Vierailija

ja siitä pitäs maksaa kaikki mahdolliset. On tää niin sairaan hyvä tää sairaanhoitajan palkka! Perkele! Selkä limassa väännät töitä ja missään se ei näy!

Kommentit (21)

100euroa loppukuuksi! Ei ole kivaa, ei... varsinkin kun tietää, että seuraavassa kuussa käy samallailla, ja sitä seuraavassa, ja sitten.. Tai mistäs sitä tietää.

Yritän kuitenkin olla valittamatta, koska käytännössähän voisin jättää opinnot ja mennä orjatöihin, laittaa lapsen hoitoon. Siitä jäisi kai hieman enemmän käteen. Tuskin kuitenkaan olisi sen arvoista.

Ja pysyy hoikkana ;) se on varma.

mielessä! Ja rahat meni ihan peruslaskuihin, vuokraan, puhelimeen, nettiin, sähköön, tarhamaksuihin ja vakuutuksiin. Lainoja mulla ei ole, paitsi opintolaina jota en vielä maksa kuin korot vain.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

rahat menee kaikkeen pakolliseen perustarpeeseen.

Vierailija:

Lainaus:

100euroa loppukuuksi! Ei ole kivaa, ei... varsinkin kun tietää, että seuraavassa kuussa käy samallailla, ja sitä seuraavassa, ja sitten.. Tai mistäs sitä tietää.

Yritän kuitenkin olla valittamatta, koska käytännössähän voisin jättää opinnot ja mennä orjatöihin, laittaa lapsen hoitoon. Siitä jäisi kai hieman enemmän käteen. Tuskin kuitenkaan olisi sen arvoista.

Ja pysyy hoikkana ;) se on varma.

Lomalla kun tottui käyttämään rahaa aika hulppeasti...

No, onneksi ei tarvitse ostaa vaatteita tmv. eli raha menee ruokaan ja bensaan. Pari synttärilahjaa pitänee lisäksi ostaa.

En muista, että minä päivänä nuo rahat tulevat, mutta summa sisältää kaksi lapsilisääkin.

Ylimääräistä on kertynyt mukavasti, joten ei tarvitse laskeskella, että mihin rahat riittävät. Kun ei tee mieli kuluttaa kuin ihan normijuttuihin, niin rahaa jää säästöön. Elämäni sisältö on muualla kuin shoppailussa. Teen paljon itse ruokaa ja vaatteita esim ja se on hauskempaa kuin shoppailu. Kankaiden shoppailu tosin on hauskaa, kun löytää juuri etsimänsä tarjouksesta, johon ideakin on jo valmiina.

muutama satanen ja jäi asumismenojen (lainanlyhennykset ja vastike tonnin luokkaa) ja muiden laskujen jälkeen vielä tilistä 1300 euroa. Elarit tulee parin viikon päästä ja lapsilisätkin vielä päälle. Olen ihan tradenomi vaan ja elätän itseni lisäksi yhtä lasta......

Vierailija:

Lainaus:

En muista, että minä päivänä nuo rahat tulevat, mutta summa sisältää kaksi lapsilisääkin.

Ylimääräistä on kertynyt mukavasti, joten ei tarvitse laskeskella, että mihin rahat riittävät. Kun ei tee mieli kuluttaa kuin ihan normijuttuihin, niin rahaa jää säästöön. Elämäni sisältö on muualla kuin shoppailussa. Teen paljon itse ruokaa ja vaatteita esim ja se on hauskempaa kuin shoppailu. Kankaiden shoppailu tosin on hauskaa, kun löytää juuri etsimänsä tarjouksesta, johon ideakin on jo valmiina.

en edes muista, koska olisin voinut itselleni jotain shopata!

ap

Vierailija:

Lainaus:

mulla olisi lahjoittaa 110 cm ja alle vaatteita, normaalia käyttövaatetta, Helsingissä asutaan.

avun tarjoamisesta sinulle, mutta minulla jo isompi poikalapsi.

Ja muille vastaajille tuossa ylempänä, jotka hyvin ymmärsivät tilanteeni, niin ottaa todella päähän raataa töissä ja sitten saa joka sentin laskea. Pienikin ylimääräinen meno saa talouden persiilleen! Tämäkö kannustaa ihmisiä töihin? Ja vielä sairaanhuollon ihmisiä? Työstöni kyllä pidän, mutta vastuun määrä on todellakin isompi kuin jollakin insinöörillä, jolla sama koulutustaso. Olen oikeastaan ammatiltani sairaanhoitaja/terveydenhoitaja, koulutus kesti 4v. Ja kun yksinhuoltajana ei ole sitä toista osapuolta jakamassa kuluja, ehkä sekin on vaikea joidenkin ymmärtää. Eriä se ois, jos tulot ois tuplat.

Tienaa törkeän hyvin, meihin muka " hyviin ammatteihin" lukeneisiin sisaruksiin verrattuna. Vähän olen katkera... ;) Ei jää mullakaan paljoa laskujen jälkeen tuhlattavaksi, itselle ei tosiaan ole aikoihin tullut hankittua mitään, uudet silmälasit mullakin seuraavana listalla.

saa tyytyä paljon vielä pienempän liksaan kuin sairaanhoitaja, joka muuten minäkin olen...ja tiedän kyllä että palkkataso ei koulutukseen nähden päätä huimaa...verrattuna siis muuhun korkeakoulutason koulutukseen.

Yksin kun on vastuussa kaikista laskuista ja menoista ei varmaan ole hurraamista.

Tottakai ihminen tulee vähällä toimeen jos kerran on pakko, mutta kyllä se vituttaa ihan suomeksi sanottuna, kun katsoo miten luokan ääliöpelle, joka luki insinööriksi saa palkkaa kaksi kertaa sen mitä itse samantasoisella koulutuksella. Samanlainen kutsumus hänellä oli niitä koneita rassaamaan kuin minulla sairaanhoitajaksi.

minä ja lapsi. Tuosta pitää ostaa lääkkeet (säännölliset) kummallekin, bensat (kuussa niihinkin 50 euroa auto pakollinen), maksaa lapsen harrastus ja omani. Kyllä me selvitään, mutta ei todellakaan voi vain mennä ja ostaa jotain vaatetta. Lapselle ostan vain tarpeelliset, nyt täytyisi panostaa vaatteisiin kun on kasvupyrähdys ollut ja vaatteet käyvät pieniksi. Itselleni en tosiaan muista koska olen ostanut esim. uutta vaatetta vaikka tarve olisi, uudet silmälasitkin tarvittaisiin kummatkin.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat