Vierailija

Olen kahden pienen äiti. Asumme paikkakunnalla, jonne muutimme jokin aika sitten. Kontakteja muihin ei juuri ole, kun olemme sairastelleetkin melko paljon. Nyt alkaa tuntua, että pääni sekoaa ellen pääse tältä uudelta paikkakunnalta pois.

Olemme käyneet seurakunnan kerhossakin, mutta olen tuntenut vaikeaksi päästä tiiviiseen yhteisöön.

Rakastan lapsiani, mutta alkaa tuntua, että tulemme kaikki kärsimään, jos jään kotiin. Stressaannun, sillä myönnän olevani jonkunkaltainen suorittaja, haluan, että kotona on kaikki järjestyksessä ja huudan lapsille, kun he sotkevat. Turhaudun kotiäitinä. Ja masentunut äiti ei ole hyvä lapsien kehitykselle.

Kommentit (12)

Täällä idiootit mammat maukuvat, että kyllä sen vauva-ajan voi asua vaikka kerrostalolähiössä, mutta kun joillakin voi olla vanhempia lapsia! Ei niitä voi kohdella miten haluaa, vaikka olisi pieni vauva perheessä. No, kyllä nämä bimbot vielä ehkä oppivat jotain elämästä.

Älyvapaata hommaa koikkelehtia vauvat sylissä ja hoilottaa jotain " eevillä on pieni leuka, tilulilu" juttuja. Kävin kuitenkin, koska se oli ainoita mahdollisuuksia päästä ihmisten ilmoille. Seurakunnan kerhossa kävin vain kerran, se riitti. Palasin töihin kun lapsi oli 14kk.

Muutenkin minua ärsyttää se, miten innokkaasti äitiyslomalaisille tyrkytetään avoimia päiväkoteja ja äitipiirejä ja ties mitä. Olen taas äitiyslomalla, mutta en käy kerhoissa ollenkaan. Kotona kököttelen, mutta viihdyn paremmin kuin ekalla kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itsekin aloin olla siinä pisteessä, että todella kyseenalaistin lasten edun kotonaolosta. Olen mieluummin huono äiti, jonka lapset ovat hoidossa, kuin marttyyriäiti, jonka lapset vaarassa...

Lasten päiväkodin kautta (laita ehdottomasti päiväkotiin!) varmasti tutustut paikallisiin perheisiin, sellaisiin joiden sielunmaailma on ehkä lähempänä omaasi.

Minä inhosin käydä kaikenmaailman srk:n kerhoissa tai muissa vastaavissa, niissä kävi juuri sellaisia vannoutuneita kotiäitejä joiden mielestä kerho on lapselle hyvä asia ja päiväkoti paha ja kotona haluttiin olla vain siksi että ei tarvitsisi mennä töihin. En yhdessäkään kerhossa tutustunut yhteenkään mukavaan äitiin.

Onnea työhönpaluuseen!

Mutta en muuten pääse täältä vankilasta pois! En viihdy! Ja poiskaan en voi muuttaa, kun talo on ostettu miehen kotipaikkakunnalta - silloin pitkin hampain suostuin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat