Vierailija

Mä luulin että kaksosperiytyvyys on aina vain äidistä johtuvaa mutta mulle sanottiin nyt että voi se isänkin puolelta periytyä!

Jos on erimunaiset kaksoset, niin se on sitten naisesta periytyvää, mutta jos se yksi munasolu jakaantuu kahtia, silloin saattaa olla isästä periytyvää...?

Mä en vain ymmärrä silti sitä logiikkaa, onko siellä joku supersiittiögeeni mikä saa sen ainukaisen munasolun jakaantumaan?

Kommentit (5)

Tarkoitinkin tilannetta jossa ei kahta munasolua hedelmöity, vaan jossa yksi munasolua irtoaa, ja sitten hedelmöittyy, ja sitten jakaantuu (missä vaiheessa tuo jakaantuminen sitten tapahtuukaan), kahdeksi eri lapseksi, perimältään identtisiksi.

" Ei siis ole mahdollista, että mies aiheuttaa puolisolleen useamman munasolun irtoamisen"

mutta aiheuttaako siittiöt sen että se yksi hedelmöittynyt munasolu jakaantuu kahtia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei siis ole mahdollista, että mies aiheuttaa puolisolleen useamman munasolun irtoamisen, vaan perimänsä kautta lapselleen, joka aikanaan voi sitten saada todennäköisemmin kaksosia.

mutta eihän se munasolu jakaudu vaan hedelmöittynyt alkio (vai miksi ihmeeksi sitä silloin ihan alussa kutsutaan). Siinä vaiheessahan siittiö vaikuttaa melko lailla yhtä paljon kuin munasolukin.

Vierailija:

Lainaus:

Mä en vain ymmärrä silti sitä logiikkaa, onko siellä joku supersiittiögeeni mikä saa sen ainukaisen munasolun jakaantumaan?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat