Vierailija

Jos tilaan 30¿ maksavan vaatteen, jonka lähetyskulut myyjä ilmoittaa olevan 10¿, mitä pitää tehdä? Meneekö tullia? Paljonko, jos menee? Jos ei mene, niin olenko silti velvollinen tekemään tullille jonkun ilmoituksen saapuvasta postipaketista?

Ei mene mulle jakeluun noi tullin sivun jutut vaikka kuinka luen ja luen. Joo, oon ihan yliväsynyt eikä pää toimi, on varmaan ihan simppeli juttu tämäkin.

Kiitos, jos joku jaksaisi nyt mulle rautalangasta vääntää.

Kommentit (11)

Lasketaan ensin summasta arvolisävero 22% ja sitten tullausmaksu 12 %. Eli sinun kohdallasi 8.8 ¿ + 4.8 ¿ = 19.60¿.

Aina tavara ei mene tulliin, joten jos satut saamaan sen kotiin ilman Tullia, ei tarvitse mitään ilmoa tehdä.

Jos tilaat esim. eBaysta niin ota mukaasi tosite jossa näkyy mitä tuote on maksanut ja paljonko oli postikulut.

Jos maksat PayPalin kautta, riittää mainiosti se tuloste jossa näkyy maksusi ja eritellään kulut.

Jos tosiaan postikulut eivät enää kuulu verojen ja tullin maksuun, niin sehän on vain hyvä - voit siis päästä aina halvemmalla. Itselläni on jonkin verran aikaa viime Tullista ja silloin meni vielä postareistakin verot.

Mutta anyway, sun ei tarvii tehdä etukäteen mitään ilmoa Tullille vaan sitten näet sen todellisen kulun kun olet tuotteen maksanut. Kuluja Suomen päässä ei enää tule toimituskuluihin. Siispä KUITTI MUKAAN!!

terv. 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei tarvii tehdä mitään itse, Posti tuo =)

Jos siis hyvin käy (itselleni on aika usein käynyt), niin paketti tulee suoraan kotiovellesi!

Mutta ellei tule, niin tosiaan siitä saapuu samantapainen ilmoitus kuin muistakin postiin saapuneista paketeista.

Jos paketti on mennyt Tulliin, saat siitäkin ilmoituksen. Se lukee siinä pakettikortissa - " Noudettava Tullista" .

Ja Tulliin otat sen saapumisilmoituksen mukaan sekä henkilöllisyystodistuksen (aina eivät kysy) ja siellä täytetään Tullin oma kaavake. Siinä menee yllättävän kauan aikaa, kun etsivät oikeat koodit - varaa Tullireissuun siis aikaa!

Myyjät ovat pakettiin merkinneet " gift" näin ollaan vältytty tullimaksuilta. Pari kertaa tulli on avannut paketin mutta ei koskaan ole perinyt mitään.

Tilaa rohkeasti vaan!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat