Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (97)

Mekin rantaudutaan nyt sitten tälle puolelle, tuntuu ihan omituiselta!:)

Oon ihan pihalla jutuista mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa..

Päivähoidon aloittamisesta oli ainakin ollut juttua, se onkin nyt monella ajankohtainen asia.Olin itse aikanaan pienten puolella töissä ja muistan kyllä että siellä vuodatettiin välillä kyyneleitä puolin ja toisin..mä oon kyllä semmonen herkkis ettei siitä tulis varmaan mitään, pelkkä ajatuskin vääntää mahasta:D Meillä onkin näköjään vähän eri kuviot kuin muilla, mä irtisanouduin tänään mun vanhasta työstä ja aion pysytellä visusti kotona. Lopetin työsuhteen siksi etten aio tuohon työhön palata edes hoitovapaan jälkeen, monesta syystä. Kivi putosi sydämeltä kun sain sen tehtyä..

Teen kyllä kotona toista työtä tässä lapsenhoidon ohessa muutaman tunnin päivässä, oon tehnyt jo äippäloman päättymisestä asti.

Mutta siis en suinkaan pidä päivähoitoa huonona asiana, päinvastoin.

Toivottavasti kaikkien hoitoonmenot sujuvat hyvin:)

jaksuja myös napnapille ja naperolle hoitohommien kanssa.

Pesukarhu, meillä kans tyttö hokee tuota huh,huh sanaa, sanoo myös hyh,hyh aina koiranluihin koskiessa:)

Ihania touhuja teidän taaperoilla!:)

Meillä Liian mielestä on huisin hauskaa tehdä pientä kiusaa äidille, ensin se istuu lattialla ja miettii mitä menis tekemään, sitten alkaa kikattaa jo pelkästä ajatuksesta (helppo arvata että on pahat mielessä) ja lähtee tuhatta ja sataa koirankupeille, jos en huomaa niin huutaa vielä mennessään " eiii!" sitten nauraa ihan hulluna kun haen pois, välillä hivuttautuu hiljalleen vesikuppia kohti ja kun katson niin on tekevinään muka jotain ihan muuta;)

Sama homma on stereoiden kanssa..

Tyttö ojentelee myös kaikille mielikuvitus muruja, tämä olematon murunen pitää sitten ottaa vastaan ja laittaa suuhun..se on kanssa tytöstä tosi hassua..mistä lie tuon keksinyt:)

Tein muuten tytön synttäreille digestivepohjaisen kakun jonka ohje oli uusimman yhteishyvän ruokaliitteessä ja taytyy sanoa että oli paras digestivekakku jota oon ikinä maistanu, siihen tuli valkosuklaata ja marjoja,kantsii kokeilla!!

Niamey,anna noiden imetyskommenttien mennä toisesta korvasta ulos..mä oikeen kauhulla odotan 1vee neuvolaa kun väittelin jo viimeksi terkan kanssa tosta imetyshommasta, muuten oon säästyny kommenteilta viime aikoina, johtuu varmaan siitäkin ettei enää tule imetettyä muiden nähden kun imetyskerrat on vähentyneet, meillä syödään enää aamulla, ennen päikkyjä ja illalla+öisin vaihtelevasti. Mä kanssa ajattelin jatkaa ihan tytön tahtiin pidempäänkin. Ootko antanut/meinaatko antaa Ainolle tavallista maitoa vai annatko vasta myöhemmin? Teidä tyttö se jo käveleekin,hienoa!

Q, kirjoitit niin kivasti tuonne pikku-enskoihin että tämä vuosi on ollut sun elämäsi paras:) Täytyy myöntää että tunsin pienen piston sitä lukiessa, siis tottakai tämä vuosi on ollut mullekin elämäni paras ja ihana mutta musta on toisaalta ihanaa että se on takana..kuulostaapa kamalalta!!:D Mutta siis se monen viikon kipu synnytyksen jälkeen, monet rintatulehdukset, kuukausien huuto, omat sairastelut, valvominen, väsymys..niitä ei vaan tule ikävä, te tosin taisitte onneksi tuossa asiassa säästyä monelta ja hyvä niin:) Musta vaan tuntuu että koko vuosi meni ihan sumussa sen väsymyksen takia, ehkä mulla vaan on negatiivinen ajattelutapa..tietysti monella on ollut paljon rankempaa.

Jokatapauksessa aika kultaa muistot ja toisesta täälläkin jo haaveillaan:)

Koitan nyt perehtyä teidän juttuihin pikkuhiljaa josko sitä osaisi sitten kommentoidakin enemmän:)

nautitaan nyt näistä viimeisistä (?) lämpimistä:)

Queen ja Liia 1vee

Täällä on 1v juhlat juhlittu ja sankari on jo toista tuntia unilla :)

Ihania lahjoja sai ja oli koko päivän niin aurinkoinen että.. Kaikille piti näyttää kuinka meillä osataan kävellä :)

Ihana pakkaus!!

Pesukarhu. Se Rintavoide on kiinteyttävä ja kohottava!

Lisää seuraavassa linkissä.. Hinta on nyt 12,90e.

http://www.avonfi.com/PRSuite/buying/showcase.jsp?subCatID=10041

Mutta nyt siivoamaan juhla humuja ;)

Niamey ja Aino tänään 1v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jenni, meilläkin kaikki ruoka on nam nam :)

Queen, Oon aika varovasti antanut noita maitotuotteita! Jogurtteja ja viiliä ollaan nyt syöty, jos ei maistu niin sit vauva jogurttia! Puuron olen keittänyt maitoon.. silloin kun sattuu suostuun puuroa syömään!! Maitoa olen muutamana päivänä antanu mukista, mut ei oikein maistunut ja sit massukin meni siitä löysälle! Varovasti jatketaan 1v neuvolaan asti ja sit kun saan ohjeet niin jatketaan niillä ;)

Meillä on ollut niin ihana neuvola täti ja tähän asti neuvotkin on ollut aika hyviä.. Mitä nyt sillon 3-4kk iässä kun meni unet päälaelleen ni käskivät herätellä unilta jne.. lopulta tyttö oli niin väsynyt että nukku yhen päivän aamu 04- ilta 21.00 välillä vaan syöden! Muistan hyvin että oli sillon 3h hereillä ja nukku vielä aamuun :) Sit se rytmi kääntyki!!! Jos oltais jatkettu herättelyä niin ties mihin se olis johtanu... Ainaki mulla olis pimahtanu ja mies joutunu saikulle kun on niin raskas työ eikä saanut nukutua yöllä kun me touhuttiin päiväpuuhia sillon :)

Vähän muisteloita väliin...

Yhdyn minäkin siihen että tämä vuosi on ollut tähän astisen elämäni paras, mutta ei suinkaan helpoin! Meilläkin noita vaiheita on ollut..

Mä jatkan kotona hoitovapaan loppuun ja toivottavasti tonskaillaan vielä ennen sitä niin sit oon kotona vielä pidempään! Kotoa käsin tehtävä työ olis haaveena :) Ei hirveenä siivoojan hommiin oo ikävä!! Perhepäivähoitajan opintoja olen miettinyt..

Jahas.. aika vierähtänyt niin että pakko lopettaa ja rientää kauhan varteen ;)

Niamey ja Aino

Viestejä on nyt selattu... huh, että oli paljon, mutta olipa mukava lukea kuulumisia ja sattumuksia!

Monen tarhaa aloitttelevan ajatukset kuulostivat hyvin samoille kuin omani viime talvena. Kuten NapNap taisi kertoa, yhä tulee minullekin välillä omantunnon pistoksia pojan varhaisesta tarhaan viemisestä. Meillä tämä on kuitenkin ollut ihan hyvä ratkaisu, ja tarhapäiviäkin on viikossa yleensä n 3, ja osa päivistä vain 4-5 tuntia, joten on enemmän tuuletusta pojallekin, kuin " töitä" . Toivottavasti muillakin tarhakuviot sujuvat hyvin!

Jaa, onpa kyllä jännä, miten erilaisia mielikuvia sitä luokaan teistä, kun ei ole livenä nähty milloinkaan! Enpä olisi osannut arvata Pesukarhun alaa! Teillähän on sitten melko hurja perhe, kun molemmat olette samalla alalla töissä! Vaikka nyt oletkin " siistissä sisätyössä" ! Haluaisitko mieluummin sinne toiminnan keskipisteeseen itsekin? Toivottavasti saatte työkuviot järjestymään vakinaisempaan suuntaan, niin on mukavampi jäädä äitiyslomillekin. Inhottaa nuo lyhyet määräaikaisuudet, ja erityisesti vuokratyö, kun ei voi mitään suunnitella pitkällä tähtäimellä! Onnittelut muuten hääsuunnitelmista!

Onkos siellä vauvapuolella muitakin tonskia tosiaan, kun en ole ennättänyt siellä pinoja selailla? Onnittelut Burdelle! Tulehan sitten viimeistään kuukauden päästä ilahduttamaan meitä myös tonska-kuulumisilla!

Olimme muuten lomalla mummulassa, ja siellä on herukkapensaita. Matias oli aikasten suloinen, kun herkutteli punaherukoilla suoraan pensaasta! Sanoi vain " nam-nam" ja nappasi uuden marjan! Ja kävipä vähän aikaa poimimassakin marjoja omaan sankoon. Sitten tietty kun oli muutama marja poimittuna, piti mennä syömään marjat! Ja välillä kantoi isille marjan kerrallaan puutarhasta terassille. Mummu kävi tänään tuomassa tänne lisää tuoreita punaherukoita, ja Matias on jälleen herkutellut. Ei näytä haittaavan kirpakkuus lainkaan.

Onpa poika jo kertaalleen kantanut pienen serla-paketin autosta sisällekin, kun ostoksia oli niin paljon, etteivät olisi tulleet vanhempien käsissä sisälle. Poika oli ihan mielissään kun sai auttaa. Ja likaisten vaippojen roskiin vieminen on maailman hauskinta!

Käveleminen on tosiaan nykyään pop, meillä käydään lähileikkipuistossakin välillä kävellen, siis ilman rattaita. Rattaissa kyllä viihtyy jonkin aikaa, mutta mukavampaa on itse touhuta.

Mutta nyt täytyy lopettaa romaanin kirjoittaminen! Hyvää yötä!

Kissankello ja M

Jonsku parka on kipee :( . Sille nous eilen kova kuume. Outoa vaan, kun ei sillä mitään flunssaa kumminkaan oo. Oliskohan korvatulehdus, kun oltiin torstaina ekaa kertaa uimahallissa? Jospa sillä on mennyt korviin vettä tai jotain. Täytyy miehen viedä Jonsku huomenna lääkäriin.

Kyllä täälläkin toi syöminen on välillä tosi vaikeeta. Siis sillon, kun Jonsku itse syö. Kauhee sotku ja ruokaa heitellään ympäri keittiöö. Lusikka lentää seinään, kun ei syöminen onnistu Jonskun mielestä kunnolla.

Onko muuten teidän muiden lapset yhtä räjähdysherkkiä? Jonskulta kun kieltää jotai, sillä palaa heti hihat. Se alkaa huutamaan, puremaan, lyömään ja heittämään tavaroita ympäriinsä. Välillä tekee samaa, jos joku homma ei vaan mene niin kuin hän haluaisi. Aika tepperamenttinen tää meidän poitsu.

Mitähän muuta mun piti kirjottaa? Lyö taas ihan tyhjää...

Naperolle piti lähettää tsempitykset Eetun korvien putkitukseen. Sehän onkin jo aika pian. Uskon, että jännittää, mutta hienostihan se menee.

Onko Jenni sun miehes yrittänyt hakea jotain muuta työtä kuin tota " paskatyötä" , mistä puhuit? Ikävää tosiaan, kun tässä maassa ei muka ole tilaa hyville työntekijöille vaan jonkun ihonvärin takia :(

Liiahan on tosiaan hienosti kasvanut. Hyvä niin.

Q:lle multakin hali. On se kumma tosiaan, kun kaikki ikävät asiat tuppaa tulemaan aina samaan aikaan. Ihme juttu kyllä toi osittainen hoitoraha (vai mikä se nyt olikaan). Kyllä se mun mielestä kuuluis yrittäjillekkin. Kumma, kun muka yritetään kannustaa kotihoitoon jne. ja sit todellisuus on ihan muuta. Mä olin tossa reilu kuukauden työttömänä ja sain ansiosidonnaista. Multa vähennettiin siitä rahasta Jonskun kotihoidontuki, joka menee mun miehelle. Tietty mä sain jonkun pienen lisän lapsesta, mut se oli silti vähemmän, kun jos olisin saanut koko sen mun tuloihin perustuvan päivärahan. Eli ne joilla ei oo lapsia tai lapsi on hoidossa muualla, saa isompaa päivärahaa. No, ok ne ei sit saa sitä kotihoidontukea, mut silti outoo, kun eihän sitä tukea sit mun palkastakaan vähennetä sen takia, et jotkut ei saa sellasta. No eipä sillä niin merkitystä oo, mut mietin vaan niitä jotka joutuu olemaan pidempää työttömänä ja hoitaa silti lasta kotona.

NapNap puhui noista lasten vaattesita. Musta taas tuntuu, että pojille ei taaskaan oo mitään kivoja vaatteita. Tytöille on ihan hirveesti ihania vaatteita, mut pojille vaan ne samat harmaat, siniset ja vihreet kollegeasut. No, Lindexiltä mä löysin kyllä kesällä pojillekin tosi kivoja vaatteita.

Mä ootan jo ihan malttamattomana, kun mun pikkuserkun laskettuaika on tossa kolmen viikon päästä :) . Kiva päästä nuuhkimaan pientä vastasyntynyttä. Mä lahjotin heille jo muutamia Jonskun pieniä vaatteita. Pääasiassa sellasia, mitä Jonskulla on useammat samalaiset tai saman tyyliset. Loput vaatteet jätin vielä odottamaan mahdollisesti joskus tulevaa pikkukakkosta.

Sit täytyy vielä hehkuttaa, että me ollaan vihdoin ja viimein alettu miettimään niitä häitä. Alustavasti ollaan puhuttu, että mentäis helmikuussa naimisiin. Meille tulee aika pienet häät (n. 50 hlö). Täytyy vaan alkaa varailemaan paikkoja. Olis se mahtavaa vihdoin päästä naimisiin :) Mä alan pian piinaamaan teitä jo naimisissa olevia, kaikilla hääjärjestelykysymyksillä. NapNap on ainakin yksi sopiva uhri, kun oot sit juuri kaiken kokenut.

Ainiin, Niameyltä piti kysyä siitä rintavoiteesta, mistä NapNapin kanssa keskustelitte. Onko se sellasta rinnan ihoa kiinteyttävää voidetta? Mä nimittäin haluisin sellasta. Olisko sulla sellasta myynnissä?

Täytyy varmaan antaa muillekin tilaa, kun oon taas höpöttänyt ummet ja lammet.

pesukarhu ja kipeä Jonsku unilla

Onpas Eetu aika pienen sirpukan oloinen, mittojen perusteella! Mä olen meidän tyttöä kotivaakalla punninnut, ja paino on jotain 11kg tietämillä, pituutta voisi olla saman verran kun Eetulla. Ja mun mielestä meidän tyttö on kuitenkin aika hoikka suikula=) Mut en tiedä mitä neuvolan vaaka näyttää. Pitäisikin varata se neuvola...

Me oltiin tällä viikolla d' n mummilassa. Oli kivaa ja uitiin paljon. Sen seurauksena D onkin nyt ollut kolme päivää ihan räkäinen & kuumeinen. Huomenna pitää soittaa lääkäriin aika. Yöt menee ihanasti tunnin tai puolen tunnin välein heräillen.. Oiskohan taas korvatulehdus..

Mä olen siis ilmeisen paska äiti.. En isommin jännitä D' n tarhan alkua (en rehellisesti sanottuna yhtään). (oon muutenkin suht huono jännittämään mitään ;).) Enemmän olen huolissaan omasta koulun alkamisesta. Oon siellä varmasti niin pihalla :S. Mulle on ollut jo siitä asti, kun saatiin tietää, et jäädään Suomeen, selvää, et tänä syksynä muksu menee päiväkotiin. Piste. En ala elämään tällä paskarahalla, mitä me saadaan nyt yhtään kauempaa, kun on pakko. Ja mun valmistumisesta tää on kiinni, joten sitä ei lykätä yhtään enempää (kun miehen työn, siis muun kuin siivoustyön, saaminen tässä maassa on aika utopiaa..).

Ollaan nyt edistytty meidän joulusuunnitelmissa jo sen verran, et ollaan kateltu lentoja :). Kun miehen ens palkka tulee, niin voidaan varata lennot.. Ollaan molemmat miehen kans niin innoissaan, et vihdoinkin meillä näyttäis olevan oikeesti mahdollisuus matkustaa vapaaehtosesti miehen kotimaahan!

D on tanssinut jo kauan kaikki mahdolliset musiikit. Mies on tästä ihan innoissaan :). Sanoo aina, et " African boy, u got it in your blood" :D. Oon kyllä vähän yrittänyt vihjailla, et kaikki pienet lapset tykkää tanssia :).

Onnea Pesukarhulle työpaikasta! Eikö sullakin ollut aika epävarmaa työn saamisen kans? Ootko koulutusta vastaavas työssä? Meillä vaipan vaihto menee samalla tavalla kuin teillä :). Nauraen karkuun ja hirvee kikatus, kun saan kiinni.

D matkii kans ääniä ja toistaa joskus sanoja perässä. Sanoo siis sanan yhden kerran jonkun perässä, mut ei muuten. Esim. mun perässä sanoi yhtenä päivänä seis ja taatan perässä heitä. Paras sana on nyt " nam" . Kaikki ruoka on nam :), vaikka ei suostuis syömään mitään (nyt kipeenä) niin silti on nam. Mummilassa D poimi maasta kourallisen kiviä, sanoi nam nam ja alkoi syöttää kiviä taatan autolle (yritti tunkea kiviä auton nokan ritilöiden sisään). Eläimien ääniä matkii kans. Koiran ja kissan osaa sanoa, jos kysyy mitä koira/kissa sanoo. Muut matkii kuvakirjaa lukiessa mun perässä.

Jenni ja D 1v. 1kk

Mä en sitten tajua tuota Eetua, on nyt eilen ja tänään herännyt kuuden aikoihin!!! No, toisaalta ihan hyvä, kun kuitenkin on noita kuuden aamuja myös viikolla, niin ei kauheesti mee sitten viikonloppusin rytmit sekasin... Mutta äiskä ja iskä ois voinu nukkua pitempään...

Q, meidän Eetu kanssa järkkäilee noita tavaroitaan KOKO ajan! Lajittelee esim mölkkypelin palikoita ämpäriin ja sitten takasin siihen laatikkoon. Ja sisällä sitten lajittelee kaikkee mahollista autojaan, palikoita, legoja yms. Niin ja onhan hän oppinut rakentamaan palikoista tornejakin tässsä kuukauden sisällä. Täytyy muuten alkaa kirjaamaan entistä tarkemmin noita " tapahtumia" , että sitten muistaa mitä millonkin on tehny. Mä oon ainakin sellanen lahopää etten muista mitään, ellei oo kirjattu ylös... Hei nyt muistu tällanen " tapahtuma" mieleen, oltiin pe illalla takapihallamme, ja Eetu mennä viipotti ilman vaippaa, no sitten hetken päästä alkoi kuulua ähinää ja näky kun kaks pötkälettä tippu terassille! oli kuulkaa tekeminen saada pidettyy kaks koiraa ja Eetu pois siitä, sen aikaa että mies haki sisältä paperia... Ja sitten useempana päivänä ollaan tällä viikolla annettu Eetun painella nakuna takapihalla, ja ei oo sinne tehny pissaa, mutta heti kun ollaan tultu sisälle, niin johan on lammikko jossain päin lattiaa... Ja koirat heti kimpussa... Huoh!

Niin ja sitten toinen juttu mikä tuli mieleen, niin Eetu oli mun vanhempien kanssa yksillä 60, mun isän lapsuudenkaverin, ja sinne tuli yksi vieraampi mies vähän myöhemmin, ja oli saanut sitten ruokaa, Eetu päätti sitten haluta tomaattia ja kävi tän miehen lautaselta napsimassa... Ja muutenkin Eetun täytyy saada kaikkee mitä meilläkin on, eilen syötiin makkaraa, ja mä käytän joskus sinappia siinä päällä, ja laitoin sitten pienenpienen nokareen Eetunkin makkaran päälle, ja saatiin hyvät irvistykset!

Hopplopp treffeistä, meille sopis näillä näkymin 1.9, 22.9 ja 29.9 ens kuussa, noi on lauantaipäiviä, ja sopii kyllä sunnuntaikin... Katselkaahan kalentereita millon käy teille!

Tänään ollaan menossa mun veljen synttäreille. Ihanaa saa kakkua, ja tekee hyvää laihikselle... heheh!

Joo,mut nyt meen kattoon Mainiota Manua!

Ja niin missä on Jenni ja Ankka, ja muut?

napero ja Eetu 1v6kk 2pvä (mun bestiksellä on huomenna la...)

Josko sitä nyt koittais ryhdistäytyä ja kirjoittaakin taas välillä jotain... monesti oon käynyt kyllä pinoa lukemassa, mutta jotenkin vaan en oo saanut kirjoitettua mitään.

Naperon kuulumisia täälläkin odotetaan. Miten työt on alkaneet ja mitenkäs Eetulla päivähoito on lähtenyt sujumaan?

Pesukarhu, Aksu sai kanssa kaks viikkoa sitten sen vesirokkorokotuksen. Meillä ei oo mitään 1v3kk -neuvolaa vaan 1v-käynnin jälkeen seuraava on vasta 1v6kk. Noh, mutta jokatapauksessa siis... ollaan mukana rokotetutkimuksessa jonka kautta Aksu sai yhdistetyn MPR+vesirokkorokotteen.

Mekin käytiin nyt sitten keskiviikkona ekan kerran päiväkodilla tutustumassa. Kovasti Aksu tutki paikkoja kiinnostuneena. Aika hurjalta tuntuu ajatella, että Aksu on kuulemma vanhimmasta päästä siinä pienten ryhmässä... on siinä vilinää ja vilskettä kun on 12 näin pientä lasta. Onneksi kaikki ei aloita kerralla vaan viimeiset tulee sitten loppusyksystä. Ens ke mennään toisen kerran ja silloin Aksu sitten jää hetkeksi ilman äitiä päiväkotiin. Varsinainen hoito alkaa 15. päivä. Mies on onneksi sen viikon lomalla kun mulla alkaa jo 13. päivä koulu ja Aksu saa sitten sen pari päivää vielä harjoitella lyhyillä tarhapäivillä kun isi on kotona. Ei sitten tarvi heti alkaa pitkällä päivällä.

Mitäs vielä... viikonlopuksi lähdetään kavereiden kanssa mökille. Miehet menee tänään jo edeltä ravustamaan ja me mammat ja lapset painellaan huomenna perässä. Sit maanantaina suunnataan oman perheen kesken Helsinkiin yhdeksi yöksi hotelliin. Korkeasaaressa nyt ainakin olis tarkoitus käydä.

Yöt meillä on mennyt ihan hulinaks taas... osaltaan varmaan vaikuttaa se, että tuolle mun hampaattomalle lapselleni on tullut kahdessa kuukaudessa kahdeksan hammasta!!! Mutta nyt on muutama yö menny ihan tosi levottomaks. Viime yöks jo siirrettiin Aksun patja pinniksestä matkasänkyyn kun pinniksessä Aksu pamauttelee mönkiessään päätään sängynpäätyyn ja pinnoihin ja heräilee siihen. Ajateltiin heivata pinnis nyt mäelle ja hankkia ihan oikee isojen poikien sänky :D

Ja nyt pankkiin opintolainapapereita allekirjoittamaan... taas kerran...

pikku-milli & Aksu 1v3kk

Jokos Queeninkin tyttö täyttää vuoden? Ja Niameyn? Apua! En tajunnutkaan, että hekin ovat jo niin isoja :) SUUREN SUURET ONNITTELUT SIIS KAIKILLE SYNTTÄRISANKAREILLE! Ja tervetuloa taaperoimaan :)

Täytyy lähtee kauppaan...

pesukarhu ja Jonsku

Moikat tänne puolelle! :)

Ilmoittaudumme elossa oleviksi Viljon kanssa. Vuosi tuli täyteen ja homma etenee. Viljo kasvaa isommaksi ja isommaksi. Ja oppii kaikenlaista. Kävelemistä ei tosin vielä treenata, mutta ehkäpä sekin tuossa kohta... Neuvolakuulumiset/ -mitat: 14,1 kg/ 79,5 cm/ 50,5 cm.

Tuli tuosta quun ankkaleikistä mieleen, kun Viljo löysi yhtenä päivänä lapion. Me emme ole sitä paljon vielä käyttäneet, se oma lapio on ollut hiekkiksellä ehkä kaksi kertaa joskus keväällä, ja nyt on käyty hiekkalaatikolla säännöllisesti ehkä viikon ajan vasta. Mutta silti Viljo tajusi heti, että nythän me lähdetään ulos. Osoitteli sillä lapiolla ulko-ovelle ja yritti sanoa kovasti jotakin :). Vein siitä sitten eteiseen, niin se meni ulko-ovea vasten seisomaan ja odottamaan - ei ole semmoistakaan ennen tehnyt. Noin selvästi ei kuitenkaan vielä monesta asiasta ole mielipidettään ilmaissut, mitä nyt sylissä ollessaan tietysti osoittaa kädellä semmoisiin kohteisiin, mitä tahtoo mennä räpläämään ym. Mukavaa on näitä tämmöisiä oivalluksia seurata, vielä kun löytyisi sitten sanoja niille :).

Q:lle toivotan tsemppiä tuon hoitoasian kanssa ja varmasti ihan normaalia on panikoida tuolla tavalla. Onhan se vaikeaa kaikille. Olette kuitenkin olleet koko ajan yhdessä tähän asti. Itsekin ajattelen surkeana sitä, että sitten en voi olla koko ajan näkemässä ja kuulemassa pojan tekemisiä. En tiedä, mitä muut sille juttelevat ja kuinka kuuntelevat, tuleeko sitten kuulluksi, jos on paha mieli ym. On niin tottunut olemaan mukana jokaisessa hetkessä, selittämään asioita ja " suodattamaan" :-/. Mä yritän vuodenvaihteessa löytää jotain ansiotyötä, joten silloin ehkä Viljo lähdössä hoitoon. Hoitopaikkaa ei kyllä ole haettu vielä, mut kaipa ne aina jotenkin järkkääntyy.. ei kyl ole hajua, kuinka ne kuviot toimii, mut joop...

Nyt vahtaamaan, ettei se konttaa sängyltä alas puoliunissaan..

Mukavaa viikonloppua kaikille enskoille (ja kuinka monta niitä tonskatyyppisiä jo olikaan..?)!

Mii- ja Viljo 1 v + 2 vkoa

kiva, kun vihdoin tää meidän Enskapinokin piristynyt kesän jälkeen.

Mä en tiedä pääsenkö silloin 8.9, kun ei oo vielä työvuoroja sinne saakka. Toivottavasti pääsen. Järkätään sit uudet treffit heti perään, ni pääsee nekin jotka ei tuolloin pääse (jos siis toi päivä valitaan).

Mun työstä oltiin kyselty. Periaatteessa se on ihan koulutusta vastaava työ, mut ei vaan oo sitä mitä olisin halunnut tehdä. No, ei aina voi kaikkee saada ja pääasia, että jotain saa. Onhan mulla tätä työuraa kumminkin vielä jäljellä. Kerkeen varmaan monenlaista hommaa tekemään.

Tonskailusta sen verran, että mulle alunperin lupailtiin pidempää määräaikasta, kun nyt sit saankaan, joten tonskasuunnitelmat meni vähän myttyyn. Tarkotus olis ollut marras-/joulukuussa alottaa, mut nyt joudutaan vielä oottamaan ja miettimään näitä työkuvioita. Tosi tylsää. Harmittaa, kun joku työ sanelee niin paljon :(

Tuli ihan omanapaista juttua, kun en ehdi teille paljon kommentoimaan. Paremmalla ajalla sitten lisää.

Hyvää viikonloppua kaikille :)

pesukarhu ja Jonsku

...siis missäs ne Ainon mitat olikaan? Laitoitko Niamey ne tuonne vauva-puolelle vai muistanko nyt väärin ja olenkin katsonut jonkun toisen 1v-neuvolakuulumisia? No, eipä sillä väliä, muistelen vaan, että meidän vauvat painoi suunnilleen saman verran syntyessään.

Ai niin, jos sallitte (?) niin vielä yks hauska juttu quusta. Aina kun se on kylvyssä, laulan sille laulua: " Viisi pientä ankkaa lähti leikkimään, vuorten taakse kauas pois, äiti ankka sanoi että kvaak kvaak kvaak, mutta vain neljä ankkaa tuli takaisin" jne. Poitsulla on siis tietty kylpykavereina pikkuankkoja. Aina tossa kvaak kvaak kvaak kohdassa pidän tauon ja quu kvaakkuu siihen väliin. :) Ja tänään, kun aloin samalla laittamaan pyykkejä enkä heti laulanutkaan, niin poitsu alkoi sitten oma-aloitteisesti ehdottelemaan, että " kvaak kvaak, laula taas äiti se laulu kvaak kvaak" ja liikutteli ankkoja edes takaisin kylpyammeen reunalla. Suloista!

-Q-

Mä oon yövuorossa ja poikkesin pitkästä aikaa kattomaan, että mitä ISOILLE enskoille kuuluu. :) tajusin jopa, että mehän kohta muutetaan tänne... apua! siis tänne tosi isojen puolelle! huh huh. Joko siitä on muka jo kohta vuosi kun Heidi synty. :)

Mä en nyt kyllä osaa oikeen kommentoida mitään vaikka pari sivua tossa selailinkin. Tai no... se Q:n yrityksen perustaminen jäi mieleen. Täytyy hattua nostaa! Mä en olis uskaltanu ruveta yrittäjäks, kun on jo niin montamontamonta vuotta nähny isän yrittäjänä olemista, mutta toivon kaikkee hyvää Q:n yritykselle! Toivottavasti kaikki menee suunnitelmien mukaan. Hiukan kyl kiinnostais tietää, että mikä/minkä alan yritys se on, mutta muistelen, että et oo halunnu sitä täällä paljastaa??!

Närästää ja turvottaa mahaa niin, että taitaa olla pakko lopettaa tää kirjottaminen ja käydä tähän rennompaa asentoon.. joten VILKUTUKSET KAIKILLE ja palataan vajaan kuukauden päästä viimestään asiaan! ;)

burde, vilho-viljami 8+0 & heidi 11kk

Niistä tonska-ajatuksista... muahan nyt vaivaa joku krooninen vauvakuume ja haluaisin sen tonskan vaikka heti, mutta tarkoituksena nyt kuitenkin on käydä toi koulu tässä välissä loppuun :D

Huh, hellettä! Mä oon ihan kypsä tähän kuumuuteen, kun koko ajan virtaa hiki vaikka vaan istuis! No, eiköhän viimeistään kuukauden päästä ole viileempää...

Mä taisin hehkuttaa vähän liikaa sitä Eetun hyvää oloa hoidossa... Meinaan torstaina ja perjantaina se sitten jäi itkien hoitoon... Ja oli muutenkin ollut todella itkuinen siellä. Tosin veikkaan että oli osaksi väsyä ja sitten Eetulla meni se pylly rikki. Niin ja yksi hoitajista sano, että Eetulla oli ollut keskiviikkona kakat housussa kun olivat tulleet sisään, ei ollut haissu! Ja mies sano yhtenä päivänä, että oli ollut hakiessakin kakat, hän oli haistanut heti kun oli Eetun ottanut syliin...

Joten tiedän PIKKUMILLI ja NAPNAP miltä tuntuu kääntää selkä OMALLE lapselle ja työntää itkua nieleskellen hoitopaikan ovi kiinni!!! Se on aivan KAMALAA!!!!

Ja napnap, sä teet tosi ¿hienosti¿, että lähdet vaan pois ja jätät lapsesi hoitajalle! Se kyllä varmasti ¿palkitaan¿ myöhemmin. Meillä meinaan hoidon aloitti nyt maanantaina reilu kaksi vuotias poika, ja joka aamu on huutanut kun isänsä on lähtenyt, ja isä teki sen virheen että ekana päivänä palas lohduttamaan poikaa... Mutta niitäkin ihmisiä kyllä löytyy. Enkä todella usko että hoitajat aattelee sua kylmäksi ihmiseksi kun jätät lapsesi sinne huutamaan! Ja tuosta nimikoinnista, kyllä mä oon laittanut jokaiseen vaatekappaleeseen nimet, on sitten helpompi tunnistaa Eetun vaatteet, eikä kukaan tuu sanoon ettei toi oo meidän...

Ja oikeesti mä vähän kyllä ootinkin noita huutoaamuja Eetun kohalla! Me puhuttiin töissä mun työkaverin kanssa, että aikansa se on ¿kivaa¿, mut sitten kun Eetu tajuaa että siitä tuleekin tapa, niin voi vitsit...

No joo, tuntuupa tää hoitojuttu nyt vievän mun ajatukset ihan täysin! Sorry!

Muihin asioihin!

Muakin kyllä kiinnostas treffata teittii... Ja tosiaan parhaiten käy (jostain kumman syystä) nuo viikonloput... Oiskos syyskuussa joku lauantai tai sunnuntai? Voitais vaikka nähä siellä HoppLoppissa (vai miten se kirjotetaan?) Aattelin vaan että nää meidän taaperoiset ei vissiin oo hyvää kahvilaseuraa...

Muuten Napnap, saanko laittaa sut mun meseen? Pitäis löytyä sun osote tuolta kesäkuun treffikuvista...

Ihanaa, kohta lähetään uimaan. kun vaan Eetukka heräis... Muuten ootteko te joilla lapset hoidossa viikonloppuisin antaneet nukkua niin pitkään kun nukkuu? Tosin Eetu heräs tänään puol seiska, mies ei oikein tykänny, mut saa syyttää itteensä, kun tartti kukkuu yhteen saakka, mä sentään menin jo puol ykstoista nukkumaan...

Taas tää mun kirjotus kasvo, vaikka vaan piti tulla sanoo moi! *noloo*

napero ja Eetu 1v6kk1pvä

Nostetaanpa vähän pinoa kun on niin alas vajonnut:)

Kauhukohtauksista, meillä oli niitä n.kuukauden ajan joka ikinen yö kello kaksi (!!!) ,nyt on menny melkein viikko ilman ja toivottavasti ne loppuivat, tyttö toljotti silmät auki jonnekkin kaukaisuuteen ja huusi kuin olisi haamuja nähnyt..pelottavaa musta. No rauhoittui parhaiten kun nostin sängystä ja pidin tiukasti sylissä.

Syömisistä vielä: meillä on nyt pop haarukka, tytöllä on sellaisia muovisia ikean lastenhaarukoita ja tökkään siihen omalta lautaseltani jonkun wokvihanneksen ym. sitä sitten näkertää tyytyväisenä:)

Lusikalla osaa jo jonkun verran kauhoa puuroa suuhun mutta sotkee siinä samalla ihan hirveästi..niameyllä on saman kuuloiset syömähommat kuin meilläkin;)

Napnapin puvusta tulee hieno:)

Jenni:meillä on mennyt nyt pari yötä ilman niitä tuntien valvomisia, on herännyt mutta nukahtanut aika nopsaan uudestaan, ehkä me tosiaan vielä joskus saadaan nukkua;)

Mitenkäs naperon laihis?Kun ei ole tuolla laihispinossa kuulumisia tainnut olla, tsemppiä sinne:)

Vaatteista, meillä on nyt 86cm käytössä mutta alkavat olla pieniä, 92cm tuntuu taas jotenkin kamalan isoilta! kesäsandaalit oli kokoa 22.

Myyjä muuten neuvoi meitä sandaaleja ostaessamme että kenkiä sovittaessa kantsii kävelyttää lasta kierros ja sit koittaa kävelyn jälkeen siinä maassa miten paljon tilaa on, lapsen jalka meinaan leviää huiman paljon kun on niin pehmeä. Myyjän mukaan suurimmalla osalla lapsista on liian pienet kengät.

Tässä vielä linkki yhteen kengänkoko juttuun:

http://www.tepsut.fi/Oikeakengankoko.html

Nyt vielä nopsaan iltalehteä lukemaan ennen kuin Liia herää!

(Jätän tänään työt tekemättä ja lorvailen vaan tämän päikkäriajan,ah:))

Queen

Työt häiritsee taas pahasti palstailua, joten en oo pariin päivään tänne päässyt ;)

Burdelle heti ekkana onnittelut :) Kiva, kun tulee tonskia ja Heidistä tulee isosisko :)

Ymmärrän hyvin Q:a siinä, että on kauhee tarve puhua jollekkin joka on kokenut samaa. Tää on siitä hyvä paikka tää enskapino, että täällä on sen verta sekalaista porukkaa, että monesti joku on aina kokenut jotain. Niin kuin surun lapsen hoitoon viemisestä, työstressin, lapsettomuutta, keskenmenon, eron jne. Silti varmaan olis kiva ihan konkreettisesti puhua niin kuin NapNapkin sanoi. Sulla on nyt raskas vaihe elämässä menossa, mut mä uskon, että yleensä siitä selviytymisestä palkitaan. Onnea ja tsemppiä uudella firmalle. Olis kyllä ihan mahtavaa, jos itsekkin osais tehdä jotain sellasta, missä vois olla yrittäjänä.

Jenni ei sun pidäkkään potea mitään huonoa omaa tuntoa siitä, että D menee hoitoon. Sä oot tehnyt sellasen ratkaisun, mikä sopii teille. Sillonhan se huono omatunto olis perusteltu, jos menisit valtavirran mukana ja tekisit niin kuin muiden mielestä on parempi. Eikä D mun mielestä oo ees liian nuori päiväkotiin. Tää on nyt siis vaan mun mielipide. Ei kaikilla vaan oo mahdollisuutta olla lapsen kanssa kotona kolmea vuotta. Mä kyllä kunnioitan niitä jotka pystyy siihen. Mä en kykenis olemaan niin pitkään kotona. Voi olla, että joskus 10 vuoden päästä olis eri juttu, kun olis jo ehtinyt olemaan niin kauan työelämässä, mut nyt mä vielä jotenkin tarviin sitä rytmiä ja varsinkin niitä työkavereita. Samoin NapNap säkin teit silloin sen ratkaisun, mikä sopi teille parhaiten. Ymmärrän silti sen, että se mietityttää, jos tuntuu siltä, että on ihan vähemmistössä ratkaisuineen. Mäkään en pian enään nää Jonskua läheskää niin paljon, kun oon nähnyt. Mulla menee vuorot välillä niin oudosti, että saatan pitkän ajan käydä kotona vaan nukkumassa. Onneksi Jonskun isovanhemmat pystyy auttamaan hoidossa. Täällä ei varmaan olis ees päässyt mihinkään ympärivuorokautiseen päiväkotiin.

Nähdäänkös me nyt sit sillon 8.9? Mä en malta odottaa :) Kiva nähdä taas, miten kaikki lapset on kasvanut. Kiva myös nähdä kaikkia teitä mammojakin :)

Jonskulla puhkes toissapäivänä eka poskihammas. Ihmettelin, että miksi siltä tulee verta suusta ja siellä yläikenessähän oli poskihammas :)

Miille ja Viljollekin tervetuloa tänne puolelle. Hienot mitat teidän Viljolla. Jonskukin oppi kävelemään vasta yli 1v2kk ikäsenä, joten ei mitään kiirettä. On täällä muitakin " myöhään" kävelemään oppineita.

Eipä tässä kait muuta. Tai ei nyt tuu mieleen. Josku on päikkäreillä ja mies salilla. Täytys kohta lähtee Josnkun mummulaan.

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!

pesukarhu ja Jonsku

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat