Vierailija

Olen tehnyt mielestäni selväksi, että lapsiimme ei kajota fyysisesti eikä ole mitään syytä koskaan ollutkaan. Kyllä he viimeistään pelikielto tms. uhkailuja uskovat. Oli nuorempien kanssa pari päivää poissa ja poika oli tehnyt pahojaan ja saanut selkäänsä =(.

Minä en usko selkäsaunoihin vaikka olen itsekin sellaisia saanut.

Olen ollut todella sokissa, mutta kun tuntuu, että luotto on mennyt mieheen ikiajoiksi ja suhtaudun häneen aivan eri ihmisenä kuin ennen. Siis voiko tästä kehkeytyä vielä ero... Onpahan siinäkin syy eroon. Minun tiukat periaatteet. En vaan voi sitä hyväksyä. Riita ja vihanpito o nyt jatkunut toista viikkoa ja alan hajota ihan totaalisesti.

Kommentit (22)

Kaikki selkäsauna ei ole silmitöntä hakkaamista ja kyllä, joskus se on perusteltua, jos mikään muu ei mene perille JA lapsi vaarantaa tekemisellä henkensä.

Johonkin pitää vetää raja ja minulla on sellainen raja, että lapsia ei näpsitä, tukisteta tai piiskata. Selkäsauna ei ollut silmitöntä hakkaamista eikä tahallista satuttamista hullunkiilto silmissä. Sen kyllä tiedän ja olen todellakin kysynyt tarkkaan. Itse sain samalaisia selkäsaunoja " ripsautus kintuille" , mutta minusta koko touhu on väärin vaikkei se satutakaan lasta fyysisesti. Viesti on väärä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Luulisi siitä ainakin tajuavan, ettet todellakaan hyväksy asiaa ja toivottavasti sitten ainakin jäisi viimeiseksi kerraksi, kun pahoinpitelee lasta.

Ensinnäkin, selkäsaunat ovat laittomia, eli miehesi syyllistyi rikokseen.

Toiseksi, ruumiillisen kurituksen vaikutuksia lapseen on tutkittu laajasti ja sen negatiiviset seuraukset ovat varsin hyvin tiedossa.

Kolmanneksi, kaikilla keskustelupalstoilla löytyy tietty sakki, jotka puolustavat suu vaahdossa ruumiillisen kurituksen sallimista. Älä välitä heistä. Heilläkään ei ole erillisiä lisenssejä antaa selkäsaunoja vaan vastaavat teoistaan käräjäoikeudessa.

Jos puolisoni kurittaisi lapsiani, joutuisin ihan samaan kriisiin kuin sinä jouduit. Tsemppiä!

Joo kyllä ehdottomasti eroat heti ja jätät sen sian! Lisäksi ilmoitus poliisille, muista vielä vähän liioitella asiaa ja ehkä vihjata hyväksikäytöstä jotta se sika saadaan linnaan istumaan!

Haukut sitten miehen kaikille kavereillesi ja yhteisille tutuille ja pienen hyvityksen vielä saat, kun paneskelet miehen parhaan kaverin ja veljen kanssa.

Jos miehellä on jotain omaisuutta josta hän kovasti pitää, kuten auto tai moottoripyörä, niin suorita hieman peltitöitä pesäpallomailalla. Se opettaa. Lisäksi kaikkien kauluspaitojen pesu kirkuvanpunaisen vaatteen kanssa on hyvä pikku näpäytys.

Ongelma on siinä, että opimme lapsuudesta lähtien ajatuksia siitä minkälaisia meidän tulisi olla ja miten meidän tulee käyttäytyä. Kopioimme siis roolin jota alamme esittämään. Tavallisesti tämä "tavoille" opettaminen on alkanut niin nuorena ja sitä on jatkunut niin kauan, että ihminen uskoo olevansa se henkilö joksi hänet kasvatettiin. Oma itse vajoaa tiedottomuuteen, ja lopuksi ihminen toimii näiden ulkoisten ajatusten varassa. Jotkut ovat vielä hieman tietoisia itsestään ja kykenevät kyseenalaistamaan opittua (esim ap, et hyväksy selkäsaunaa vaikka sinulle on opetettu että lapsille annetaan selkään) mutta erittäin monet toimivat lähes täysin opittujen ajatusten mukaisesti. Vika ei ole oikeastaan miehessäsi, vaan ajatuksissa jotka hän on oppinut. Vastuu asian ymmärtämisessä ja ratkaisemisessa on toki hänen. Koska olemme oppineet omilta vanhemmilta ajatuksen "kasvatuksesta" niin jatkamme sitä perinnettä siinä määrin kun emme kykene sitä kyseenalaistamaan. Näitä ulkoisia ajatuksia iskostetaan lapsiin jankuttamalla, opettamalla, suuttumalla, haukkumalla, itkemällä ja joissakin tapauksissa selkäsaunalla. Se on ajatuksellista alistamista, oli tapa sitten mikä tahansa.

Luin erittäin hyvän kirjan jonka mukaan oma alkuperäinen tahto vajoaa tiedottomuuten koska kopioimme näitä ulkoisia ajatuksia, sillä ne sisältää myös ohejeen siitä mitä meidän elämässämme "täytyy" tehdä. Kirja toimii tarjoaa työkalut itsensä ymmärtämiseen ja näiden ulkoisten ajatusten paljastamiseen, joka johtaa siihen että tulee tietoiseksi omasta itsestään ja tahdostaan. Kirjan nimi on Alkuajatus - Elämän pieni käsikirja. Kannattaa lukea, itse ymmärrän vanhemmuuden aivan eri tavalla nykyään. Kirja löytyy varmaan googlaamalla, itse löysin täältä: www.alkuajatus.org

katsokoot peiliin! Kyse on LAPSESTA, on se

p*****le kumma jos aikuinen ihminen ei saa

pieneen ihmiseen kuria kuin satuttamalla!!!

Sillon on omissa kasvatustaidoissa vikaa, ja ihan vapaasti voi vetästä tästä hyvästä itseään turpaan jos rajojaan kokeileva pieni ei tottele!!!

Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa.

Ei nyt sentään. Mutta joskus kakarat vaan yksinkertaisesti on niin luupäisiä, että pieni muistutus on paikallaan. Niitä aste-eroja läpsäytyksen ja silmittömän verta kaaressa lennättävän pieksännän välillä katsos on.

kamalaa! luotto on tässäkin kyseessä ja varsinkin kun se on kohdistunut OMIIN LAPSIIN. meilläkin suhde kriisissä, hieman erilaisesta asiasta, mutta kriisi kuin kriisi.

www.truthinthefrontrow.blogspot.com

itse en hyväksy väkivaltaa, joksi selkäsaunan luen. mitä noin kamalaa poika oli saanut aikaa jotta oli ansainnut selkäsaunan? =( nykyäänhän laissakin tuo luetaan jo lapsen pahoinpitelyksi.. :/

Lainaus:

kamalaa! luotto on tässäkin kyseessä ja varsinkin kun se on kohdistunut OMIIN LAPSIIN. meilläkin suhde kriisissä, hieman erilaisesta asiasta, mutta kriisi kuin kriisi.

www.truthinthefrontrow.blogspot.com

itse en hyväksy väkivaltaa, joksi selkäsaunan luen. mitä noin kamalaa poika oli saanut aikaa jotta oli ansainnut selkäsaunan? =( nykyäänhän laissakin tuo luetaan jo lapsen pahoinpitelyksi.. :/

Joko tämä teidän poika on koulussa ja kiusatun osassa. Muista sitten, että kuuntelet mitä opettajat sanovat, etkä hölömöile poikasi valheiden perässä. Suurin osa kiusaajista luulee olevansa itse kiusattuja.

Onko miehesi sulle tosiaan tärkeämpi, kuin lapsesi? Lähde heti ja vie lapsesi turvaan, ennenkuin sattuu jotain peruuttamatonta jota joudut sitten katumaan!!!!!

sun kommenteissa ei oo mitään järkee.. "Hui kauheeta, se anto selkäsaunan mun lapselle".. a: Lapsiin ei saa käyttää fyysistä väkivaltaa joo, mutta jos puheet ei auta niin pieni läksytys on paikallaan, siis pieni, ei mitään raivotonta pahoinpitelyy.. jos et osaa pitää lastas kaidal polul, tai opettaa niitä käyttäytymään/kunnioittamaan itseäsi, niin olet huono vanhempi.. ja lapsistas voi tulla ns "vapaan kasvatuksen saaneita"... älä sit ihmettele kun ne on teinei alkaa dokailee ku hullut, ehkä käyttää huumeit tai rikoksii yms.. TYHMÄ

Rakas, hyvin viisas Äiti!

Olet aivan oikeassa, lapseen ei kajota, se on lopuniän trauma kuten jos sinuun kajottaisiin et sitäkään hyväksyisi.

Kerro sostoimeen, sieltä saat tukea jos sattuu olemaan hyvä sossu mutta avioliitto ei ole mikään avioliitto jos Sinä ja lapset pelkäävät.

Älä jätä heitä enää isän hoiviin sillä lapset voi saada peloteltua olemaan hiljaa ja sitten Sinä ihmettelet kun lapset oirehtivat: yövalvomisia, uneksivat pelokkaasti, pissaavat housuihinsa,eivät syö, vatsa kipeä, lintsaavat koulusta, päätä särkee jne.

Tottakai oirehtivat kun pelkäävät.

OLEN SINÄ HEIDÄN TUKENSA JA TURVANSA.

LAPSILLA TULEE OLLA EDES ÄITI JOHON TUKEUTUA, OVAT PIENIÄ EIKÄ KUKAAN MUU AUTA.

Ethän halua että isona laittaa SINUUNKIN välit poikki ja sanovat ...et sinäkään minua auttanut?

Lainaus:

Olen tehnyt mielestäni selväksi, että lapsiimme ei kajota fyysisesti eikä ole mitään syytä koskaan ollutkaan. Kyllä he viimeistään pelikielto tms. uhkailuja uskovat. Oli nuorempien kanssa pari päivää poissa ja poika oli tehnyt pahojaan ja saanut selkäänsä =(.

Minä en usko selkäsaunoihin vaikka olen itsekin sellaisia saanut.

Olen ollut todella sokissa, mutta kun tuntuu, että luotto on mennyt mieheen ikiajoiksi ja suhtaudun häneen aivan eri ihmisenä kuin ennen. Siis voiko tästä kehkeytyä vielä ero... Onpahan siinäkin syy eroon. Minun tiukat periaatteet. En vaan voi sitä hyväksyä. Riita ja vihanpito o nyt jatkunut toista viikkoa ja alan hajota ihan totaalisesti.

Meillä oli samanlainen ongelma. Alkuun etsimme apua kunnallisista palveluista, mutta jonot olivat este. Löysimme vihdoin apua yksityiseltä perheterapeutilta, jonka avulla saimme asiat kuntoon.

No voi Jessus :-) Itse olen 30+ nainen ja muistan saaneeni muutaman kerran risusta takapuolelle ja pari muhevaa tukistustakin tulee mieleen. Milläänlailla traumaattisena en tosiaankaan tapauksia koe, enkä pahalla muistele. Olin ns. kovapäinen ja villi tyttö ja takaan ja vannon että aiheesta tuli jokainen kuritus joka kohdalle osui. Isosiskoni oli täysin toista maata, ei häntä ollut koskaan tarvetta ruumiillisesti kurittaa kun se kuulemma uskoi puhetta. Prkln nynny ;-D Joten pitäiskö nyt ottaa se järki käteen? Aiheesta tuleva pieni kuritus ja silmiton hakkaaminen on aikalailla eri asia. Täällä jo muutamat kukkahatut käskee alkaa avioeroa puuhaamaan. Sehän onkin lapselle tietysti pelkästään positiivinen ja ei lainkaan traumaattinen kokemus, vai?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat