Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Varmasti jossain on tälläinen pino,mutta en löytänyt...joten kysynpä täältä. Kokemuksia ?

Mulla on ollut todella outoja kipuja alapäässä parin päivän ajan...sellasta viiltävää kipua,tuntuu liittyvän sikiön liikkeisiin. (Voisko olla kiinnittymistä ?) Neuvolassa kyllä sanottiin että pää ei enää heilu ollenkaan.

No kommetteja olis kiva kuulla, miten teillä on lähtenyt synnytys käyntiin ?

rv 40+0

Kommentit (8)

Mulla on nain lahtenyt kaksi ekaa: Ekalla kertaa irtosi limatulppa (mulla aina keltaista limaa jossa veriraitoja jos synnytys on 1-2vrk) ja seuraavana yona meni vedet. Suppareita ei ollut ennen vesienmenoa. Toisella kerralla alkoi supistelulla ja limatulppa irtosi n.2 vrk ennen kun kunnon synnytyssupistukset alkoi. Nyt tuskailen kolmannen kanssa, supistelee joka paiva jo valilla saannollisesti 10min valein kipeastikkin, mutta aina lopahtavat. Ei viela merkkia limatulpasta. Janna nahda kauanko viela menee.

Riinaliina 39 rv

Nostanpa tämän pinon, jos tähän tulisi kirjoituksia. Itseäkin kiinnostaisi kuulla kommentteja, mitä merkkejä ollut ennen synnytystä.

Itsellä siis yksi synnytys takana, mutta se käynnistetty.... laimatulpan muistan irronneen ihan loppumetreillä ja olisko ollu 2(about) viikkoa ennen synnytystä flunssa.. ... johon monen lapsen äiti (joka oli tuolloin nla:ssa käymässä, tokaisi, että hänelä aina ennen synnytystä flunssan pukkaa päälle... Muuten oon itsekin aika tietämätön tässä asiassa...

JOTEN kertokaa kokemuksia, joilla kokemusta on! ;D

siisa 32+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mullakin tuota ollut nyt ainakin viikon ajan iltaisin kun vauva myllertää kovasti.

Mun kaksi edellistä synnytystä on alkaneet ilman juuri mitään edeltäviä merkkejä. Limatulppa on kyllä irronnut ennen käynnistymistä, mutta en enää muista kuinka paljon aiemmin ( aikaa jo 8 ja 6 vuotta). Esikoisen synnytys alkoi lapsiveden menolla ja kakkosen ihan supistuksilla.

Nyt odotellaan tätä kolmatta syntyväksi. Viime yönä oli jonkin verran supistuksia, mutta nekin oli vielä ihan täysin kivuttomia eli harjoittelua edelleen.

ellu333 40+2

Kaksi synnytystä enteillyt niin, että verenpaineet on nousseet paria viikkoa aikaisemmin. Sitten limatulpasta on mennyt enää vuorokausi-kaksi synnytyksen käynnistymiseen. Eli kun tulppa on lähtenyt, niin homma on ollut tosi lähellä.

Esikoisen synnytys käynnistyi vesien menolla ja kakkonen supistuksilla. Kummastakin ollut itsellä myös sellainen OLO, että nyt se synnytys alkaa. En osaa kuvailla tarkemmin.

Saas nähdä kuinka nyt käy

Tsemppiä tuleviin koitoksiin - meille kaikille

Jaffa rv 24+5

minulla esikoiselta käynnistettiin ja alkoi menkkamaisella kivulla ja itkuisella ololla.

toinen tuli itsestään ja siitä alkoi noin 3-4 päivää aikaisemmin alapään jomotuksella. päivää ennen tuli armoton migreeni. seuraavan yön nukuin kuin tukki (tämä on minulle harvinaista viimesillään) ja aamulla heräsin lievään alavatsajomotukseen. päivän mittaan supisteli ja tuli armoton siivousvimma. siivosin mm. lehtikaapin johon en ollut viimiseen puoleenvuoteen varmaan noin perusteellisesti koskenut :D ruoka ei maistunut pariin aikaisempaan päivään ja vatsa oli synnytyspäivänä hyvin toimiva :P illalla sit poju syntyi ja oireet loppu siihen. ruoka maistui ja naurattikin asiat :D

Itkuisuutta oli edeltävänä migreenipäivänä ja siitä kaverini sanoikin että nyt se sieltä syntyy ku noin märiset :)

Meinasin nostaa itsekin, kun vastauksia ei ollut tullut , mutta joku muu ehti ensin..hyvä juttu :)

Sellasta vielä tiedustelisin että minkälainen se limatulppa on ? Onko se valkoista vai kirkasta ? Mulla on meinaan tän päivän tullut muutamaan otteeseen ihan valkoisia lima"klönttejä" ( sorry,tää ilmaisu;D) ja kovasti mietin josko tuo sitä tulppaa olis...ei oo meinaan ennen koskaan tuollaista tullut alapäästä :D

mulla ei ollut enteilyä lainkaan. tai siis harjoitussuppareita ja viiltelyä alapäässä oli ollut jo useamman viikon ajan.

vielä synnytystä edeltävänä iltana tokaisin, ettei ole mitään fiiliksiä, että tämä lähtis vähään aikaan syntymään - sitten yöllä menikin lapsivesi ja alkoi supistukset.

limatulppa meni lapsivesien kanssa, mun mielestä sellaista vähän kellertävää, mukana vähän veri'raitoja'

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat