Vierailija

Mä silitän lähes kaiken (paitsi en alusvaatteita enkä sukkia). Tämä on ihmetyttänyt lähipiiriäni kovasti. Onko jotenkin outoa silitellä vaatteita nykypäivänä? Mä tykkään, että vaatteet ovat siistin näköisiä ja näin komerot pysyvät timmissä kunnossa :)

Kommentit (16)

Itse asiassa aloin silittämään kaikki vaatteet vasta kolmannen lapsen syntymän jälkeen. Siihen saakka pidin hommaa turhana. Nyt kun silitän, en osaa enää tavasta luopua. Vaatteet näyttävät silmissäni heti epäsiisteiltä ilman silittämistä. Toiseksi minustakin on kiva, että vaatekaapit ovat ojennuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Katselen samalla telkkaria tai kuuntelen radiota. Rentouttavaa ja näkee heti työnsä tuloksen. Käytetytkin vaatteet näyttävät siisteiltä, kun ne silittää ja kuten joku mainitsi, eivät hienotkaan vaatteet näytä miltään, jos ne ovat ryppyisiä.

Vähän kuten hienot ihmiset ilman käytöstapoja...

suihkauttelen sen suihkepullolla kevyesti kosteaksi ja sitten ravistan vaatetta muutaman kerran. Vaatteen voi kiiretapauksessa laittaa suoraan päälle, jolloin se kuivuu suoraksi, mukavampaa tietysti on laittaa vaate hetkeksi henkariin kuivumaan - ja tämä tehoaa melkein kaikkiin kankaisiin. Mies " silittää" nykyään työpaitansakin tällä tavalla - ainoastaan jos täytyy laittaa parempaa päälle, heiluttelemme silitysrautaa.

Vierailija:

Lainaus:

En voi ymmärtää että joku voi kulkea ryppyisessä vaatteessa. Kalliskin vaate näyttää ihan lumpulta jos on silittämätön ja pahimmassa tapauksessa vielä olkapäillä pienet " alpit" henkarissa kuivumisesta. Halpa H&M:n vaate, esim. T-paita tai kauluspaita näyttää silitettynä paljon, paljon paremmalta kuin kallis mutta ryppyinen sanotaan nyt vaikkapa Gantin tai Sandin vastaava vaate.

Silittäminen ei sitä paitsi vie aikaa yhtään, kun sen tekee oikein. Jokainen ihminen katsoo joskus telkkaria. Telkkaria katsellessa ei tarvitse lösöttää takapuoli sohvan syvyyksissä vaan samalla voi aivan hyvin huidella raudalla vaatteita edustuskuntoon. Yhdistyy huvi ja hyöty. Esim. parin tunnin leffan aikana silittää vinon pinon pyykkiä. Itse silitän päivittäin puolisen tuntia, yleensä seitsemän uutisten, talousuutisten ja säätiedotuksen ajan.

Sekä sellaiset lastenvaatteet, jotka ihan koppuroita ovat pyykin jälkeen (farkut, jotkut mekot...). Mielestäni yleisilme on siistimpi, jos vaatteet ovat silitetyt. Lisäksi mielestäni on inhottava vetää koppurainen ja kova vaate päälle (farkut). Vauvanvaatteet olen aina silittänyt sinne puolivuotiaaksi saakka.

Myönnettäköön tosin, että joskus olen nykyään silityksestä luopunut, kun olen ollut liian väsynyt ja kädet töitä täynnä.

silloin kun oli lapsia 1 niin silitin kaikki lapsen vaatteet

Nyt lapsia 4 ja silitän vain juhlavaatteet

Kun oikoo kunnolla märärt vaatteet ja laittaa suoraan kaappiin niin mielestäni eivät silitystä kaipaa...varsinkin kun samat vaatteet ovat vain yhden päivän päällä

2 lasta ja silitän heidän kaikki vaatteet. No, en verkkareitakaan enkä takkeja silitä mutta muut eli t-paidat, collarit, kangashousut, hameet, mekot, paidat.... Oonko siis jotenkin outo?

enkä koskaan silitä vaatteita siinä vaiheessa kun ne tulevat pesusta. Laitan ne vaan sellaisina kaappiin. (Aina eivät osu sinnekään, vaan jäävät pöydälle pyörimään...)

Silitän vasta siinä vaiheessa, kun ne menevät päälle.

Mutta silittämättä lähden hyvin harvoin yhtään mihinkään, riippuu tietysti tilanteesta ja vaatteesta. Jos on silittämättä siisti, en silitä.

Tässä on puolensa ja puolensa; aina ei ole valmista vaatetta kun pitäisi lähteä vaan se pitää ensin silittää.

Mutta työmäärä vähenee huomattavasti!

En voi ymmärtää että joku voi kulkea ryppyisessä vaatteessa. Kalliskin vaate näyttää ihan lumpulta jos on silittämätön ja pahimmassa tapauksessa vielä olkapäillä pienet " alpit" henkarissa kuivumisesta. Halpa H&M:n vaate, esim. T-paita tai kauluspaita näyttää silitettynä paljon, paljon paremmalta kuin kallis mutta ryppyinen sanotaan nyt vaikkapa Gantin tai Sandin vastaava vaate.

Silittäminen ei sitä paitsi vie aikaa yhtään, kun sen tekee oikein. Jokainen ihminen katsoo joskus telkkaria. Telkkaria katsellessa ei tarvitse lösöttää takapuoli sohvan syvyyksissä vaan samalla voi aivan hyvin huidella raudalla vaatteita edustuskuntoon. Yhdistyy huvi ja hyöty. Esim. parin tunnin leffan aikana silittää vinon pinon pyykkiä. Itse silitän päivittäin puolisen tuntia, yleensä seitsemän uutisten, talousuutisten ja säätiedotuksen ajan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat