Vierailija

Olen siis tavannut mukavan miehen, ja olemme tosi ihastuneita toisiimme. Ainoa asia joka mieltäni vaivaa, on miehen sovinistiset puheet. Hän saattaa esim. todeta johonkin, että "ei naiset hallitse tällaisia asioita" , "ei naisista ole johtajiksi" tai "naisilla on niin surkeet palkat että mulle on ihan sama, käykö vaimo töissä".

Ennustavatko tällaiset asenteet ongelmia?? Minä en ole feministi sen paremmin kuin sovinistikaan, mutta kannatan tasa-arvoa ja vältän yleensäkin tuijottamasta ihmisiä liikaa haaroväliin. Parisuhteelta odotan ehdotonta molemminpuolista kunnioitusta ja arvostusta.

Kommentit (14)

Ja pari tuntemaani naista on aika nopeasti eronnut tuollaisesta miehestä. Ihan oikeasti, jos tuollaisia puhuu, ja vielä ensi-ihastuksen aikana, niin ei tosiaan ole kaikki ihan kunnossa.

Vahva mies kestää vahvan naisen.

perustelemaan väitteensä (esim. tuo, että naisista ei muka ole johtajiksi). Jos äijä vain änkyttää jotain skeidaa, eikä pysty perustelemaan väitteitään, nosta kytkintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä en jaksais tollasta tyyppiä katsella. Muhun ei ole lapsuudenkodissa tuollasta maailmankuvaa siirretty, niin että vois tulla hankaluuksia pitemmän päälle (itse asiassa aika piankin). Voihan tietty olla että se vaan yrittää tehdä suhun vaikutusta, ehkä se ujostelee. Kysy siltä, ota asia puheeksi.

niin pidä siinä tapauksessa ihmeessä.

Jos olet toista mieltä, pistäpä kaveri saman tien ovesta ulos.

Me ei tiedetä sun miesmakuasi, joten päätös on yksin sun.

eri miehistä 38 vuoden ajalta. Ihan tän minitutkimuksen perusteella sanoa, että tuollaisilla miehillä on todella huono itsetunto. Siitä johtuu naisen vähättely, kun mies itse on (tai ainakin kokee olevansa) surkimus. Koskaan tuollaiseen käytökseen sortuva mies ei ole ollut mikään suuri ajattelija tai muutenkaan ylipäätään missään erinomainen.

Kestätkö siis surkimusta puolisonasi?

pyydä perustelemaan asiaa.

Kysy esim kotitöiden tekemisestä? Jakamisesta?

Oletteko kauan olleet yhdessä? Onko mies minkä ikäinen? Asuuko yksin?

Oletko tavannut vanhemmat? Monesit kodista lähtee kuitenkin aika paljon tuota ajattelu mallia joten vanhempien tapaaminen usein selittää monta asiaa :D

Oletko varma, ettei puhu huumorilla. Joillain miehillä on sairashuumori ja kovat puheet, mutta kotielämässä mitä ihanimpia ja auttavaisia.

Tuttavani mies on juuri tuollainen. Pitää kodin siistinä, hoitaa lapset, tekee ruuat ja leipoo. Käy töissä ja tienaa tällä hetkellä enemmän kuin vaimonsa. Antaa tilaa vaativassa työssä olevalle vaimollensa. Ne puheet ovat kyllä rasittavia, mutta...muuten ihana mies=)

Lainaus:

perustelemaan väitteensä (esim. tuo, että naisista ei muka ole johtajiksi). Jos äijä vain änkyttää jotain skeidaa, eikä pysty perustelemaan väitteitään, nosta kytkintä.

kanssa mihinkään syvempään suhteeseen. Mulle on kotona opetettu että mies ja naiset ovat joka suhteessa tasa-arvoisia, olisi mahdotonta elää sellaisen ihmisen kanssa joka ei ajattele samalla tavalla tässä asiassa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat