Vierailija

Että osaavat jymäyttää kokenutta väistelijää...

Olen jo pitkään osannut laittaa myyntipuheen tehokkaasti poikki. Mutta nyt meni vanhakin lankaan.

Myyjä aloitti puheen varmistamalla että puhelimeen vastasin juuri minä ja osoitetiedot olivat oikein. Tämä osa oli ihan uutta, joten siinä vaan myöntelin että kylläkyllä. Sitten se lisäsi kierroksia. "Muistako kun olet kesällä osallistunut kilpailuumme jossa pääpalkintona oli 100 000€ ja joka kuukausi arvottiin lisäksi 2000€". Ok, minähän siinä menin sitten lankaan =) Euron kuvat alkoi jo vilistä silmissä..

Minä siinä touhuissani jo odottelin että sanois että paljonko voitin. Vaan ei, osallistujille tarjotaan nyt ilmaiseksi Meidän Talo-lehteä. Maksat vaan nämä toimituskulut 45€. Voi ristus...

Kyllä ne on kekseliäitä.

Kommentit (11)

Harhaanjohtaminen on laissa kielletty

Kuluttajan on jo puhelun alussa saatava tieto siitä, että puhelun tarkoituksena on nimenomaan tuotteen markkinointi eikä esimerkiksi arvontavoitosta ilmoittaminen. Ilmaista tms. lehteä, lahjaa, arvontavoittoa jne. ei voi käyttää markkinoinnin pääsanomana. Markkinoinnissa on aina pääsanomana oltava myytävä tuote.

Artikkeli Kuluttajaviraston sivulta:

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/etamyynti/puhelinmyynti/

kysytäänpä kuluttaja-asiamieheltä kuinka laillista toimintaa tuo on. Menee vähän näkäksi myyjät toisessa päässä.

Pistän oman paasausvaihteeni päälle ja selvitän juurta jaksain kuinka epärehellistä ja epäkelpoa toimintaa on sanoa tuotteen olevan ilmainen ja 5min. myyntipuheen lopuksi ilmoittaa että pyydämme sua maksamaan vain niin ja niin monta kymmentä euroa.

Kyllä siinä kuule alkaa oleen moni änkkänä kun pitää kunnon palopuheen niin ettei sinne väliin ehdi edes kissasta koota sanoa =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla

puolen vuoden ilmaiset lehdet, mutta voi sitten lopettaa, enkä tarvi koko vuotta. Alkaa yleensä änkytys siellä päässä... No, sitten alan hyökätä, että miksi lupaavat ilmaisia lehtiä, jos en niitä oikeasti saa ja teen valituksen Kuluttaja-asiamiehelle ja ties mihin.

Ihmettelin röyhkeyttä, varsinkin kun ei edes tahtonut uskoa, etten halua hyväksyä heidän loistotarjoustaan. Siinä vaiheessa en olisi hyväksynyt niiltä edes kuuta taivaalta. ;)

Lainaus:

Mäkin olen saanut pari uudistetulla tekniikalla tullutta puhelua...viimeeksi tänään.

Nimi tosiaan tarkistetaan ja höpötellään kilpailusta tai 2005 vuonna syntyneestä lapsesta ja hänen sukupuolestaan.

Arghh, että mä inhoooooooooon noita eikä puhelut ole edes loppuneet vaikka sinne kieltorekisteriin ilmoittauduin.

kun on töissä, vaikka palaverissa, ja erehtyy vastaamaan.

Siinä sitten yrität saada puhelun loppumaan, "Ei" ei riitä, kun vänkäävät vaan.

Joskus olen joutunut jopa luurin lyömään korvaan, oli miten epäkohteliasta hyvänsä.

Mäkin olen saanut pari uudistetulla tekniikalla tullutta puhelua...viimeeksi tänään.

Nimi tosiaan tarkistetaan ja höpötellään kilpailusta tai 2005 vuonna syntyneestä lapsesta ja hänen sukupuolestaan.

Arghh, että mä inhoooooooooon noita eikä puhelut ole edes loppuneet vaikka sinne kieltorekisteriin ilmoittauduin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat