauden ajan jotain lääkettä (olikohan lääkkeen nimi glexan..) joka auttaa siihen ettei nuita tukoksia tulisi. Saa nyt nähdä milloin sit edes raskaudun, ensimmäinen inseminaatio-hoito tuon keskenmenon jälkeen ei ainakaan tuottanut vielä toivottua tulosta.

Hyvää syksyä toivottaen Kauris.

Itselläni on jälkitarkastus ensi viikolla, mielenkiinnolla odotan onko mitään erikoista kerrottavaa ja toisaalta olen aika kauhuissani. Ristiriitaisiin tunteisiin tässä on jo saanut tottuakin.

Juuri tänään tapasin tutun kätilön kaupassa ja siinä hetki keskusteltiin, hän oli tullut vuoroon juuri kun olin lähtenyt sairaalasta silloin ja hoidellut paperini eteenpäin.

Mutta aiheeseen, hän sanoi minulle, että harvoin näillä viikoilla vielä maito nousisi rintoihin, että hormonitoiminnan pitäisi käynnistyä vasta myöhäisemmillä viikoilla. Silti minua edelleen ihmetyttää ilmeisen poikkeavat käytännöt, toisin paikoin saadaan aika rutiinisti paljon varhaisimmilla viikoilla estolääkitys ja toisaalla ei uskota koko asiaan.

Ja miksi ihmeessä minä söin 15 päivän kuurin? Monet ovat saaneet muutaman pillerin, olisinpa viisas kun tietäisin vastauksen!

Minä olin myös hirvittävän väsynyt lääkkeistä reilusti yli viikon olin kammottavan väsynyt. Puoli tuntia lääkken oton jälkeen kolahti josta johtuikin se, että lääke meinasi unohtua monta kertaa ;)

Olen suunnattoman pahoillani tapahtuneesta Fasa65, itse en joutunut sentään tekemään päätöstä tässä asiassa vaan se tehtiin puolestani, sillä luulen, että vaikka tietäisinkin, ettei vauva eläisi syntymänsä jälkeen niin päätös olisi äärimmäisen raskas, ainakin minulle.

Toivon sinulle kovasti voimia ja rohkeutta jaksaa aina uudestaan kohti huomista. Sillä täytyy uskoa, että sateen jälkeen paistaa aurinko, muuten ei jaksa.

Rilla-ma-rilla

Mulla oli siis viime torstaina jälkitarkastus keskenmenon jälkeen. Minusta tai vauvasta ei löytynyt mitään vikaa, ainoastaan istukka oli epäilyttävä, siinä oli sidekudosta paljon, kyseessä on siis voinut olla istukan kehityshäiriö, jolle ei syytä löytynyt mistään. Nyt se homma on siis paketissa.

Oli helpottavaa kuulla ettei kyseessä ole mitään mikä olisi ongelma tulevaisuudessa tai en ollut itse aiheuttanut sitä esim saamalla toksoplasmoosin tai jotain.

Lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultrasi ja kertoi minun olleen noin kierron puolivälissä, katsotaan tuottiko viikonloppu tulosta ;) No todennäköisesti ei. Mä en ymmärrä miten joku voi tietää milloin ovuloi, mulla ei ole kyllä minkään sortin tuntemuksia...

Mitäs sitten, sain kehotuksen ryhtyä yritykseen jos toivomme raskautta ja jos mitään ei ala kuulua niin vuoden päästä voisi sinne sitten soitella, kamalan pitkä aika!!!

Niin ja nyt jo kyseltiin tarvitsisinkkohan keskusteluapua kriisiini, minusta se on hieman myöhäistä, aiemmin olisin voinut vaikka puhuakin jonkun ammattilaisen kanssa. Nyt se jo tuntui turhalta. Mutta ehkä tämä on sitä säästökuuria =D

Rilla-ma-rilla *laiskana*

Ja ensin pahoittelut kokemasi johdosta. Olenkin lukenut kuulumisiasi odotus-puolen jouluisten pinosta, koska itselläni myös la joulukuussa.

Minulla oli v. 2006 keskenmeno vkolla 20+5, synnytin pienen tytön silloin. Sain sairaalasta tabletit, jotka estivät maidonnousun. Itse ymmärsin, että maitoa olisi ilman näitä alkanut tulemaan. Näin siksi, että sairaalassa oli kotiinlähtöpäivänä " uusi ja kokematon hoitaja" joka unohti antaa minulle ko. tabletin. Iltavuoroon tullut hoitaja soitti minulle kotiin ja jouduin ajamaan illalla sairaalaan hakemaan lääkkeen, koska se piti ottaa (muistaakseni) 12 tunnin kuluessa synnytyksestä.

Voimia ja jaksamista sinulle. Toipuminen ei tapahdu hetkessä, mutta itse opin sen, että mikä ei tapa, vahvistaa...

vm69

Soitanpa huomenna siis osastolle. Mikseiköhän siellä lääkäri sanonut mitään. Toivottavasti niitä saisi täältä ettei tarvitse lähteä takaisin kaupunkiin, taas.

Mä en joutunut kaavintaan, vaan tyhjennyin kerralla ja helposti, pieni ilo edes siitä. Ja paljon helpompi kokemus kuin olisin ikinä uskonut.

Mutta voimia sinnekin, joulu taitaa teilläkin sitten olla hieman surkea.

Rilla-ma-rilla *rutistuksia kovasti punahilkka*

Soitin aamulla osastolle ja sain jo 15 päivän kuurin haettua apteekista, ehkäpä tämä ei ainakaan tästä sitten enää pahene. Kukaan ei kyllä pahoitellut tai maininnut mitään virheestä joka tuo nyt sitten ilmeisesti oli.

Minullakin on jo aika jälkitarkastukseen ja tuloksen kuulemiseen, se on sitten syyskussa. En edes uskalla ajatella, miltä se tuntuu... mutta kyllä sekin varmasti hoituu...

Voimia kaikille

Rilla-ma-rilla

Mulla on huomenna edessä pienen enkelimme synnytys.

Rv olisi nyt 19+2.

Eilen uä:ssä pienen koko vastasi rv 19+0, eikä sykettä.

Liikkeet olin jo tuntenut useamman viikon, ne vaan loppui... Loppui syke pienen sydämen.

Täytyy minunkin muistaa pyytää noita tabletteja, jotta maito ei nousisi.

Eihän ole ketää, ketä imettää.:´-(

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat