Vierailija

Mä ilmoittelen noita piraatti kohteita aika useasti YP:lle ja hyvin usein, jos kohteeseen laittaa huomautuksen, että piraattien myynti on kiellettyä, myyjät laittavat törkeitä viestejä.

Mm.:

-Paskaako se muille kuuluu mitä he myyvät

-Mut kun se oli lahja poikaystävältä/anopilta/kaverilta/siskolta, sä oot vaan kateellinen ja kyllä mä saan omia lahjojani myydä

-Mikset ilmoita kaikkia muitakin piraatti kohteita (kyllä ilmoitan kaikki, mitkä hoksaan ja niin tekee muutama muukin ihminen).

Ja sitten nuo jotkut paukapäät laittavat kerta toisensa jälkeen piraatti kohteensa myyntiin ja yp kiltisti poistaa kyseiset kohteet. Mutta myyjän tunnus pysyy auki.

Kommentit (5)

1. Vuitton/Gucci tyylinen

2. " Vuitton" /" Gucci" /" Dior" jne.

3. Kohteessa lukee: ei aito

4. HALPA HINTA, ei kukaan terve järkinen mene myymään monen sadan euron hintaista väskyä kymmenellä eurolla

5. Saanut lahjaksi/huutanut Ebaystä/ostanut kirpparilta

printscreen nappulalla kopiot kohteesta wordiin kuvineen ja kohteen linkin. Käyn katsomassa myöhemmin, avasiko myyjä sen uudestaan yp:n sulkemisen jälkeen ja käräytän sitten uusiksi. Myös tällä keruulla voin verrata kuvia, aina joskus näen saman kuvan jollakulla toisella ja sitten käräytän nämä. Mutta en koskaan huuda tai kysy näissä mitään, niin en paljastu piraattikauppiaalle, kuka olen.

Lisäisin vielä piraattituotteen tunnistamiseen tämän, jos kohteessa lukee esim. Viron Adidas.

Lisäksi käräytän aina, jos puhelinnumeroa lukuunottamatta yhteystiedot on vajaat.

Mukava harrastus ajankuluksi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jotka myyvät esim. näin: " Hieno Lennen talvihaalari. Vähän vastaava kuin Reimatec" .

Mielestäni tällainen ilmoitus on vähän sama kuin tuo mainitsemasi " Vuitton- tyylinen" .

Jos joku kuvailee ilmoituksessaan vaikkapa, että " Nätti Burberry- kuosinen paita tytölle" , en itse ainakaan kuvittele kyseessä olevan Burberry- merkkisen paidan, vaan ihan tavallisen ruutukuosisen paidan. Näitä sanoja on vaan helppo käyttää kuvaillessa kohteen ulkonäköä. Useat kun tietävät, millainen on Vuitton- tyyli tai Burberry- kuosi.

Burberry kohteita ei tarvitse käräyttää, paitsi ne, jotka selvästi ovat piraatteja (=kohteessa lukee ei aito). Mutta piraatti Vuittonin kyllä tunnistaa ja kaukaa.

Käräytän myös ne myyjät, jotka käyttävät kohteissaan hakusanoja:

-Jos myyjä luettelee kaikki myynnissä olevien vaatteidensa merkit

-Jos kohteessa myydään Lassien haalaria ja kohteessa on lueteltu mm. Jonathan, Reimatec ja Lenne.

-Selviä hakusanoja, jotka eivät liity itse kohteeseen mitenkään.

Esim. Burberry, Zara ja Reimatec hakusanoilla näitä löytyy pilvin pimein.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat