Sivut

Kommentit (36)

Taas yksi valvottu yö takana..Selkää ja alapäätä särkee kamalasti,alavatsaa vihloo,supistelee.Kaksi vuorokautta samaa ja tuntuu et oon aikas lailla puhki.Mitenhän ihmeessä jaksaa,jos tuleekin ihan oikea lähtö?Onko kellään samaa fiilistä?

Meillä kolme lasta nukkuu yläkerrassa ja onneksi hyvin,kaksi alhaalla vaihtelevalla menestyksellä.Pari yötä ollut lapsillakin jotenkin levotonta,tiedä sitten miksi..

Olis kyllä hirveä määrä hommia rästissä,mutta en kykene mihinkään,hyvä kun nuo muksut saa hoidettua jotenkin.Ikävä kyllä ei oo ketään jota voisi apuunkaan pyytää.Mutta..Eiköhän tää tästä!Auts,olipas kipeä suppari :/ Lisää samanlaisia,kiitos.

Jälleen jaksamista kaikille!

MagicaL rv39 (kai..?)

Laskettu aika on huomenna, mutta ei tietoakaan että vauva vielä tulisi maailmaan. Meidän sairaalassa annetaan mennä 10pv yli lasketun ajan, ennenkuin käynnistetään. Tietenkin jos on jotain ongelmia tai vauva kovin suuri niin voidaan käynnistää ennenkin. Meille kuitenkin tulossa alle 4kg vauveli, joten kohdallani ei käynnistetä ennen ensi viikon loppua. Toivottavasti kuitenkin lähtisi syntymään oma-aloitteisesti.

Rvkoja 39+6, laskettu aika huomenna 2.8.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tässä vietän, kun esikoinen posottaa vihdoin päiväuniaan soffalla vieressä. RAssaa, kun aina välillä on joko näyteltävä suuttunutta tai kilahdettava oikeasti, jotta päiväunten vastustus romahtaa ja antaa unen tulla. Tänään oli yksi niistä päivistä.

Mä olen kuullut noita huikeita tarinoita 2 kk:n iässä yönsä nukkuvista vauvoista... Nooh, meillä on heräilty tuhkatiheään syömään aina ensimmäiset 8-9 kk. Sitten yösyönnit ovat, kuten koko imeminen rinnasta, menettäneet kertalaakista kiinnostavuutensa, ja unet ovat pidentyneet huimasti. Tätä nykyä 3,5 v nukkuu yöt läpeensä, ja 1v 6kk kuopus vaihtelevasti. Nyt pari viikkoa olltu tajuttoman mahtavaa, kun on nukkunut kokonaiset yöt omassa sängyssään lastenhuoneessa. Iperrykset menevät nukkumaan siten, että nukahtavat siinä kasin pintaan tai hiukan jälkeen - ja heräävät melko tarkkaan 6.20.

Neuvolassa tänään pohdittiin tilannetta tädin kanssa ja päädyttiin siihen, ettei panna lähetettä polille. Poika on nyt raivotilassa, liikkeet ovat rauhoittuneet, poraa ja puskee tuonne alas niin, että tämä yö tuntuikin menneen vain virtsarakon vihlontoja kestellessä. Painoksi täti arvioi sellaiset neljä kiloa. Tilava lantioni kuulemma saattaa hämätä näissä painoarvioissa, kun muksu pääsee jujuttamaan painautumalla lantion uumeniin niin, että tuntuu pienemmältä kuin mitä todellisuudessa on. Mitään tässä tilanteessa hälyttävää ei ilmennyt, joten miksipä mä keinotekoisiin käynnistyksiin hinkuisin. Jos ei vielä rv 41+ ole itsekseen käynnistynyt, alan kyllä olla varsin kypsä ihan mille tavalle vain saada napukka maailmaan! Vaan ihan kuin tässä asteittaista tilanteen kypsymistä olisi havaittavaissa, vaikkakin kokonaistilanne varsin vaisulta vielä vaikuttaakin.

Onpa mukava lukea jo synnyttäneidenkin juttuja. Saa nähdä, miten itse ehtii taas kirjoitella vauva-arjesta. Ovat tuntuneet lopahtavan kirjoitusinnot aina tuolloin, kun kädet täynnä hommaa, varsinaisia tissitakiaisia ovat olleet, ja unettomat yöt ovat puskeneet imettävän maammonkin lepoasentoon aina lasten koisiessa päivästä. Ei ole paljon sanansuoni siinä vaiheessa sykkinyt!

Vaan vielä meikästä kuullaan, eihän tässä olla synnyttämässä vielä hyvään toviin...

Jaksamisia, voimanaiset!

Vitanova rv 39+4 (la 4.8)

MagicalL(meniköhän oikein??)Toivottavasti saat käynnistyksen....Itse synnytän kans K-SKS:ssa ja kun viimex kävin ultrassa,ruuhka synnärillä oli melkoinen,toivottavasti huoneet ei ois täpötäysiä,kun oma vuoro tulee.Polikliininen synnytys on kyl toiveissa tai ainakin pikainen kotiutus...

Täällä laskettuaika siis ylihuomenna,eikä mitään merkkejä mistään.Tyttö on onnex pysynyt nyt rt:ssa....

Lasten nukkumisesta,meillä kaikki nukkuu 12-13 tuntia yössä...

Kuopus oli 5kk ikäinen kun lopetti yösyönnin ja alkoi nukkua 13t unia ja hän on nyt 2 vuotta...Joten hyvin on saatu levättyä...En edes muista milloin on ollut oikeasti univelkaa....liekö 10 vuotta sitten,kun poika heräsi 7 krt:in yössä...

Täällä on koko koti putipuhdas,kertakaikkiaan mitään ei oo tekemättä.Pakkaseen on leivottu ja tehty ruokia valmiix synnärillä oloajaksi...

Sadepäivä takia käytiin tyttöjen kans Jyväskylässä shoppailemassa ja syömässä.

Eilen pyydettiin tarjous kotiimme uudesta lattiasta ja teetetään uusi lattia heti,kun mies joutaa muun perheen kans evakkoon muutamix päiviksi...

Täytyy mennä hetkex päikyille kuopuksen kanssa...Ei kuitenkaan tiedä milloin sitä pääsee tositoimiin.

Tsemppiä kaikille nyytinhakumatkalle.

Lumina ja Lahja rv 39+5

Ihania uutisia vain ropisee! Laitan huomenna uuden päivitetyn pinon, katsotaan tuleeko tässä välissä vielä lisää päivitettävää.

Kolme ässää on meillä aika huonosti käytössä, kun tuo saunan remppa ei ole kovin paljon edistynyt. ;) Mutta shoppailu saa kyllä itselläni vatsan kovettumaan.. Nyt pitäisi olla viimeiset hankinnat tehtyinä, siis jopa siteetkin itselle ostettuna ja tytölle kerhoa varten varusteet. Nyt ei siis ole pakko enää mennä shoppaamaan paitsi ruokakauppaan (joka taas on tosi tylsää).

Näköjään on niitä lapsia, jotka osaavat nukkua heräämättä.. Itse olen kuulunut niihin, mutta tuo miekkonen ei, eikä meidän tytär. Vielä joskus vauvavaiheessa haaveilin kokonaan nukutuista öistä, enää en. Jos olisin tämänkin tiennyt, olisi pitänyt silloin vuosia sitten ensin tavata anoppiehdokas ja tentata millainen nukkuja poikaystäväehdokas on ollut lapsena ja vasta sitten tehdä päätös seurustelusta. Toki silloin 16-vuotiaana en kyllä paljon vielä lapsentekoa ajatellut. No, en nyt enää mene miestä vaihtamaan, mutta toivottavasti tämä toinen tulokas perisi minulta hyvät nukkumisgeenit. :)

Västis hiukka väsyneenä

Teille,joilla ollut puhetta käynnistyksestä:

-Mikä peruste?

-Mikä sairaala?

Mietin tässä omaa jaksamistani ja sitä,että vauvan kokoarviokin neljän kilon huitteilla..Kohdunsuun tilannettahan en tällä hetkellä tiedä,mutta saisikohan äippäpolilta apua yhtään?Keski-Suomen keskussairaala on mun synnäri.

Kiitos jos jaksatte vastata :)

Missä te kaikki nyt luuraatte!!? Nyt ku mulla ois aikaa ja mahdollisuutta lukea teidän kivoja juttujanne ei kukaan muu täällä luuhaa ku minä...siis oishan tuossa vaikka mitä hommaa siivosta ja leipomista mutta mää en siis yksinkertaisesti jaksa tehdä mitään, kauhean vaikeata on pysyä hereillä tässä koneenki äärellä...panee siisn miettimään että miks en yksinkertaisesti mee nukkumaan...

Rapu-äiti: Arvaa vaan tykkääkö mies noista kommenteista :/ kyllä siinä saa itte kuule pikkusen lausua muutamia totuuksia ku toinen saa kuulla " terveydenhuollon osaavilta henkilöiltä" tollasta ettei mahdollisesti oiskaan kaikkien lasten isä...jossain vaiheessa pinna palaa totaalisesti ja saa nuo tuolla sairaalassa kustantaa vaikka isyystestit että loppuis nuoki jutut...

Käynnistyskokemuksia mulla ei oo mutta olen kans miettiny mitkä on ne syyt tms mitkä sen käynnistyksen aiheuttaa tai jotain

Västis: no niin sullekko ne mun supparit ovat siirtyneet? :) Mulla oli siis tosi lupaavia suppareita tuossa viikonloppuna mutta nyt on ollu kyllä aika vaimeita tapauksia, näinkö ne sitte kaikki loppuu ja hiipuu ku niitä eniten tarttis?

Helga76: Ihana lukea teidän vauvajuttuja! Kiva ku tuut vähän kuulumisia kertomaan ;)

Kaippa sitä pitää mennä hommiin ku huomenna tulis vielä miehen serkku lapsineen yökylään...ai niin poitsut ei oo saanu vielä lounasta, uppista, no ei ole tainnu vielä nälkä yllättää ku eivät ole kotia tulleet ulkoa..no jos sitä kuiteski menis ruuan laittoon..

Jaksuja kaikille!

Nani taas

käynnistämisestä oli puhetta. Mulla on esikoinen syntynyt käynnistyksellä ja toista kertaa en siihen hommaan ryhdy. Mulle jäi siitä erittäin paha maku suuhun ja tällä kertaa tosissaan toivon etten siihen rääkkiin enään toistamiseen joudu. En halua tällä pelotella ketään, koska tiedän vastaavasti monia, joilla käynnistetty synnytys on ollut helppo. Itselleni ei vaan ainakaan cytotekit sovi, se huomattiin jo toistamiseen kun jouduin niitä ottamaan sekä käynnistykseen synnytyksessä, että sitten keskenmenossa vuosi takaperin. En olisi uskonut että cytotekeillä saadut supparit voi keskenmenossakin olla helvetillisiä, mutta sitä ne olivat, äityivät pahimmillaan samanlaisiksi kuin synnyssalissa loppusuoralla olleet supparit. Lääkäri mulle tästä sanoikin, että joidenkin keho reagoi todella vahvasti näihin lääkkeisiin ja toiset taas eivät tunne mitään, niinkuin kaverillani kävi. Otti samaisen määrän cytoteckiä kun sai keskenmenon ja hänellä ei juuri tuntemuksia siitä seurannut, kuulemma pientä menkkamaista juilintaa vain alavatsalla.

Lapsien nukkumisesta oli myös puhetta. Meidän esikko rupesi nukkumaan yöt läpi siinä 3,5-4kk iässä, jolloin loppui imetyskin. Tyttö on aina ollut hyvä nukkuja, ja yöunet on sellaiset 12 jopa 14 tuntiin ainakin näin kesälomalla ja siihen vielä 1,5-2h päiväunet. Alkukesästä tuli isoja heittoja yöuniin, kun tyttö meinasi aloittaa heräilyn jo 6-7aikoihin aamusta. Tämä saatiin kuitenkin sit muutettua, kun ostettiin pimennysverho huoneeseen, jolloin tyttö ei herännyt auringonpaisteeseen. Omaan huoneeseen tyttö siirrettiin n.5-6kk iässä ja siellä hän vieläkin nukkuu ongelmitta. Välillä saattaa herätä yöllä kun näkee pahaa unta tms. Silloin tyttö kutsuu äitiä tai isiä tai itkee, mutta rauhoittuu yleensä heti kun hänen luonaan mennään käymään ja peitellään uudestaan. Helpolla ollaan siis mielestäni päästy, ja pahoin pelkään että sen takia seuraava lapsi ei voi ollakkaan näin helppo vaan saamme varmasti osamme koliikeista yms. Mutta ei nyt manata tässä siintä enempää.

( . ): Oma olo on kuin valaalla!!! Turvotus on heti aamsuta alkaen kamalaa. Huulet varsinkin on kuin angelina joliella heti aamusta :0 Supisteluja on taas päivänmittaan tullut kipeitäkin, mutta ei niissä ole minkäänlaista säännöllisyyttä vielä. Olen huomannut että peittojen pöllytys saa eniten aikaiseksi noita kipeitä suppareita, saunalla taas ei oikeastaan tule minkäänlaista tulosta.

Vauvan koko vähän hirvittää, kun 2-3vkoa sitten arvioitu koko oli jo 4kg :O Nyt mietityttää se, että pitäiskö varata lekurille aikaa käynnistyskeskusteluun vauvan ison koon takia vai ei. Kun siitä käynnistyksestä on tosiaan erittäin negatiiviset muistot niin ei sitä enään toistamiseen tahtoisi, mutta eipä ole kovin nautinnollista pusata 5kg kokoista järkälettäkään ulos...apua!!! No pitänee vaan nyt toivoa että tää tästä itsestään lähtisi tulemaan.

Ainiin, suuret onnittelut kaikille vauvantuneille jo, melkein meinasi unohtuakkin onnittelut :D

Nyt elokuvaa katsomaan!

Terv. Falz & Veijari 39+5

Eilinen ukkonen pilasi suunnitelmat lukaista pinoja läpi, joten lukaisen ne vasta tänään läpi.

Kuulumiset ekan yön jälkeen kotona:

Rinsessa halusi sitten yö aikaan tutkailla uutta kotiaan ja söi urakalla..

Eipä juuri muuta kitissy taikka rutissu, nukkui nätisti syöttöjen välit.

Vaipoista, me saatiin sairaalasta liberon näytekassi, jossa vaippoja ja muuta sälää. Sekä olin kerenny ostamaan yhden paketin liberon vaippoja, kun ei tiedetty tuosta näytepakkauksesta.

No yöllä sitten liberot falskas kahteen otteeseen! molemmilla kerroilla pääsi puntista läpi, eka pissa, toisella jo kakka.

Mutta nyt on päällä pampersi ja katotaan miten niitten kans käy..

Ainakin niissä reunahörhelöissä on selkee ero. liberon hörhelö on ihan onnetoman kokoinen ja ehkä just siks ne falskas?

Ois todellakin pitäny maltaa mielensä ja koittaa nuo äippälaatikon näytteet rauhassa läpi ja tsekata mikä merkki sopii parhaiten omalle lapselle!

Mutta tyttö todellakin on rauhallinen, syö ja nukkuu ja välillä seurustelee tuijottelemalla mietteliään näköisenä, et ai sä siis oot mun äiti..... =)

Toki lähtee hänestä ääntäkin jo.. Ainakin jos äiti on hieman hidas tässä ruuan esille laitossa!! Sitten neiti ottaakin jo niin paljon kierroksia ettei meinaa kiukultaan saada syödyksi vaan karjuu tissille, ottaa hörpyn ja karjuu lisää, taas hörppy.

Miedän rinsessa sai myös isältään kiharan tukan, asia jota mietiskelin odotusaikana. Niin siis söpöläisellä on ihana tumma tukka!

Mutta nyt tässä tän aamun tärkeimmät ja sit ettiin niitä vanhoja pinoja..

T Helga & Rinsessa =)

..nuo maksa-arvot. Niitä seuraillaan ja jos vielä kohoavat niin käynnistetään ja sairaala on koks.

Minua muutoinkin kiinnostais kuulla kokemuksia käynnistyksistä. Vähän kun jotenkin hirvittää se jos käynnistämään joutuu. Onko se kovasti kivuliaampaa? Kestääkö kauan? jne.. Tiedän että on tietysti aivan yksilöllistä ja tapauskohtaista, mutta silti..

Toivon vain kovasti, että tämä vaavi ymmärtäisi pian lähteä ihan itsekseen syntymään vaikka noita viikkoja ei nyt ihan kamalasti vielä olekkaan. Mutta takaraivossa kummitelee vain noi maksajutut, vaikka nyt hyvässä seurannassa ollaankin!!

pönttö-örvelö

Onnea teillekin, juu kuulosti aika samalta sun tarina kuin meillä :)

Minkä ikäinen esikoisesi on?

Meillä kans paino laski 3,8 kilosta 3,4 kiloon, joten ainakin tänään ja huomenna tarjoillaan myös lisämaitoa ja perjantaina neuvolaan punnitukseen varmistamaan että paino alkaa nousta. Nyt tänään itsellä tuntuu vasta että maito alkaa nousemaan. Esikoisen kanssa imetys onnistui hienosti 10 kk joten eiköhän tästä tämäkin.

Tsemppiä elokuun odottajille!

Hettu ja neiti 2vrk.

Tänään tuntui olevan vähän pirteämpi ja muutoinkin parempi aamu pitkään aikaan, joten rupesin heti aamusta leipomaan!! Pakko saada vähän jotain tehtyä (jos ei muutoin niin ainakin oman mielenrauhan takia..). Tuntuu että en ole saanut moneen päivään mitään aikaiseksi.. Nyt on sitten uunissa kuivakakku paistumassa sellainen suklaan makuinen ja ajattelin vielä tiikerikakun pyöräyttää. Meillä on nimittäin kuopuksen synttärit 15.päivä ja mulla siis la 18.päivä. Vähän jännittää pääseekö äiti osallistumaan syntymäpäiville vai ei? Muutoinkin tuntuu että leipomisten, siivousten yms. synttäri valmistelujen kanssa taitaa olla jo vähän niin ja näin.. Miehen kontolle taitavat jäädä. Ajattelin nyt kuitenkin, että voihan sitä jotain jo pakkaseen leipoa kun nyt kerta satuin innostumaan!!!!!

Tuosta nukkumisesta: Meillä molemmat pojat käyvät illalla kiltisti omiin sängyihinsä nukkumaan, mutta harvase yö joskus aamuyön tunteina ainakin toinen jos ei molemmat hiipivät meidän sänkyyn. Aika ahdastahan siellä sitten on.. Onneksi mies nousee jo viideltä töihin niin sitten taas on vähän tilaa.. Välillä olen vaan miettinyt että mitä sitten kun niitä on kolme.. kuinka sitten mahdutaan?

Nyt alkaa pojilla joku tappelu, pakko lopettaa..

pönttö-örvelö rv 37+4 la 18.8

tänään on vielä hieman mieli matalana, kun sain eilen kuulla hyvän työkaverini menehtyneen autokolarissa. Todella surullista ja eniten surettaa lapset, kolme heillä oli. Jaksamista heille, itse isäni 11-vuotiaana menettäneenä tiedän kuinka kauheata se on, mutta kyllä siitäkin pikkuhiljaa selviää ja aika parantaa haavat.

Aamulla kävin heti seitsemältä verikokeissa, ottivat varmuuden vuoksi ne maksa-arvot, kun toissa yönä oli hieman kutinaa kämmenissä ja ehkä hieman jalkapohjissakin. Viime yönä ei ollutkaan yhtään kutinoita, mutta hyvähän ne varmuuden vuoksi on ottaa.

Ihanaa Helga on päässyt jo kotiin nyyttinsä kanssa, mukavaa.

Täälläkin supistelee jo päivittäin kivuliaasti ja viiltelyä/vihlontaa on kohdun suulla. Viimeyönä aamuyöstä oli supisteluja, mutta menivät ohi, muuten ei yöllä ollutkaan. Yön nukuin ihmeen hyvin, vessakäyntejä ja kyljen kääntämisiä lukuunottamatta. Labrassa käytyäni menin vielä uudestaan nukkumaan ja nousin puoli tuntia sitten ylös, väsytti niin kovasti.

Ylihuomenna äitipoli aika, saa nähdä käynnistävätkö. No sitten ollaan viisaampia.

vauva2006 rv39+4, la 4.8.

Lasten nukkumisista... Meillä esikoinen 3,5 v. nukkuu yönsä todella hyvin, on aina nukkunut. Kuopuksemme 1v10 kk nukkuu levottomammin. Saattaa useana perättäisenä yönä herätä kerran ja sitten taas nukkuu monta yötä putkeen heräämättä. Tämä nuorempi on muutenkin herkempi lapsi.

Itse saan nukuttua ihan ok. Kerran tai kaksi kertaa käyn yöllä pisulla. Kyljen kääntäminen alkaa olemaan aika kömpelöä.

Nyt pitää kehittää jotain tekemistä näille viime metreille (voihan tässä olla vielä kolmekin viikkoa). Yhtenä päivänä vois käydä kampaajalla. Lasten kanssakin pitäis keksiä jotain kivaa puuhaamista. Kyllä se aika tästä hiljalleen rullaa...

Terveisin Ona rv 38+5 (la 10.8)

Aivan sama tarina kun Hetulla! Rupes jo vähän naurattaan...

Su-ma yönä klo 1.21 ensimmäinen ja heti todella kipeä supistus ja siitä sitten mentiin rytinällä, klo 4.14 terve, pitkät mustat hiukset omaava tyttö sylissä!! Painoa 3540g ja pituutta 50cm.

Laskettu aika oli 3.8, syntyi siis rv 39+3.

Kivulias oli synnytys, muttei mitään repeämisiä tms ja nyt kaikki jo mainiosti!

Tänään tultiin kotiin ja kaikki ihan ok. Oma maito ei ihan vielä riitä, mutta toivotaan että jo huomenna!!

Esikoinenkin suhtautunut ainakin tähän asti hienosti!!

Nyt mentävä huilaamaan kun vauvakin nukkuu... Kirjottelen synnytys kertomusta sitten paremalla ajalla...

T:Mona ja tiitiäinen 2 päivää

Siis todellakin nyt on se kauan ootettu elokuu...nyyh kesä alkaa olla ohi ja samaten lasten lomat mutta jospa tämä nyytti saatas syliin tän kuun puolella..

Lasten nukkumisesta: Meillä ei tartte nousta öisin (siis vielä :) ) pojat nukkuu samassa huoneessa kerrossängyssä ja iltatouhujen jälkeen kuopus yleensä nukahtaa heti, esikoinen on vähän hankalampi tapaus ja varsinki pienempänä se piti aina nukuttaa, eli asiasta viisastuneena en edes aloittanu kuopusta misssään vaiheessa nukuttamaan ja onki sitten aina nukahtanu helposti..painajaisia on nuorempi versio alkanu näkemään (ihan selvästi tietyssä iässä niitä alkaa tulemaan) mutta hän mielummin kömpii veljensä viereen ku viihtii kävellä meidän huoneeseen..aluksi se tuntu musta pahalta mutta hän ite sanoi että jaksa lähtä meidän huoneeseen...kasvukipuja meillä ollaan itketty öisin ja oksennustauti on kans sellanen mikä yleensä valvottaa..muuten kyllä yöt nukutaan hyvin.

Meillä oli pitkään sellanen 120cm leveä sänky tilojen takia, joten kaippa nuo lapset aatteli että tilaa on liian vähän neljälle nukkua öitä, aamulla sitten kömpivät lastenohjelmia viereen kattomaan..nyt ku me saatiin sellane 180cm sänky niin ei ne osaa enää sitte tulla meidän viereen, ainostaan sillon tulevat mun viereen yöksi ku iskä on reissussa

Perhepetiä me ei olla koskaan harrastettu siitä syystä että me ei yksinkertaisesti uskalleta ottaa vauvaa viereen yöksi..pelko lutistumisesta tms. on kova (varsinki ku oli just tuo kapea sänky)

Mun pitäs kans leipoa ku kuopus täyttää ens viikolla vuosia, vaikkei meille taida ketään tullakkaan ennen ku vauva sitte joskus syntyy ku nuo välimatkat on niin pitkät, kaverisynttärit täytyy järjestää sitte ku koulut alkaa ku kaikki ei kuiteskaan pääse loma-aika synttäreille

Teresa81: Ite pähkäilin kans aikoinaan just tuon kuopuksen kotiinlähtö vaatteiden kans..me siis käytiin yhesti kotona harjottelemassa päivän ennen ku saatiin kotiuttamislupa...Päälle pojalle panin kietasupaidan (siis ihan oikeasti sillon nuo hyvät bodyt vasta alko tulla markkinoille) ja puolipotkarit sekä siihen päälle collagepuvun, kypärämyssy ja olikohan joku hattu (tää oli siis syyskuun alussa) ja tumput..en muista tais sillä kyllä olla vielä joku ulkoiluvaatekki?? Mutta joka tapauksessa tuli lämmin päivä ja ei ilmastointia autossa...ja lapsi huusi ku syötävä sillä oli niin kuuma...Eli se on hirveän vaikeata laittaa oikeaa määrää päälle sellaselle lapselle, joka ei ite pysty lämpöään pitämään..sun täytyy vain kattoa mikä ilma on ja ota vaikka kassiin hieman ylimääräistä ja joku peitto ja kyllä se henkilökunta sua opastaa, mutta siis mielummin liikaa ku liian vähän

Omaa napaa en jaksa ruveta jaarittelemaan tällä kertaa..mieliala on sellanen että siitä vois tulla vaikka valitusvirsi, vaikka ilma ei onneksi enää niin masenna..iloisempaa ilmettä ettiessä...

Poksahduksia ootellen :)

Nani76 ja Vilperi 37+4 (la 18.8)

Tässä linkki esittelypinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10908453&p=2&tmo...

Kyllä hämmästyin, kun ei ollutkaan vielä pinoa pystyssä. Piti oikein monta kertaa tarkastaa.

Omat unet menivät taas miten sattuu, osittain kyllä ihan lapsen heräilyjen vuoksi. Miten teillä useampilapsisissa perheissä lapset nukkuvat? Tai siis saatteko itse nukuttua vai huudellaanko yöllä paljon äitiä tai tullaanko viereen? Meillä tuo miehen puolen suku on myös unissapuhujia täynnä, taitaa se geeni olla siirtynyt myös meidän tyttöön. En oikein osaa olla tarkastamatta tilannetta, kun joskus tyttö unissaan huutelee tai puhuu. Ja sitten olen raato aamulla. Muuten oma olo ennallaan. Vauva ehti säikäyttää, kun ei ollutkaan seiskalta aamulla jumppatuokiolla. Onneksi taisi vauvankin unet vain vähän venähtää.

Mukavaa elokuuta ja oikein kipakoita supistuksia!!

Västis ja Taimi 37+5

Ihana lukea vauvauutisia, perässä tullaan kunhan täällä vielä kypsytellään.

Häntäluu luu on tosi kipeä, muutenkin kävely tekee kipeää.....

Sauna ois lämmin, se saakin riittää tälle illalle ja sit nukkumaan, väsyttää aivan hirveästi.

Viime yönä näin unta, että vauva venytteli ihon läpi ja meinasi tipahtaa sieltä. Kaikki sormet ja jalat tuntui läpi, tuntui aika hassulta, oli vielä niin todentuntuinen uni.

Palaillaan:)

Iivokki 39+5 la 3.8

perhepedissä n. 10-12 kk ikään asti...

Pikkuinen on pysynyt rt:ssa,yhäkään ei ole kiinnittynyt,mut kuitenkin on tosiaan rt:ssa pysytellellyt.

Tänään vauva onkin ollut jo rauhallisempi liikkeissään,liekö enteilisi jo tulevaa synnytystä.Ystävä,jota oon nähnyt noin reilu kk sit soitti tänään,yhäkö olen kasassa ja soita heti,kun lähdet laitokselle....sanoin,että en kyl ilmoita kellekään(lapsenvahdille vain)kun lähtö tulee...Sit kun tyttö on syntynyt,ilmoitetaan kyllä...Muutenkin puhelin soinut vähän väliä...Eikä mulla oo vielä edes la mennyt!

Kotiintultua sammutan puhelimen kylmästi ja keskityn vain lapsiin ekat päivät.

Lumina ja Lahja rv 39+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat