Seuraa 

Uuteen viikkoon taas =) Tulkaahan kertomaan kuulumisia!

iippulainen 37+3

Kommentit (20)

Tänään neuvolassa kaikki hyvin. Pää liikkuu vielä,et eipä oo pahemmin vielä laskeutunut,et tuskimpa ennen la:aa syntyy...vaik olisin jo aika valmis ottaa esikoisen vastaan!:) Ihan täpinöissä oon siitä ku on supistuksiin tullu uutta vivahdetta,et välil tuntuu supistellessa pientä jomotusta alavatsassa ja -selässä,et ehkä jotain pientä edistystä kuitenki koko ajan. Mitään säännöllisiä supistuksia ei kuitenkaan viel oo ollu. Mut kaippa sitä pitäs iteki alkaa jo pakkailee sairaalakassia valmiiks,ku ei sitä tosiaan koskaan tiedä,koska se vauva päättää syntyä!:)

Salsa9 37+4

Maisha. enhän mä eilen muistanut ettet suomen maaperällä asu. Tää muisti on muutenkin alkanut tökkimään! Eilenkin kun muksuja käytin sairaalassa fysioterapeutin kontrollissa, käydään siellä noin 2 kertaa vuodessa, niin en muistanut yhtään missä päin se oli. Mentiin hissillä eka 11 kerrokseen jossa sen kuvittelin olevan, mut sit soitinkin jo että mikä kerros se oli missä olitkaan... Se oli 7 kerros. Muksuilla oli hauskaa! :| Tälläisiä juttuja tulee jatkuvasti. Päivänselviä asioita unohtuu.

mä tilasin itselleni tälläiset liivit alkuun:

https://ssl.neutech.fi/vauvauva.fi/product_details.php?p=71

sekä:

https://ssl.neutech.fi/vauvauva.fi/product_details.php?p=171

Piti vaan vaihtaa eka tilatut isompiin, kyselin ennen tilaamista myyjältä apua kokoihin ja taulukon mukaiset koot oikin pienet mulle.

Edellisesen raskauden jälkeen kuppikoko kasvoi sairaalassa 2 kokoa, joten nämä liivit ois hyvät jos tosiaan antavat myötä kasvun. Mukavilta noi kyllä tuntuivat päällä. Toppimallista aattelin yökäyttöön. Tilaan sit lisää jos ovat käytössä hyviä ja kun kuppikoko tasaantuu ja kärsii pitää tukevampia liivejä niin ostan sit liikkeestä.

ellenlelli ja 35+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Elikkäs äitipoliterveisiä. Kävinpä taas synnytystapa-arviossa kun epäiltiin että iso vauva tulossa. No eipä olekaan niin hurjan iso tulossa, ihan keskikäyrällä tai jopa alle kasvaa. No arvio on arvio. Lääkäri meinas ettei ihan vielä syntyis... tai sitten syntyy... kohdunsuu vielä kiinni kuitenkin. Ja selvis tuo sukupuolikin nyt varmuudella, eli poika meille on tulossa. Nyt voi sitten alkaa hankkia pojan vaatteita.

Olo on täälläkin ihan kauhea, niin kuin moni muukin valitteli. Närästää, supistaa, turvotusta ei onneks oo pahemmin. Liikkuminen yhtä tuskaa ja kun on aamupäivän seissyt esikon kanssa puistossa, tuntuu että jalat ei enää jaksa kantaa. Menkkamaisia kipuja päivästä toiseen... Nukkuminen hankalaa. Ja viimeisin on kamala paineen tunne alapäässä, varsinkin jos makaa. Tuntuu ett ois vessahätä, mut mitää ei tuu ulos... ääääääh tää on ihan tuskaa...

murunmamma joka ois valmis vaikka heti synnyttämään ja pikkupoika rv36+1

Tiekko mun taa tyhma tukkeuma on ollut nyt kaks kertaa ja kummallakin kertaa niin etta on tullut kakkahata ja kun meen vessaan niin siella onkin tennispallo suolessa :O

Ilman mitaan varottamatta tullut ja nestetta juon nyt ihan hyvin ja muutenkin syon terveellisesti ja jokapaivainen kakka onkin ollut ihan normaali koostumukseltaan.

Melkeinpa vaikuttaa silta etta kovettunut kakka liikkuu suolessa hitaasti alaspain ja kun paasee tuohon suolen loppuosaan niin onkin jo jatti iso ja "liian myohaista". Keskella yota en voi lahtea hakemaan peraruisketta ( tai taalla ne on suppoja ) ja ylla mainitsemiasi laakkeita ei taalla saa ( olen 3 kertaa elamassani joutunut ottamaan laxatiiveja ja joka kerralla paatynyt kramppien kanssa oksentamaan ja alta minimi annoksella tama ihanuus ).

Sairaalassakaan ei peraruisketta synnytyksessa saa vaikka haluaisi:P Olen kaksi kertaa pyytanyt ja ei kuulu maan tapoihin moinen :)

Loppu raskaudeksi tulee pysyvaksi aamujuomaksi luumumehua, puoli lasillista aamuisin niin eikohan pysy tommoset hiipivat kovat kakat kontrollisissa :P

Mut jeppista, on se kiva etta on anoppi auttelemassa, meilla kun ei taalla ole ketaan, eli synnytyskin saa sitten taas hoitua ihan yksikseni ilman synnytys partneria mutta taidan muutenkin olla vahan rohkeampi kun siina ei ole ketaan johon turvautua ( toi 6v tyttoseni tosin sano etta han voi tulla mukaan, ei siita vaan taida olla siella paljoa hyotya vaikka hyvaa tarkoittaakin, hah hah :))

Nyt ilta toimiin :)

Ja kaikki ihan niinkuin ennen. Viime viikosta oli paino noussut VAIN 200g!! Mä pelkäsin että pari kiloa on ainakin tullut vaikka minusta ei siltä tuntunutkaan. Vauveli oli pää-alaspäin ja peppu kovasti pystyssä ja jalat mun vasemmassa kyljessä, mikä on ollut todella yleinen asento viimeiset ties kuinka monta viikkoa.

Mun täytyy koputtaa puuta (eli päätä) että itselläni on vatsa toiminut ihan normisti, onneksi. En tiedä millaista se on mutta voin kuvitella. Toivottavasti saat Maisha vatsasi toimimaan. Missä päin maailmaa asut, kun eivät sairaalassa suostu antamaan peräruisketta? No maassa maan tavalla.

Muhun on iskeny taas jokin virus. Mulla oli vasta kk sitten flunssa ja tää ei oo ihan samaa. Kurkku oli ihan älyttömän kipeä viikon ja yölläkin heräsi siihen että pakko juoda kun kurkku on niin kuiva ja kipeä. Maanantaina kävin arvauskeskuksessakin (terveyskeskus) ja ottivat verta ja nielunvieljelyn. Sitten kun soitin tuloksia niin sanoivat että mitään varsinaista syytä ei ole löytynyt, mutta tiistaina jouduin antamaan uudestaan verta ja virtsanäytteen, joka sekin oli puhdas. Eli siis virusperäistä. Viime yön sain nukuttua ihan rauhassa 11 tuntia, kun muutamat aikaisemmat yöt on tullut huonosti nukuttu kun ei voi nenän kautta hengittää ja puoli-istuvassa asennossa on vähän huono nukkua muutenkin.

Eilen oli tasan 3 viikkoa laskettuun aikaan. Me tässä miehen kans arvuuteltiinki että kerkeekö syntyä ennen varsinaista isäinpäivää, mikä olisi maailman ihanin isäinpäivälahja hänelle. Niinhän sitä itsekin toivoo. Mun puolesta sais syntyä vaikka huomenna kun nuo asennot alkaa olee jo niin ikäviä että painaa milloin minnekkin, mutta mistä vetoa että sitte menee kuitenkin pari viikkoa yli.

crabu-87 ja vaaveli liikkuvainen 37+1

[http://www.bravissimo.com/products/lingerie/nur...|http://www.bravissimo.com/products/lingerie/nursing-bras/emily-b-materni...

Ellenlellille sen verran etta ma ymmarran ton taysin ton unohtelevuuden ma katon aamulla sangyn toiselle puolelle ja mietin etta mista toi tohon tuli?? Meen aamu pesulle ja peilista katsoo myos joku ihan tuntematon tyyppi ( sita usein pelastynkin vaikka joka aamu se on siina peilissa mua odottelemassa )... Hyva jos ma muistan oman nimeni saatika sitten lasteni :P

Mutta nyt kun oon taalla ihan kohtuu hilpeena niin parempi lopetella tahan talta eraa.

Kaikille niita jaksamisia ja hyvia paivia ilman kolotuksia ja huolia.

P.s Meilla paistaa aurinko

Olin eilen myös neuvolassa - aina yhtä mieltä ylentävää.. Olen saanut mielettömän turvotuksen aikaan viimeisen 2 kk:n aikana! Ennen sitä "raskauskilot" kertyivät ainoastaan vatsanalueelle, siis sinne minne niiden kuuluukin kertyä :) Nyt olen kuitenkin laajentunut ainakin 2 cm ympäriinsä ja joka puolelta.. Vähän masentaa, vaikka yritän syödä terveellisesti, jättää suolan ym ja juoda litra tolkulla vettä päivässä.. Puntari tosiaan heilahti siihen malliin neuvolassa että jos ensi viikolla vielä sama meininki, niin lähetään kuulemma käynnisteleen.. JAIKS!! Toki olis ihana luovuttaa tää selkäkipu seuraavalle odottajalle ja lähteä ulos KÄ-VE-LYL-LE!! Toisaalta alkaa h-hetki jänskättää niin kovin, että antais masuasukin olla vielä "piilossaan" :)

Mulla on muuten ollut tod. runsasta valkovuotoa koko raskauden ajan ja nyt yhtäkkiä ei mitään.. Enteiliskö se jotain luontaisesta käynnistymisestä?

Voih, oikein antoisia viimeisiä viikkoja/päiviä niille jotka vielä pystyvät olotilastaan nauttia :)

krrrsi 37+1

maisha: miks ihmeessä et käytä vatsanpehmikkeitä?? levolac ja Duphalac ovat ainakin sellaisa mitkä käy raskaana ollessa. Mun suosikki on levolac, se ei aiheuta mulle ilmavaivoja. kun aamuisin ottaa tyhjään mahaan niin parhaiten auttaa. Nopeasti keksii sen toimivan annostuksen jota sit otetaan joka päivä, mulla auttaa n 10ml. Mutta jotenkin kummallisesti mulla on viimeiset 2 viikkoa vatsa toiminut liankin hyvin. joten en ole tarvinnut tuota käyttää. Ihan outo homma. Sit on olemassa pienoisperäruiske Microlax jota saa käyttää myös raskaana ollessa. Sitä jouduyin pari kertaa käyttämään keskiraskauden aikaan. Ei ole läheskään niin tuju kuin ne ruiskeet millä tyhjennetään usein synnytyksen yhteydessä. Mutta varmasti auttaa. Turha kärsiä kun apuja on! Mulla on ollut ikäni ongelmana vatsantoiminta, vaikka ruokavalio on ok, saman ovat mun lapset perineet, valitettavasti.

Mulla oli tänään anoppi kaverina siivoamassa. Mä kun en pysty niin urheilullista tekemään. ihana on kun imuroidut ja pestyt lattiat. Miehellä on ollut/on iltoja niin siivous on jäänyt ja jäänyt.

ellenlelli ja 35+2

Riesa taas kirjoittelee keskellä pimeää syksyä, kun ei saa nukutuksi. Tämä meidän talo on muuttunut sairastuvaksi. Kaikki penikat ovat olleet vuorotellen kipeinä ja sitten jatkona siihen heti perään minä, tuon meidän tällä hetkellä pienimmäisen kanssa. Hemmetti soikoon, näin kipeä en muista milloin olen viimeksi ollut. Viime viikko meni yskiessä ja viime tiistaina sain kaksi lääkekuuria, joiden pitäisi tähän yskään auttaa...niin pitäisi...koko tämä sonta on kestänyt nyt jo yli kaksi viikkoa, joten veto alkaa olla loppu. Poskiontelot tuntuvat nyt paremmilta, ei enää sitä painon tunnetta eikä hammassärkyä, mutta mikä yskä!!! Ei auta vaikka koko pullon korkkaisi. Kyllä pysyy sitkeänä yskänä tämä.

Koira sai niitä pentuja, ja nyt ovat tänään sen viikon vanhoja. Oma toy senkun kasvaa ja trimmattua sain sen toissa päivänä. Yrittänyt pitää sitä paria viikkoa aina rajana tuossa trimmauksessa, että tottuu siihen.

Haluaisin kasvattaa koiraperhettä vielä yhdellä Toylla. Olen jo katsonut meille valmiiksi pennun tuolta Tukholman suunnasta, mutta vielä ei olla päätetty että otetaanko vai ei. Minun kun pitäisi ehtiä se hakemaan lentokoneella. Eli siis tehdä päivänreissu sinne ja takaisin...eikä tässä tätä aikaa ennen vauvan syntymää ole niin kovin paljon.

Vatsa voi hyvin, tosin tämä yskä tekee sen että vatsa on varsin herkkä kaikelle kävelylle tms...supistuksia tulee, mutta saakin tulla. Olisin kyllä kovin valmis jo siirtämään vatsan tähän vierelle. Mutta taidetaan kuitenkin vielä odottaa vähän aikaa. Ja sitä paitsi, tässähän sitä skorpparia odotellaan, joten siis vaaka olisi aivan väärä merkki...riittää että isä on vaaka, ei kai tässä muita vaakoja taloon tarvita, sen sijaan vähän huumoria lisää, eli skorppari lapsi sitä meille antakoon.

Ja kuinka tässä nyt vaakavauva kuvaan muutenkaan sopisi kun kaikki sisarukset ovat elukoita ja nilviäisiä...eli siis skorppari, rapu, leijona, kalat ja tämä meidän pienin on oinas. Joten skorppari on hyvä joukon jatko.

Uudet vaunut on tilattu ja pitäisi tulla jo ensi viikon alkuun. Sellaiset Phil ja Tedin Vibe vaunut. Ollaan niin paljon ulkona ja liikutaan, että tarvitsemme hyvät sisaruspelit. Tosin ei haluttu mitään panssarivaunuja, joten malli oli jo pitkään selvillä, että sellaiset päällekkäin lastattavat pelit on oltava.

Vatsan koosta että pieni on, kuljetaan ihan siellä käyrien alarajoilla. Eli sellainen ehkä kolmisen kiloa, jos loppuun saakka vatsassa pysyy...muuten mennään alle kolmen. Noh, onpahan helpompi tehdä näitä pieniä.

Kaikki on suurinpiirtein valmiina uudelle tulokkaalle. Itse asiassa siitä on niin vähän aikaa kun tuo nuorimmainen tuli taloon, että kaikki muu onkin melkein esillä paitsi vauvanvaatteet, jotka otin pesuun varastosta vähän aikaa sitten. Tosin uudet "kotiinlähtö vaatteet" on ostettu, niinkuin aina kaikille vauvoille. Mukavaa säilyttää aina jotakin "omaa" lapsille kun kasvavat suuriksi...

Pullot pesty ja hyllyssä. Luulen että tästäkin tulee suht nopeaan pullolapsi, aivan kuten viimeisestäkin lapsesta. Maitoa tuli ehkä vain sen pari kuukautta ja sitten olikin aika vaihtaa pulloon. Olen nimittäin operoinut rintani neljännen lapsen jälkeen, sillä ajatuksella silloin, ettei meille enää lisää kersoja tule, mutta niin se tilanne vain muuttuu...eli siis näillä uusilla mennään niin pitkään kuin pystytään ja sitten varapärettä käyttöön...

Synnytystä en ole ajatellut, se menee varmasti omalla tyylillään ja minun tyylillä ihan nopeasti ja ilman mitään turhia kipulääkkeitä. Olen sitä "luomu" tyyppiä ja kipukynnys on korkea. Ja en kyllä haluaisi menettää mitään synnytyksessä, en edes tunnetta synnyttää, sehän on vain niin tilapäistä! Ihmettelenkin niitä äitejä, joilla on matkassa suuret toivelistat ja valmiiksi suunniteltu protokolla synnytystä varten...pitääkö synnytyksen mennä jonkun hemmetin paperin mukaan....ja se vielä että jos takana on jo niin monta lasta ja kokemusta, että pitääkö sitä vielä esittää suuria toiveita seuraavista lapsista. Luulisi kokemuksella menevän ihan tuossa ohimennen...ja kaikki ne äidit joilla on ensimmäinen synnytys käsillä, kannattaa kuunella omaa kehoa, ei toisten niin verrattomien ensi synnyttäjien kokemuksia tai kauhutarinoita. Kannattaa mennä synnyttämään ihan omalla järjellä, ja siellä paikan päällä testaamalla juttuja, jos on tarvis. Se mikä käy yhdelle, ei ehkä käy toiselle. Se kipu minkä synnytyksessä tuntee on tervettä kipua...ja lopputulos on tärkein mietittävä. Joka kerran kun tuntee kivun niin lopputulos on lähempänä omaa syliä. Ja kun vauvan saa syliin, niin kipu on mennyt jo ohi. Sitä ei enää ole! Uskomatonta mutta totta.

Itselleni riittää vesi ja suurin toive onkin esitetty aina paikan päällä, että mahtaisko tuo poreallas olla vapaa...ja että voin kyllä täyttää sen ihan itse jos teillä on kiirettä muualla...

Näin meillä.

Eipä tässä muuta.

Hyvät yöt kaikille ja pusut kuonoon. Tämä muori jatkaa yskimistä...

Riesa ja pien'

Arvatkaas kuka on herannyt hyvalla tuulella?? No mina mina mina, en nukkunut mitenkaan erityisen hyvin mutta aamulla olo/mieli oli yllattavan kevea.. Karsin varmaan siis seka fyysisesta etta henkisesta konstipaatiosta :P

Vein lapset kouluun ja oltiinkin jopa hyvissa ajoin ja kerksein jopa pusuttaan kummatkin ja toivottamaan hyvat koulupaivat. "Kavelytin" tuttavan bussipysakille ja kerettiin jopa juoruaan ennen bussin tuloa... Loistavaa.... Toistaiseksi... hah hah

Minulla on tallaiset:

[http://www.bravissimo.com/products/lingerie/nur...|http://www.bravissimo.com/products/lingerie/nursing-bras/emily-b-materni...

ja tallaiset:

Eli olisko ollu pe niin huomasin oikean nilkan palanneen normaaliksi ja käsikin oli jo parempi sekä selkäsärky oli kadonnut. Toki jos pitkään pitää seistä niin silloin alkaa jomottaa muttei mitään vihlovaa särkyä niinkuin aikaisempi. Mitään muuta syytä en keksi kuin että vauva on vaihtanut sen verran paikkaa että vaivat hävis. Ja mutsi kävi tänään systerin kanssa kahvella ja mutsi tokas heti että "toihan tulee just kohta ulos" eli asennon vaihto onkin ollut laskeutumista lähtöasemiin :) Nyt on uutena tullut että pitää vähän seurata liikkeitä kun tuntuu että on rauhoittunut kun asento on muuttunut.

Ens viikolla onkin tytöillä syyslomat, toinen koulusta ja toinen leikkikoulusta. Pojalla sitten kuitenkin esku jatkuu. Johtuu varmaan siitä että ei alkanut samaan aikaan kuin koulut vaan kaksi viikkoa myöhemmin. Pari päivää saa poika kuitenkin taukoa kun on ke ja to Peijaksessa käynti toimintaterapeutilla.

Eilen oli poikkeuksellisesti aurinkoinen ilma jolloin olin lasten kanssa pihahommissa. Paljoa ei maha antanut myöden tehdä mutta ainakin vähän sai lehtiä haravoitua. Tänään sitten tuleekin taas vettä taivaan täydeltä.

Vointeja kaikille muruille :D

Moschino rv 37+5

Eilen kävin neuvolassa ja paino sen kun nousee. Aikaisemmin en ole näin paljon pananut. Viikon ajan ollut turvotusta. Jalat turtuu hetkessä ja kädet on tosi naiselliset nakit. Muuten kaikki hyvin, paitsi sf oli 33 oli kyllä opiskelija joka mittasi, että en tiedä menikö ihna oikein ja saatto just vauvan peppu olla vähän tiellä.

Olo on kuin norsulla. Tuntuu ettei mitään jaksa enää tehdä ja jos jonkun ihmeen inspiraation saa niin kohta jo kolottaa ja särkee joka paikkaa.

Minä oon kanssa käyttänyt ulostuslääkettä niin on tuon mahan saanut toimimaan niin ei tartte hiki päässä karjua tuolla pöntöllä.

Eilen kävin ostamassa vauvalle vaippoja, ensitutin, tuttipulloon maitotutteja ja varalta otin yhden purkin maitokorviketta jos jostain syystä imetys ei onnistu. tosin poikaa imetin vuoden ja kaikki meni hyvin, mutta kun ei sitä koskaan tiedä.

Kahdet imetysliivitkin ostin paikallisesta liiviliikkeestä ja maksoin itteni kipeäksi, mutta onpahan nyt hyvät ja tukevat. Mun puolesta vauva voisi jo syntyä tuntuu ettei mielessä muuta olekaan kun vain odotusta että pääsis synnyttään vaikka tiedän että voi mennä jopa joulukulle jos yliaikaisesti tulee.

No mutta tämmöstä. Voimia kaikille viimeisiin viikkoihin.

aamupetteri 34+4

Meillä on ollut kotipäiviä Eetun kanssa, mies kun vei meiltä auton, omansa on kyllä pihassa, mutta ajokiellossa, kävi katsastamassa sen ja sieltä oli mennyt jarruletku poikki sekä joku pallonivel rikki... Lauantaina laittavat kuntoon ystävänsä kanssa. Onneksi ovat automekaanikkoja, niin tulee vähän halvemmaksi autojen laitot!

Mä oon aatellu tässä että pääsen tosi pitkälle, kun ei oo tullu närästystä, mutta nyt sitten toissayönä oli sellanen kohtaus, että uh! Kävin yrittämässä oksentaakin, mutta mitään ei tullut, oli sitten pakko kaivaa närästyslääkkeet kaapista, kun pari tuntia eka kiepuin sängyssä puolelta toiselle... Eilen illalla sitten otin jo ihan kiltisti ennen nukkumaanmenoa lääkkeen ja sainkin nukuttua hyvin.

Täällä jo moni odottaa synnytystä, voi vitsit! Kyllähän mäkin ootan, muttei kuitenkaan vielä tarttis eemelin syntyä... Meillä kun ei oikein ole vieläkään valmiina kaikki tavarat, tai siis onhan ne jo ostettu jne. Mutta esim pinnis on vieläkin varastossa palasina, samoin siellä on jätesäkeissä turvakaukalo ja vaununkoppa... Sekä melki kaikki vaatteet on laatikoissa esikon jäljiltä, ainoostaan äippäpakkauksen ja mitkä on ollu mun ystävällä lainassa, on pesty ja laitettu tuohon yhteen laatikkoon, tosin siellä on kaikkea mahollista koosta 50-kokoon 74. Mutta onhan tässä vielä aikaa... tai niin ainakin kuvittelen! Niin ja eilen kävin sitten vielä ostamassa niitä tilpehöörejä (vaippoja, tutteja, siteitä yms.) ainoo vaan että sitä rintapumppua en ostanut, vaikka piti, kun unohin!

Tuosta RINTAPUMPUSTA tulikin mieleen, kun mulla on tuollainen käsikäyttöinen tuolla kaapissa, ja musta se oli tosi huono, niin aattelin ostaa sähkökäyttöisen, mutta sitten kun lueskelin tuolta sivuilta, niin siellä on tuo Aventin käsikäyttöinen. Mä en nyt sitten tiedäkään kumpi kannattais hommata, osaatteko auttaa?

Viime viikolla oli se äippäpolikäynti, vauva kasvaa ihan yläkäyrällä, painoarvio oli 2400g, joten jos laskettuun aikaan menee niin olis n3800g, eli mun mielestä normaalinkokoinen, samankokoinen siis kuin esikkokin. Vauva oli onneksi kääntynyt oikein päin, mutta kovin ylhäällä vielä oli, joten ei näillä näkymin aikaista syntymää... Ja voi siis vielä kääntyä miten päin takaisin. Ensi viikolla oliskin sitten sekä neuvola että äippäpolikäynti, joten sillon sitten taas lisää...

Täällä kanssa on yksi mahavaivainen... Joten tiedän kyllä varsin hyvin tuon tunteen Maisha!!! Ihana tyttösi sanonta! Ei muuta kuin mukaan vaan ; )

Crabulle tervehtymistuulia, toivottavasti menis nopeeta ohi!

Ellenlelli, täällä kanssa yksi huonomuistinen, siis oikeesti mun tarttee tätä nykyä kirjoittaa kaikki ylös, että oon ees joskus jossain oikeessa paikassa... Ja siis ajatuskatkoksia tulee yhtenään, keittiössä pyörin harvase päivä, kun en muista mitä olin hakemassa... No, jospa tää tästä joskus... Tai sitten on vaan varhaisdementiaa!!! ;)

napero ja eemeli sekä nukkuva esikko 2v8kk

ps. täällä sataa vettä... tuohon maishan hehkutukseen oli vaan pakko vastata...

Jos tähän saakka olen ilman vaivoja selvinny niin nyt ne on alkanu kahta kauheempana :(

Viime pe alko selkää jomottaa eikä helpota millään. Ma kävin lääkärillä josko jotain apua sais kun vihloo vasempaan jalkaan toi selkäkipu mutta vaivaan ei auta muu kuin synnytys. Kaverilta sain ohjeen että kylkiasento ja jalat koukkuun mahaan kiinni helpottais mutta yritä nyt tollasta asentoa kun on vauva tiellä :)

Oikean jalan nilkka on kadonnut kokonaan turvotuksesta johtuen samoin kuin oikean käden sormet ovat nakkimakkarat. Huvittavasti turvotus on tosiaan toispuoleinen. Vettä juon 2-3l/pvä muttei auta.

Neuvolassa kävin aamulla ja siellä oli kaikki ok. Hb oli huipussa mulle eli 141 ja sf-mitta 31cm. Pää liikkui vielä eli ei ollut kiinnittynyt. Polikliinisestä synnytyksestä kyselin äsken laitokselta kuin se käytännössä menee. Pois pääsis aikasintaan 6h päästä jos synnytys sujunut norm ja vauvan ja äidin vointi ok. Jos synnytys illalla/yöllä lähtö siirtyisi tottakai seuraavaan päivään. Sinänsä kaikki ajatukset on menny uusiks ton kotiin lähdön suhteen kun ei sitä samaa "palvelua" ole enää mitä oli 5v sitten eli vauvat sai viedä kansliaan yöksi. Pitää toki sit kans kattoo että kuin toi synnytys vaikuttaa selkään eli kuin nopeesti kipu häviää ja itse pystyy liikkumaan.

Viikonloppuna juhlistettiin miehen 40v synttäreitä. Tein täytekakun taas pitkästä aikaa kun ei noi kakut yleensä lasten kutsuilla iske niin en ole viitsinyt sellasia väsätä. Mies sit järkkää myöhemmin kavereilleen omat juhlat kun nyt oli vaan hänen isänsä uuden kumppanin kanssa ja mun mutsi.

Haleja88: Ihana kuva vauvelista!!!

Kaikille vointeja ja aurinkoista syyspäivää :D

Moschino rv 37+1

Kiitos aiempaan ketjuun kirjottaneille myota elajille ja kannustajille <3

Sapetus ei ole haipynyt ja huono kaytokseni sen kun vaan jatkuu :(

Mutta enpas viitsi valittaa muusta kun ummetuksesta mika sai "taas" eilen kyyneleet silmiin, pepun kipeaksi ja emattimen todella turvoksiin ( ponnistamisesta ), *huoh*

Vauva heiluu viela ihan miten sattuu ja osottaa mieltaan muunmuassa poikittain makaamalla ( luulin etta tallaista kaytosta tulee vasta uhma iassa mutta EI, minun vauva on jo nyt oman elamansa Rouva ). No eipa ole noi kaksi aiempaakaan kiinnittynyt tai laskeutunut ennen synnytysta joten eikohan tamakin sankaritar sitten kuitenkin paa-alaspain joskus asetu..... Siis aamusin on yleensa RT mutta sitten paivan aikana jumppaa niin etta paatyy poikittain :O...

Kaikille marrasmasun omaaville kuitenkin tasapuolisesti tsemppia, voimia ja jaksamisia :x

Maisha ja Kihara 34+5

maisha: mä joudun töissä paljon tekemisiin vatsanpehmikkeiden kanssa, ja oman ja lasten ongelmien takia oon oikein perehtynyt niihin. Toisaalta hyvä kun töissä päivittäin monen kanssa niitä tarttee. Muistatko mitä laxsatiiveja oot käyttänyt? kun aika rajuilta tuntuu noi sun niistä tulleet oireet. kun levolac ja dubhalac ovat ystävällisempiä aineita kuin muut. Esim ne ruskeet rouheet tai tipat ovat tosi tujuja aineita.Kun vaikuttaa että kuitenskii pehmikkeillä ois apua, ettei se uloste pakkaannu. Vaan pysyy pehmoisena koko ajan. Himm, toivottavasti ei jotakuta ällötä nää jutut. oon vaan töissä tottunut pitämään näitäkin asoita luonnollisena, ja niinhän ne onkin. Apteekit kyllä pyydettäessä tilaa tuotteita joita ei omassa valikoimissa ole. Mulla tosiaan on ollut ongelmaa pienen ikäni ton mahan kanssa, niin tiedän mitä tuskaa se voi olla.

Mulla on viime synnytyksestä aikaa 6-vuotta ja pyysin ruiskeen ja sen sain. Koska vatsa ei ollut toiminut pariin päivään ja oli pelkoni että se hidastaa vauvan laskeutumista ym. Nyt aattelin että jos synnytys lähtee käyntiin kotona niin voi mixolaxilla kotona toimittaa jos ei oo muuten toiminut.

Senokot niminen tuote on yks ja sit toinen on Califig, kummastakin sama reaktio. Taalla ei esim noita tuotteita ole valikoimassa ( olisi liian kallista tilata ulkomailta apteekkiin vieraita tuotteita mihin heilla ei valttamatta ole edes oikeutta/licenssia ), mutta toki kai netista vois tilata mutta kun ei oo edes aiemmissa raskauksissa ollut tata vikaa niin en osannut edes ajatella etta nain kavis nytkaan... hah hah vanhuus ei kai tule yksin??

Suomesta yritin viimeks salakuljettaa kasimatkatavaroissa Levolacin pulloa mutta huomasivat kun huomasivatkin sen siella rontgenissa niin sinne jai Kentalle avaamaton pullo:(

Ummetuksesta en siis normisti karsi vaan niin kuin nytkin suoli toimii kuin Clock work joka paiva mutta sitten tama yllatys ummetus "pallo" tulee jostain suolen mutkasta ja oikeesti vaikka kuinka kauheelta kuulostaakin niin joudun tuseeraamaan itseni...

Synnytyksessa eivat taalla todellakaan anna peraruisketta kun ei ole todistettu ( ainakaan taalla. Vaikka monien hyvia kokemuksia Suomessa olen kuullut ) etta siita olisi mitaan hyotya ja itse vastav 5pvaa synnytyksesta kun ei ollut kakkaaminen onnistunut antoivat suppoja ja laxatiivia, mutta ihan kuin niista supoista pelastyneena paasin vessaan ilman laakkeita ja en niita ikina joutunut ottamaan.

Mutta joo, pidan silmalla tata mahan tilaa ja huolehdin siita etta pureskelen kaikki ruoat hyvin niin ei tule yllatyksia, TOIVOTTAVASTI:)

Hyvat yot ja odotuksen iloa :)

Mulla oli tänään neuvolalääkäri ja hänen arvionsa oli, ettei enää kauaa tarvitse vauvan syntymää odotella! Veikkaili ettei ainakaan ihan laskettuun aikaan asti mene ja nyt ollaan täällä ihan täpinöissä! Eihän sitä tietty koskaan tiedä ja huonolla tuurilla vielä viikoilla 42+ täällä odotellaan, mutta alkoi kyllä vähän jännittää. Kohdunkaula oli ihan pehmeä ja sitä oli jäljellä enää 1 cm. Ja vauva on ihan tositosi alhaalla jo! Kehoitti viimeistään nyt pakkaamaan sairaalakassin valmiiksi ja sitä täällä olenkin nyt kasaillut. Mites onko teillä muilla jo kaikki valmiina vauvan tulla?

iippulainen 37+3

Eilen oli äippäpolilla käynti, rv 35+0. vauvalla oli kaikki hyvin, noin 2.5kg. lapsivettä olikin tarpeeksi, liikkui ultrassa paljon vaikken liikkeitä tuntenut/tunne. Vauveli potkii istukkaan, joten niitä en tunne. Käyrää ei otettu (ei oo otettu tältä vauvalta koskaan), koska harjoitteli hengitysliikkeitä ja liikku reippaasti.

Seuraava aika on rv 38+1, eli tasan 3 viikon päästä. Ja arvatkee mitä? Silloin katsellaan voisko jo käynistellä synnytystä, mun niiden symfyysikipujen takia. Vaikka olikin tiedossa että kiputilan takia voidaan käynistellä ennen la, mutta silti on juvelaa tietää jo päivän milloin sitä vois katsastella. Jos vaan paikat olis valmiina siihen. Samalla on synnytystapa-arvio.

Mä oon omaa sairaalakassia pakannut, ja jääkaapin ovessa on lappu mitä siitä uupuu vielä. Vauvan kassin oon kans jo pakannut, mies saa sitten siihen lisätä mulle vaatteita kun kotiin lähtöpäivä on. La laittelin vauvan sängyn valmiiksi ja siihen mun tekemän päiväpeiton (kirpparilta löyty 1e just sopivan palanen tikkikangasta ja nauhotin reunat). Nyt siinä on isoja pehmoja, ettei kissat mee siihen niin helposti nukkumaan. Molempia ollaan siitä kyllä häädetty pois. Mutta poikien syntymän jälkeen kissat kyllä karttoivat sänkyä luonostaan, joten näistä kissoista ei tartte olla huolissaan. Kumpikaan ei tykkää pikkulapsista, vasta noin vuoden pari ovat sulattaneet pojatkin. Siis eivät tule lähelle ja ovat omissa oloissaan jos on vauva7taapero hereillä. Ovat sellaisia tosi lempeita kisuja.

ellenlelli 35+1

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat