Vierailija

Joskus luin että lähekkäin syntyneistä viimeisille ei paljon jää... tietysti hoitoa ja huomiotakin saa vähemmän.. Mutta onko tästä tutkimuksia? Kyllä tuttavaperheissä ne esikoiset aina on parhaimpia koulussa ym.

Kommentit (13)

Mutta ei ne erot mitään suuria ole mutta eroja kuitenkin.

Mutta turha täällä av:lla on mitään galluppia tehdä kun tähänkin vastaa vain ne, joilla omassa perheessä asiat vastoin sitä galluppia. Ei saa totuudenmukaista vastausta täältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Heh mä olen itse viides mutta iltatähti, 11 vuotta eroa siihen neljänteen ja olen varmaan ihan fiksu... mutta jos ajattelen niitä neljää edellistä niin saattais mennä äo aina ähän alaspäin ja samoin omien lasten kohdalla.

Mun miehen perheessä ei myöskään mee niin, miehen iosisko ei oo älyllä pilattu...

Omista lapsista 3 on älykkäin tähän mennessä, pienemmistä ei osaa vielä sanoa.

mutta täällä kaksi poikkeusta sääntöön. Eli minä (vanhempieni esikoinen) ja oma esikoiseni. Hyviä tyyppejä ollaan molemmat silti eikä äo:ta ole mitattu tietty, mutta noin niinku näppituntumalla.

http: //www. healthcarebusiness. fi/portal/fi/uutiset/?id=18704&area=32

" 27.6.2007

Esikoisen asema suo älykkyyttä

Lapsikatraan vanhimmat ovat sisariaan hieman älykkäämpiä, paljastaa Science-lehdessä julkaistu norjalaistutkimus. Älykkyysero ei kuitenkaan johdu esikoisten erinomaisuudesta, vaan todennäköisesti vanhemmat auttavat ja opastavat vanhimpia lapsiaan enemmän kuin nuorempia, vaikka eivät ehkä sitä itse huomaakaan.

Tutkijat tekivät havaintonsa tarkastelemalla 241 000 norjalaisen 18¿19-vuotiaan älykkyystestimenestystä.

Ensimmäisenä syntyneiden älykkyysosamäärä oli keskimäärin 103, toisena syntyneiden noin 100 ja kolmantena syntyneiden keskimäärin 99. Tämä havaittiin riippumatta perheiden koosta.

Asetelma kuitenkin muuttui, jos vanhempi sisarus oli kuollut. Tällöin myöhemmin syntyneen sisaruksen älykkyys oli esikoisten tasolla, ja sama todettiin perheissä, joissa kaksi vanhinta lasta oli menehtynyt ja kolmas jäänyt ainokaiseksi. "

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat