Vierailija

Olen 26 ja opiskeluita on vielä kolmisen vuotta jäljellä. Vauvakuume on kuitenkin kova. Mieskin opiskelee vielä, ja hänelläkin menee varmaan vielä kolmisen vuotta.

Onko ihan mahdoton ajatus tehdä lapsi tähän saumaan? Millaisia kokemuksia teillä on?

Kommentit (8)

Itse sain molemmat lapset opintojen aikana. Lapset hidastivat opintoja, en opiskellut yhtään äitiyslomilla. Eli yritä suorittaa mahd. paljon opinnoista ennen lasta.

sain 2 lasta opintojen aikana (ikäero 1v 5kk) ja siinähän ne opinnot menivät. Ei se töissäkäyntikään pienten lasten kanssa herkkua ole. Mielestäni opinnot joustivat lasten kanssa paljon paremmin kuin jos olisin käynyt saman ajan töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mielestäni opiskelun ja lapsen yhdistäminen on alasta kiinni. Omalla alallani se olisi ollut sula mahdottomuus. Kellään opiskelukaverilla ei ollut lasta enkä tiedä, että kellään huonommin tuntemallanikaan olisi ollut. Parilla sivuainekurssilla oli yksi yh-äiti, mutta häntä kaikki karttoivat, kun jätti harkkatyöt muiden tehtäväksi. En tiedä, olisiko hän ehtinyt opiskella paremmin, jos isä olisi ollut apuna.

tää onnistuu... kun vaan jaksais.. motivaatiota on kyllä mut tällä hetkellä pukkaa ressiä kun huomenna tentti ja pitäis palauttaa yks työ, mies yön töissä, esikoinen riekkuu ja saa öisin raivareita ja yö on sit aikaa tehdä ja aamulla pitäis olla skarppina..ja nyt ei pääse vieläkään alottaan.. no välillä kiristää mut välillä kyllä ihan kivaa. se opiskeluaika vaan painottuu aika lailla yön tunneille..

Itse lähdin uutta alaa opiskelemaan kun lapsia oli jo kolme. Ihan hyvin sujunut, nyt jo opinnot lopuillaan. Omasta mielestäni ollut helpompaa sovittaa yhteen hoidot, puheterapeutit, lasten sairastelut yms. näin opintojen aikana kuin työssäkäyvänä. Meillä nuorin nyt jo eskarissa, eli ensi syksynä aloittaa viimeinenkin jo koulun kun itse olen jo takaisin työelämässä. Silloin kun aloitin opinnot kaikki lapset oli päivähoidossa. Ajankäytöltä vaatii kyllä suunnittelua, mutta onnistuu.

Teetkö väikkärin heti perään vai miten noin pitkä opiskelu? Eniveis, itse en ole koskaan saanut kokea opiskelua ilman lapsia, koska sain heidät heti lukion jälkeen. Kyllä tämä näinkin on sujunut, ei siinä mitään. Uskoisin, että helpompaa ilman lapsia kuitenkin!

Mä sain lapsen kesken opiskelujen ja hyvin meni. tosin pidin taukoa melkeinä pari vuotta ennen kuin raskin mennä opiskelemaan. Sitten oli kiva kun oli lyhkäsiä päiviä usein ja ennen kaikkea päivähoito oli ILMAISTA :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat