Vierailija

Tyttö pukkasi pienemmän lapsen niin, että hän kopsautti päänsä lattiaan. Aiemmin on tehnyt pientä jäynää, mutta tämä on minulle viimeinen niitti. Joka kerta on puututtu ilkeilyyn. Joka kerta tyttö pyytää jälkeenpäin kauniisti anteeksi ja lupaa olla kunnolla. Miten saan iskostettua mahdollisimman tehokkaasti hänelle, että tuo mitä hän teki, on kerta kaikkiaan loputtava????!!!!! Antakaa rangaistusvaihtoehtoja. Vielä ei tietoa, miten pahasti kävi, aivotärähdys kenties.

Kommentit (14)

No, heti kakkonen vastasi jo hyvin tyhjentävästi. Ei väkivalta (läppäsy tms) auta tuollaisessa tilanteessa. Ja 4 v on vielä sen verran pieni, että vaikka sinänsä jo ymmärtää, että tönäisy voi satuttaa toista, niin sen ikäinen toimii kuitenkin niin hetkessä, että kerta toisen jälkeen pitää muistuttaa asioista ja jaksaa olla kärsivällinen. Pieni ihmisen taimi, opettelee vasta tätä elämää. Se ei tarkoita, että paapottaisiin, mutta läppäsyt yms. ei auta asiaa yhtään.. torut lasta tönimisestä lyömällä.. ei kovin loogista :)

Pyydä halaamaan ja silittelemään, pysäytä tilanne, nyt mennään yhdessä hoitamaan satutettua, tään anteeksi ja hyvitetään asia jotenkin esim sattuipa hyvin, että tänään oli keksit jälkkäriksi antaisitko vaikka omastasi puolet, lellittele ja hellittelen sinäkin isompaa, huomioi jne. i kuitenkaan niin että tulee tunne että pahanteosta johtuu huomion saaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kkaimman/hienoimman pehmonsa minkä veisi tälle, leipoisi jotain (josta itse ei saisi tietystikään maistiaisia vaan vain tälle satutetulle) ja iso anteeksipyyntö.

Joka kerta on puhuttu ja keskusteltu asiasta. Tyttö lupaa ja lupaa ja on sitä mieltä, että tekee tyhmästi. Mutta puhe ei tuota pitkäaikaisempia tuloksia. Eka kertaa ois tehny mieli ottaa tukasta tai läimästä, argh. Varmaan ois pitänyt antaa tukkapöllyä ihan pienestä asti, pelkäis ees vähän. Mutta tässä on minun keskustelukasvatuksen tulos = kuriton penikka.

Kuritat lyömisestä tms. lyömällä. Ei tule toimimaan!

Kakkosella oli ihan hyviä neuvoja. Ja piää vaan kertoa, että ei saa satuttaa ja miltä tuntuu jne.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat