Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kerro vielä minkänimisten sisarusten veljenä Lennin näkisit.

Mietimme miehen kanssa kolmannelle pojallemme nimeä, mies haluaisi Lennin mutta itse en ole oikein varma.

Kommentit (24)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja olen aina ihmetellyt ihmisiä jotka kysyvät mielipiteitä nimistä täällä. Mutta nyt kolmannen pojan kohdalla nimen valinta onkin osoittautunut hankalaksi, ja joudumme miehen kanssa hakemaan kompromissia - omat suosikkinimemme kun arveluttavat aina jompaa kumpaa meistä.

Siksipä ajattelinkin, jos av:laiset saisivat minut vakuutetuksi suuntaan tai toiseen - Lenni kun ei itselläni herätä mitään voimakkaita tuntemuksia.

-ap

mutta ei kauaa. Eli äkkiä ne assosiaatiot jää taka-alalle, jos tutustuu johonkin uuteen " kantajaan" :).

Minusta Lenni on oikein kiva ja reipas nimi!

Minusta muutenkin on vähän turhaa spekuloida tuleeko joku mielleyhtymä jostain tietystä nimestä, koska se on ihan varma, että jokaisesta nimestä tulee aina jollekin joku mielleyhtymä. Tärkeintä on, miltä itsestä se tietty nimi tuntuu.

mahdollisella tulevalla Lennillä onkin jo kaksi veljeä, joiden nimet eivät ala L:llä.

Ja noita Lokinpoikanen ja -Kalle Taipale -assosiaatioita ei liene voi välttää, mutteivät ne ole pahimmasta päästäkään. Ja assosiaatioita ei oikein voi kontrolloidakaan, koskaan ei tiedä mihin kamalaan/huvittavaan/sympaattiseen lapsen nimi jossain vaiheessa liitetään.

Minkä tyylisellä perheellä olisi Lenni-niminen lapsi, vai liittyykö nimeen voimakkaita assosiaatioita esim. perhetaustaan?

Vierailija:

Lainaus:

Minkä tyylisellä perheellä olisi Lenni-niminen lapsi, vai liittyykö nimeen voimakkaita assosiaatioita esim. perhetaustaan?

Avaus olis voinut olla minunkin, olen samaa asiaa miettinyt. Miehelle assosioituu Taipale, mulle ennemminkin lokinpoikanen.

Silti aivan ihana nimi!

Voi olla, että meillekin tulee Lenni, kunhan totun ajatukseen.

Jos tulee joskus neljäs lapsi, saisi olla jo tyttö ettei mene vielä vaikeammaksi :)

Lennillä voisi olla veljenä joku jonka nimi ei ala L-kirjaimella. Esimerkiksi vaikka Olli, Onni, Aapo, Atso, Otto, Antti, Mikko, Eemeli, Eeli, Eemi...

Tulipahan mieleen ihan kuriositeettina kysyä tuollaista, kun yritän asemoida ko. nimeä omaan nimikarttaani.

En haluaisi valita nimeä, joka on

-liian nörtti

-liian elitistinen

-ns. lähiönimi

-teeskentelevä

Ja kuten sanottu, omat nimisuosikkini ovat joko käytössä omilla pojillamme tai saaneet tyrmäystuomion mieheltäni. Muuten en tällaisia kyselisikään :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat