Seuraa 

Nyt pitäisi pikkuhiljaa hankkia turvaistuin kun kaukalo alkaa käymään pieneksi. Kertokaa kokemuksia eri istuimista kun tuntuu että kaupassa toinen myyjä sanoo toista ja toinen toista. Ja sekin olisi kiva tietää, että jos jossain vaiheessa kävisi niin onnellisesti että tulisi toinen vauva, miten paljon istuimet vie tilaa. Eli mahtuuko takapenkille hyvin kaksi istuinta ja äiti vielä väliin...

Hyviä ja huonoja kokemuksia siis, kiitos:)

Kommentit (12)

Se vie kyllä paljon tilaa vaikka pitäisi olla siro istuin. Meillä on ollut myös Gracon Cosmic tuossa Golfissa ja enemmän se vie tilaa. Myyjä sanoi, että jos Hi-Way ei sovi Golfiin niin sitten sinne ei sovi mikään muukaan istuin.

No, ruotsalaisessa autossa toki suositellaankin ruotsalaiseen tapaan selkä menosuuntaan matkustamista mahdollisimman pitkään. Saksalaisissa autoissa suositellaan saksalaista tapaa.

Tuo käyttöohjekirjan suositus ei toki ollut se tärkein syy miksi ostimme Britax Hi-Wayn, vaan se, että pienen lapsen on ehdottomasti turvallisempaa matkustaa selkä menosuuntaan mahdollisimman pitkään. Ja Hi-Wayhyn mahtuu pitkään, koska siinä on erittäin hyvät jalkatilat lapselle. Lisäksi istuimen saa todella tukevasti asennettua. Istuinta kannattaa kuitenkin aina sovittaa omaan autoon, kaikki istuimet eivät pysy tukevasti kaikissa autoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ainakin vaikuttaa hyvältä istuimelta. Meillä takapenkillä myös Maxi-Cosin Rodi XP turvavyöistuin ja keskelle mahtuu juuri ja juuri äitin takapuoli, hyvä siinä ei ole kyllä istua, mutta hätätapauksessa menee. Meillä autona Golf farmari.

Kannattaa myös seurata PUOLUETTOMIA turvallisuustestejä. Minulle vauva on niin toivottu ja rakas että en yhtään riskeeraa turvallisuusaioissa. Itse valitsin Selkämenosuuntaan istuimen (Britax hi way) kaukalon jälkeiseksi istuimeksi. Kaukalona minulla oli Birtax baby safe plus isofix. Monet ovat sanoneet että Hi way menee pieneen tilaan. Niin varmasti meneekin, mutta meillä siihen ei ole tarvetta, koska istuin on laitettu taakse keskipaikalle (turavallisin paikka matkustaa).

Se miten monta istuinta ja aikuista taakse mahtuu, riippuu ihan autosta. Turvaistuimet ovat lähes saman kokoiset, eli jos taakse ei mahdu joitakin istuimia kaksi + aikuinen, ei sinne todennäköisesti mahdu minkään muunkaan merkkiäsi istuimia.

Luulen että kaikille äideille ja iseille on oma lapsi/lapset niitä tärkeimpiä ja vaalituimpia asioita maanpäällä, joten sen mukaan varmasti jokainen tekee nämä ratkaisunsa turvallisuus asioissa. Tai sitten vain olen niin naivi, että uskon niin. Juuri se turvallisin meidän autoon mekin valitsimme, joten kannattaa jokaisen yrittää sen mukaan tehdä ratkaisunsa, mikä siihen omaan autoon on turvallisin vaihtoehto. Meitä on niin moneen lähtöön....

Ja kaikki muutkin. Minullekin on turvallisuus hirmu tärkeää ja siksi haluankin kokemuksia kun jossain kaupassa sivuutettiin britaxit kokonaan, kun on halvin malli, kun taas toisaalla sitä suositeltiin, ja kalliimpia moitittiin. Olen valmis satsaamaan rahallisestikin istuimeen ja siksi ihmettelenkin että onko halvin kuitenkin paras. Käännettävää istuinta me ollaan pääasiassa katsottu.

Meillä on kanssa golfin farmari ja vaikka auto onkin aika tilava, niin olen katsellut että britax taitaa viedä eniten tilaa...Britaxissa taitaa sitten olla hintalaatusuhde kohdillaan kun on edullisimmasta päästä. Onko BeSafe-istuimista kellään kokemusta kun on niin kallis, onko sitten hintansa arvoisesti parempikin jollain lailla?

Yrittävät tietenkin myydä nitämistä mistä saa parhaan voiton.

Puoluettomia testejä löydät:

autoliito

eurotest

testfakta (ruotsalainen)

ACDC, mutta siellä ei taida olla selkämenosuuntaan istuimia, kun on saksalainen.

Britax on tosi hyvä yleensäkin. Yhtään Britaxin istuinta ei ole tietääkseni hylätty testeissä tai saanut edes heikkoa tai välttävää.

Sen lisäksi tälläkin palstalla on tullut esille että usean äidin mielestä henkinen tai fyysinen väkivalta pienen lapsen kohdalla on sallittua. Joten ei todellakaan ole kaikkille omat lapset niitä tärkeimpiä.

mine:

Lainaus:

Luulen että kaikille äideille ja iseille on oma lapsi/lapset niitä tärkeimpiä ja vaalituimpia asioita maanpäällä, joten sen mukaan varmasti jokainen tekee nämä ratkaisunsa turvallisuus asioissa. Tai sitten vain olen niin naivi, että uskon niin. Juuri se turvallisin meidän autoon mekin valitsimme, joten kannattaa jokaisen yrittää sen mukaan tehdä ratkaisunsa, mikä siihen omaan autoon on turvallisin vaihtoehto. Meitä on niin moneen lähtöön....

ja siinä Mercedeksen suosittelema ja myymä Britaxin duo plus Isofix kiinnitteinen vain kasvot menosuuntaan istuin. Erittäin hyvä on ollut. Poika istunut siinä 10 kk:n iästä. Evolva ultra tuli markkinoille just meidän hankkimisen jälkeen. Tätäkin mersu suosittelee omiin autoihin, joten varmasti olisi sitä harkittu. Minä kuuluttaisin ehdottomasti sen puolesta, että ihmiset selvittäisivät, josko siihen oman auton merkkiin olisi testattu ja parhaaksi koettu joku tietty istuin. Näin ei varmasti kaikilla automerkeillä ole, mutta mersulla oli ainakin.

Ensin mentiin ostamaan Gracon Cosmic, mutta muutaman viikon jälkeen alettiin selvittämään muita vaihtoehtoja, kun poika ei tuntunut viihtyvän selkä menosuuntaan, eikä tilaa vänkärin puolelle oikein jäänyt istua tai siis istuin piti olla melko edessä ja ajaja taas ei nähnyt sitten kunnolla sivuikkunasta, kun vänkäri istui niin edessä, joten tuo istuin ei todentotta ollut meidän autoon suunniteltu. Onneksi saatiin palauttaa, vaikkei täysin rahoja takaisin saatukkaan.

Kakkosautossa meillä on Gracon Duoflex, joka selkä menosuuntaan. Mahtui vain keskipenkille, kun niin pikkuruinen muuten tuo auto. Siinä varmaan onkin turvallisin paikka. Poika on kyllä siinä tykännyt matkustaa, kun näkee takaikkunasta. Auto siis pieni ja takaikkuna melkein sylissä. Istuma asento tuossa vain melko pysty ja nukkuminen tuottaa ongelmia pään retkuessa, kun varmaan hieman vanhemmanmallinen istuin, ei voi säätää makuulleen kuten Britaxin Duo Plus. Muutenkaan tuohon autoon ei saa Isofix kiinnikkeitä, joten kasvot menosuuntaan ei saa laitettua turvallisesti. Laittaisin kyllä, jos pystyisi.

Uusi vauva on tulossa ja testattiin, josko Britaxin kaukalo mahtuu hyvin ja mahtuihan se. Äiti tai isi mahtuu hyvin vaikka väliin. Tuo kaukalo on myös meidän automerkille suositeltu, joten testattu hyväksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat