Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenia!

Kylläpä aika menee nopeasti kun ei ole mitään odotettavaa :) Kesäkin taitaa olla ohi säästä päätellen.

3veen kerho alkaa parin viikon päästä, eikä yhtään liian aikaisin jos minulta kysytään. On ollut taas semmosta hulinaa siltä suunnalta että... Eilen oli meillä kaksi vauvaa: ulisemalla kommunikointia, lattialle pissausta, sylissä ois pitänyt olla koko ajan, mitään ei itse saanut/pystynyt. Alko jo usko loppumaan minulta. Kaiken huippu oli sit kun Onni oli minun sylissä ja 3vee istu vieressä itkemässä, niin Onnille tuli pahamieli siskon itkusta. Herkkis poika. Pelottaa jo tämä kotona olo jos tilanne ei parane, jospa kerho helpottais. Ja jos joku minulta kysyy hyvää ikäeroa, niin kolme vuotta ei ainakaan ole hyvä.

Onnilla on jo toinen flunssa menossa, reppana. Mulla menee sit yöt valvoessa, että toinen saa henkeä. Aamulla herään pää kipeänä :( Onni syö pari kertaa yössä, joskus kerran. Maitoa riittää ihan hyvin, välillä pitää lypsääkin kun pakkaa täyteen. Onni on ollut todella helppo vauva, kiitos siitä.

Eli tämmöstä arkista vaan on elo, meillä kun ei ole lomaakaan. Jospa edes hääyön sais vietettyä niin plussaa sekin. Aina ollaan niin väsyneitä ettei tunnu oikeaa hetkeä löytyvän.

Jaksamista kaikille ja hyvää elokuun alkua!

Sivut

Kommentit (39)

Laihduttamisesta.. itse en niinkään halua laihduttaa, kun ei tuota painoa ole yhtään ylimääräistä, mutta kova polte on kunnon liikunnan aloittamiseen! Ajattelin, että jos ensi kuun alussa saisi jatkettua taas kuntosalilla käyntiä, ärsyttää kun ei jaksa juuri mitään nostella ja kädetkin on ihan rimpulat! Ennen mulla oli kunnon hauikset! :) Lihakset takaisin kiitos.

Vaunuilemassa oon käyny melkein joka päivä, Milja nukkuu ja minä kuuntelen mp3-soitinta siinä kävellessä. Oikein teknojumputusta niin tulee askeliinkin vauhtia! :D Rullaluistelemaan himottaisi, jospa tuo mies jäisi joku ilta tytön kanssa niin minä pääsisin..

Meillä on Milja alkanut " kiukuttelemaan" , ja oikeasti tosi vakavasti näyttäis siltä että se tekee hampaita. Puree mua nänneistä, jyrryttää omaa nyrkkiään, puree onnessaan purulelua kunhan sitä vain joku pitelee, kuolaa ihan kamalasti! Kitisee ja kätisee, semmosta " äy-äy-äyy" -huutoa, ei oikeaa itkua edes, ja missään ei ole hyvä olla. Vähän lämpöä tuntuis monesti iltasin olevan. Kuulostaako kellekään tämmönen tutulta? Aika pienihän tuo tyttö vielä on iältään, mutta on se kuulemma mahdollista hampaidenkin tulo jo. Ne on jotkut niin pinnassakin siinä ikenessä. Muilla hampaita aikaisin?

sämpyläinen ja Milja n.2,5kk

En ehtinyt vielä lukea koko pinoa, mutta pitää äkkiä rustata jotain, ennen kuin rauhallinen hetki häipyy.

Välillä itkettää ja välillä ihastuttaa tämä elo. Viime viikko oli aika rankka, ja olinkin ihan zombie lauantain. Yöt meni ihan pyllylleen (en juuri saanut tunnin pätkää nukuttua monena yönä peräkkäin) ja päivät vain ramppasi vieraita. Olen miehen mielestä liian kiltti tuossa passausasiassa, ja ehkä sitä sitten jotkut käyttävät hyväksikin. Esim. lounaan tein joka päivä vähintään seitsemälle... Nyt pistin stopin ja sanoin suoraan ystäville, tuttaville yms., että haluaisimme olla ihan keskenämme välillä kotona.

Vauva on kyllä aivan ihana (paitsi yöseurustelua saisi rajoittaa!!). Kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia. Aikalisän haluaisi vain, ettei tämä aika menisi niin humauksessa. Kamerakin on rikki...

VAUVAHARRASTUKSISTA: En ole kerennyt muskareihin tai vauvauinteihin, mutta mieli oisi kyllä ekan kanssa tehnyt, joten käyttäkää tilaisuudet hyväksi, joilla se on mahdollista! Vauvauinnissa olisi aina tarvinnut toisen aikuisen myös mukaan (ainakin täällä). PERHEKERHOISSA/-KAHVILOISSA olen kyllä käynyt.

Apua, täällä on rauhallista vieläkin! Nyt keitän kyllä kahvit ja tulen vielä lueskelemaan kuulumisianne. Ihan tuntuu kuin sielu lepäisi, koska tavallisesti en ole yksin hereillä tässä talossa. (Nyt taisi esikkokin simahtaa, vaikka ei tavallisesti nuku päiväunia). Rankkaa vain olla palvelualttiina 24/7 ja tehtävähän tästä hommasta ei lopu ihan heti... Toisaalta haikeasti jo miettii, kuinka pian nämä vuodet ovat ohi ja sitten esim. miehen kans kahdenkeskinen loma voikin olla ihan arkipäivää ja ei-niin-hohdokasta...

OM + vauveli 3kk + isoveli ja isosisko

ps. Miten olette miettineet ehkäisyasiaa? Voi kökönkökkö sanon minä. Kuparikierukan varmaan laitatan (oli edellisellä kerralla) kunhan kk alkavat, mutta tympeää tämä väliaika. Eikä se kierukkakaan mikään maailmanihanin ole, mutta eipä ne mikään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on ollut jännä päivä. Aamulla oltiin koko perhe vauvauinnissa, päästiin kuin päästiinkin mukaan. Mies oli niin päättänyt, että sinne mennään, ettei antanut minkään estää itseään. Kun Tampereen uinnit oli täynnä, se soitteli läpi lähikunnat ja Nokialta löytyi tilaa. Mua hiukan tuo matka hirvittää, kun ei meillä yleensä ole autoa ja sinne joutuu lähtemään niin kauhean aikaisella bussilla..

Uinti oli upea kokemus, suosittelen ehdottomasti kaikille! Rakastuin taas kerran tyttäreeni uudelleen. Olisittepa nähneet Emmin ilmeen, kun hän huomasi voivansa läiskyttää ja polkea vettä!! Tyttö väsyi n.20 minuutin jälkeen ja oli hiukan itkuinen loppuajan muttayleisesti ottaen sanoisin, että meni hienosti. Mutta nyt olemme uutta kokemusta rikkaampia ja ensi kerralla jaksamme ehkä 21minuuttia!

Kävimme myös 3kk neuvolassa tänään. Emmi on jo iso tyttö, 7005g ja 62,5cm. Saimme sopusuhtaisesta kropasta ja jäntevyydestä kehuja. Syntymäpaino on muutamaa grammaa vaille tuplattu. Mittaamista tyttö inhoaa niin paljon, ettei suostunut näyttämään th:lle mitään osaamiaan juttuja, joten siinä sitten selitettiin, että kyllä se osaa tarttua esineisiin ja vie niitä suuhunsa jne.

Mutta sitten oli se kamala juttu eli rokotus. Aamulla laitettiin jo tohinalla suppoa peppuun, ettei kuume nousisi (ei kiva juttu näillä helteillä). Toimenpide otti enemmän minun voimilleni kuin Emmin ja jälkeenpäin neuvolantäti katsoi minua lämpimästi ja kysyi, että tarvitseekos äiti nenäliinan.. ;) Loppupäivä on ollut vähän ankea. Ilmeisesti jotain huonoa oloa rokotuksesta seurasi, kun ei maistu uni eikä ruoka ja itkua piisaa. Laitoin jo toisen supon ja sen voimin taisi tyttö saada unen päästä kiinni. Mies on taas keikkareissulla, joten mulla voi olla mielenkiintoinen yö edessä...

Mutta hyvillä fiiliksillä ollaan! Toivottavasti myös teillä kaikilla on ollut kiva päivä!

Hui, ulkonahan alkoi ukkostaa!

Voikaa hyvin!

jansku ja pieni laastarijalkainen uimari

Kylläpä on vähän tullut kirjoiteltua, entisenä tosi aktivistinä tuntuu hassulta. Mutta eipä oikeestaan ole ollut mitään kirjoitettavaakaan.

Meillä se arki vaan rullaa eteenpäin. Sampo on helppo muksu, ja on nyt ruvennut nukkumaan yöt siitä 20.30 alkaen 5-6 aamulla. Joskus 5 herätys aamuna mietin ettei tää voi olla totta. On aika rankka herätys aika. Perjantaina aloittelinkin maissivellin annon, tavoitteena että nukkuis edes sen tunnin vaikka pidempään. Edes sinne 6 asti. Tähän asti sillä ei ole ollut merkittävää vaikutusta. Tosin olen antanut yötä vasten vasta aika pientä määrää, ettei vaan maha kipuilisi yöllä. No i ole päiväannoksestakaan tullut mitään, joten kait sitä vois rupee kunnolla tankkaa iltaa vasten.

Meilläkään ei ole mitään rytmiä. Sampo syö ja nukkuu silloin kun sitä haluaa tehdä:) Jotenkin on näissä kahdessa isommassa sen verran tota ohjelmaa ettei edes ole kerenny miettimään onko meillä mitään säännöllistä rytmiä, onkait jonkin verran. Unien pituudet vaihtelee kyllä tosi rajusti, joskus aamusta nukkuu 4h, joskus 5min.. Siinä se rytmi sitten menikin jo sekaisin:)

Vähän olen huolissani pojasta kun tosiaan ei vieläkään, ikää jo 10 pv päästä 4kk, niin kannattaa sylissä päätään kyllä, mutta mahalllaa ei, ei siten nosta itseään käsien varaan eikä tarraa millään tavalla leluihin.

Kaksoset olivat jo tässä iässä konttaus asennossa ja huiskuttelivat vaikka mitä leluja ja tunkivat suuhun....

Heti alkaa epäilyt että olis jotain häikkää..... Naapurissa kun vielä asuu super nopeesti kehittyvä kk vanhempi tyttö niin tuntuu tosi pahalta.

Perjantaina neuvola, siellähän sitä saa taas pohtia.

Maanantaina lähetään täältä helsingistä kuusamoon, ajetaan autolla 800 km kahden 3v ja vauvan kanssa.. Mielenkiintoista tulee olemaan. Tosin jaetaan matka pariin päiväään mutta kuitenkin. Kait siitä jotenkin hengissä selviää:)

Meillä ollaan siis kans ihan täysimetyksellä, mitä nyt saa sitä velliä desin päivässä tällä hetkellä. Tästä pikku hiljaa ruvetaan siirtyy soseisiin ja vähentämään näin imetystä, olisin jo ihan valmis lopettamaan, toisaalta en raaski kuitenkaan.

Mulla oli kamala vauvan kuume heti Sampon synnyttyä, ja oltiinkin sitä mieltä että nelonen tehdään heti tässä joskus.. Nyt melkein 4 kk on mennyt ja tänään on hormoonikierukan laitto.... Ei kiitos enempää lapsia ainakaan viiteen vuoteen. Kyllä tää on sellaista härdelliä kolmen alle 4 vuotiaan kanssa että huh huh.

martina,sampo reilu 3,5kk, tyttö ja poika 3v2kk

Täällä on tyttö saanut lauantaina nimen, hänestä tuli Milja Marika. Hyvin meni ristiäiset, vaikka illalla on tyttö kyllä ollut väsynyt ja kärtyinen.

Kävimme parikuukautisneuvolassa vasta 8. pvä, silloin oli ikää jo 10vkoa. Painoa oli 4560g ja pituutta 54,5cm. Pienihän Milja oli siis syntyessäänkin jo. Melkein kilo oli kuukaudessa tullut, että hyvin kasvaa! Päätä on kannatellut jo kuukauden ajan sylissä pidettäessä, ei nyt tietenkään ihan täydellisesti vielä mutta melkein, synnytyssairaalassakin Milja jo kuijotti pää pystyssä, mikä oli aika hassun näköistä. Nyt yrittää ponkia kovasti istumaan, ja hermostuu jos ei saa nousta istumaan. Ihme tapaus tuo pikkuneiti.

Olemme asuneet nyt täällä uudessa asunnossa toista viikkoa, kivaa on, vaikkei kaikki ole vielä valmistakaan. Pikkuhiljaa.

Eipä kait tässä muuta. Mutta hei, tuli vaan mieleen tällanen hassu asia että; ONKO TEIDÄN VAUVOILLA PALJON HIUKSIA? Meidän Milja on miltei kalju..:D

sämpyläinen ja Milja 10vkoa 4pvää

kun on koneet kunnossa. Emolevy sanoi sopimuksensa irti sunnuntaina ja sitten ei meinannut päivitykset sopia yhteen tai jotain...

Meillä käytiin tänään 3kk neuvolassa. Kauhea jötikkä, sanoisin! Pituutta löytyi 64.6cm ja painoa 8100g. Taitaa poika saada tuhtia maitoa, kun on noin painava. Mutta kyllä sen käsissään tuntee ja vaatteista huomaa. 56cm ja osa 60 cm vaatteista on jo auttamatta pieniä. Jotkut 62cm mahtuu ja 68 on nyt pääasiallinen koko. Niin se aika vaan menee... :) Pään kannattelu käsistä ei vielä onnistunut, mutta mahallaan kyllä. Muuten oli kaikki hyvin, ja piikin aikaan pojan otsa meni kurttuun ja suupielet alaspäin, mutta taisi johtua enemmän äidin tukevasta otteesta kuin itse piikistä. Äitikin oli rauhallinen eikä panikoinut. ;) En saata katsoa, kun multa otetaan esim verikoetta, mutta lapset on eri juttu. :D

Janna oli jo saanut hampaitakin! Onneksi meillä on ekat hampaat tullut isommille vasta puolen vuoden tuolla puolen, olis muuten imetykset jääneet vähiin. Kakkosella tuli ' jo' 5½kk:n ikäisenä ja imetys loppui parin viikon päästä. Aikoi jo maistella lihaa, niin lopetettiin. ;D

Täällä satelee vettä, huomenna olisi markkinapäivä. Pojilla on koulua takana jo 6 päivää ja ihan hyvin on sujunut. Saas nähdä miten ens viikolla, kun iskä menee taas töihin lomien jälkeen. Täällä voi olla täys kaaos, kun tulee kotiin.

Mutta taas muihin hommiin. Käsitöitä ajattelin nyt väsätä, kun poika vielä nukkuu.

Mukavaa loppukuuta, toivoo

Äippä ja Joona, huomenna 3kk

Mitäs kuuluu rakkaat toukomammat ja toukovauvat :)?

Tääl kun ei enää tuu niin useesti käytyä ollenkaan, joskus sillon tällön pinon lukemassa ja sit pitää jo rientää jatkamaan puuhia... Pyörin nykyään enemmän tuola kaksplussalla, kun en enää pahemmin täst vauvan av:sta välitä, plussan mitäs nytällä on hauskempi fiilis :)!

Eilen oli 3kk neuvola ja lääkäri ja tyttö on kasvanut kovasti! Terkkarikin sanoi että vaikuttaapas tyttö jo isolle, kun hän ei ollut viimeksi paikalla kun oli neuvola. Neuvolan täti ihmetteli kovasti tytön hampaitakin :D! Rokottekkin saatiin, eikä Janna koko rokotteesta tajunnut mitään, kun ärsytti jo valmiiksi se kun piti makoilla siinä alustalla :)! Mun piti kuitenkin vaan kattoa muualle, kun vähän hirvitti tytön puolesta...

Höh, ja nyt kutsuu meitin tyttö, tainnu tulla takas höyhensaarilta :)!

Voikaatten hyvin ihanaiset toukot <3

T: Mirmuska ja 2 hampainen Janna 3kk

Oltiin vähän etuajassa,Sampohan on syntynyt 18.4. Mutta ku lähdetään sinne reissuun tiistaina niin oli pakko.

Poika oli 6935g ja 63cm (3110/50), todella hyvin on kasvanut. Mahallaan pään kannattelusta tuli sanomista, eli kun tosi huonosti sitä kannattelee. Nyt pitäs vaan jatkuvasti pitää mahallaan, mutta kun siinähän se onkin ettei poika edes yritä kohotella päätään. Kuhan vain makoilee:) Taitaa olla aikamoinen laiskiainen tästä herrasta tulossa... Muuten kyllä piti päätään terhakkaasti ja kun valitin ettei vieläkään tarraa leluihin millään tavoin. Niin terkka otti helistimen ja näytti sitä pojalle, niin kaskummaa, molemmat nyrkit auki ja lelusta kiinni molemmin käsin. Siis kotona ikinä tehny mitään tonne päinkään.

Taitaa vaan juksailla vanhempiaan.

Tissi ei oikein tunnu pojalle kelpaavan, muutaman kerran päivässä saa kauheet raivarit. Suu menee jo mutrulle ku lasken imetystyynyn päälle, mutta auta armias ku paita nousee ja tissi tulee esiin, siitä se raivo alkaa ja jos edes kehtaan hänen korkeudelleen työntää tissiä suuhun, huuto on aika mahtava ja se ei lopukkaan ihan muutamassa minuutissa.... Sitten ollaan vaan annettu pullosta, juokoon siitä sit, kait se näin vähenee tää meidän imetys, pikku hiljaa...

Sitten seuraava tissillinen maistuu jo niin makoisalle kuitenkin:) Otahan tuosta nyt selvää:)

Tänään pääsen vähän viettää omaa aikaa. Meen tohon seinänaapuriin, grillaa ja nautiskelemaan vähän kermalikööriä ja siideriä:) Olkoot lapset kotona isänsä kanssa, nyt on ollut viime aikoina hermot sen verran koetuksella että saa isäntäkin hoitaa osuutensa.

Missäs muuten murmeli luuraa???? Eipä ole kuulunut aikoihin mitään:)

martina, sampo kohta 4kk, kaks hurjaa 3v2kk

Luulin pääseväni kirjottamaan ihan kaksikätisenä.. mutta tyttöhän heräs heti kun sain pinon luettua! ;)

Mistähän sitä alottais... Janskulle:ihanaa että koliikki hellittänyt teillä. :)

(meillähän oli vähän masuvaivoja tossa, mutta ei mitään koliikkiin verrattavaa ja meillä tosiaan 2 kertaa kokeiltiin akupunktiota)

Niin ja esikoisen vauva-aikana kiinteet alotettiin perunalla 3,5kk iässä. (oli tuo tissittely tunnin tai allekin välein,päivällä siis) Nyt aattelin kokeilla täysimetystä sinne 5kk asti ja sit alotella maistelee. :)

Tämä typykkä syö aikas tiheään 1,5h-2,5h välein päivällä ja yön 20.30 (21.30)- n.7.00? välillä syö yleensä 2 kertaa.

Vauvauintiin olis tarkotus mennä, mutta varmaankin vasta vuodenvaihteessa. Pojan kanssa aikanaan alotettiin vähän vajaa 8kk ikäsenä. Ja hurja vesipeto tosta on kyllä tullu! :D

Mahallaan olosta oli puhetta.. meillä on nyt tyttö alkanut tykkäämään! ja kannattaa päätä tosi hienosti. :) (tietty pitää olla kovasti virikkeitä ja seuraa et neiti viihtyy) ;) Leluihin tarraa vaihtelevalla menestyksellä.. nyrkkien väliin yleensä lelu osuu.

Päivällä ei meilläkään oikeen ole rytmiä... pidempiä unia ei ole. Yleensä unt 30min-1h. Ja millon sattuu.. :) Vaunuissakin unet samaa luokkaa!

Onneks viihtyy hetkittäin myös liinassa niin on tuo ulkoilu pojan kanssa mahollista.

Mirage:sama toive mulla.. sais nää helteet hellittää.. Kokoajan ollaan tytön kanssa hiestä märkiä! :D

Onko muiden vauvat valikoivia sylin suhteen? Meiän tyttö viihtyy hetken vieraassa sylissä ja sitten alkaa rutina..

eiköhän tässä ollukin taas kaikki tällä erää.. :) Nyt tytön kanssa puuhaamaan kun sai syötyä.

t:tiitiäinen, poika 2v7kk ja venla 2kk6pv

aika menee niin nopeeta että ei usein kerkeä kirjoittelemaan! 3kk neuvola oli viime viikolla. pituutta vellalla 63,5cm ja painoa 6200g, eli hyvin on rintamaidolla kasvettu!

yöt on olleet risaisempia nyt kun on ollu näin lämmintä. ihanaa silti niinku joku muukin sano, että kun ulos voi mennä tosta noin vaan ilman kauheeta pukemista! meillä on niin suojainen tuo takapiha että esikoinenkin voi painella sinne yksikseen... ja useimmiten pelkät pikkuhousut jalassa!

2 kertaa yössä vella vielä syö. illalla mennään nukkumaan 21.30-22 ja aamulla herätään 8-9!

kääntymisen selältä mahalleen vella oppi inan ennen kuin 3kk tuli täyteen ja nyt kääntyileekin koko ajan!!! ihanan " terhakka" kun isosisko oppi kääntymään vasta 5kk iässä! muuten vella on rauhallisempi mitä isosiskonsa pienenä, jaksaa pitkiä aikoja yksin lattialla, sitterissä makaa kiltisti kun muu perhe syö jne.. tämän neidin kanssa ei siis ole ollut vielä mitään ongelmia! kumpa pysyisikin näin " helppona" =)

Avoimeen päiväkotiin meidät ilmoitin tänään. siellä alan käymään molempien neitien kanssa maanantaisin. Muskarikin mennään ainakin katsastamaan, en tiedä vielä mennäänkö sinne kaikin vai menenkö vaan isomman kanssa kun isä on kotona. vauva-uinti on vielä harkinnassa, en tiedä miten uudet ryhmät alkaa, mitä maksaa jne.. samoin jumppaan olen harkinnut meneväni esikoisen kanssa, mutta saa nyt nähdä.. tuleekohan jo liikaa ohjelmaa...=)

joku kyseli hiuksista. meidän neidit on perineet hiukset isältään. molemmilla on ollu syntyessään jo paksu, pitkä tumma tukka!!! en edes osaa kuvitella kumpaakaan kaljuna!!! esikoisen tukka on ollu alusta asti ihan kiharakin, vellankin tukka taitaa mennä kiharalle, kun vielä vähän kasvaa pidemmäksi.

vaipan vaihtoon...

-alpukka kera neitien

Iän laskemisesta viikoissa ja kuissa kysyin neuvolatädiltä ja se suunnilleen vastasi, että kyllä. Neuvolakortissahan on " yksikkö" merkattu, eli 8/364. Mut mun mielestäni vuodessa on kyllä 352 päivää, pitääpä tarkistaa.

Meillä Elvi on 10 vk. Tuntuu pitkältä ne neljä kuukautta, mitkä täysimetystä on vielä jäljellä. Mutta eipähän tarvi sohi purkkien ja soseiden kanssa. Kaveri kertoi antaneensa esikoiselle kaurapuuroa kakskuisena, kun se karjui vain. Huuto loppui. Antoi ne kai muinoin vauvoille kauralimaa, mitä se sit lienee.

Viime yönä tyttö söi klo 23 ja kakkas. Yöllä työnsin tuttia suuhun yninään ja kuudelta sitten oli imetyssessio. Ihan hyvin meni, taisi olla ennätys. Pihalla en ole nukuttanut, paitsi eilen mies pisti iltapäivällä verannalle vaunuihin. Vauva nukkui pitkään ja karjui nälkäänsä kuin leijona herätessä.

En oikein osaa olla vauvan kanssa. Kai se on jokaisen kanssa erilaista. Peilistä töllötämme toisiamme, ja sitten kielen kanssa sikaria yms. vauva perässä. Mies jaksaa nostaa vauvaa ylös ja sanoa iuu. Semmoista ilmeilyä muutenkin. Kaveri oli rakentanut oman mobilen vauvallensa kissanleluista. Edullista. Liekö kovin turvallista.

Kolmivuotiasta pitää viihdyttää, kun isommat ovat poissa. Aika hyvin lapset ovat normaalisti keskenään. Nyt nukutaan, muumit soi tietsikassa. Pieni paniikki tosiaan, kun kohta alkaa kaikki aikataulutettu... Äiten viestin perusteella keksin, että meilläkin on latinobic, sinne. SImmarit ostin vauvalle, en voinut vastustaa. Että jos sama sapluuna kuin isommilla niin vauvauintiin ja muskariin... Pitää laittaa menot lukujärjestykseen ja karsia minimiin. Suorittaminen kiristää pinnaa, siis jos tulee liikaa menoja.

Eli meillä oli ristiäiset menneenä sunnuntaina ja nimeksi tyttö sai Emmi Maria. Ja minä sain uuden sukunimen, mentiin samalla siis naimisiin ja se olikin kaikille yllätys! Siis mun sisko oli ainut kun tiesi ja kyllä oli mummot ja äidit ihmeissään:) Mutta siis oli tosi kiva tapahtuma, kaikki oltiin meillä kotona.

Sämpyläinen kysyi tukan kasvusta, meidän Emmillä on aika paljon tukkaa, siis tossa keskellä varsinkin on sellanen mohikaani-tukka!

Emmi nukkuu edelleen yöt, herää 5-6 välillä ekan kerran syömään, menee siis nukkumaan n. 22 aikaan illalla. Ja mä olin ihan ihmeissään, toissa yönä Emmi oli kääntyny selältä mahalleen!! Ja siis ikää on 2kk 3 vko..

No mutta nyt kahvin pariin..

t:minnis80 + tyttö 2kk 3 vko

Jouduimpa kaivelemaan tätä meidän pinoa tuolta monen sivun päästä!!

Oon ollu ihan nettipimennossa kun on ollu niin kauhean kuuma ettei sisällä viihdy yhtään. Eikä kaksikätisenäkään tänne oikein pääse kirjottelemaan, niinkun ei nytkään :)!

Ens viikolla on 3kk lääkäri ja se rokote hirvittää mua ihan järkyttävän paljon. Menee kuitenkin niin päin ettei tyttö tajua koko rokotetta, mut lääkäri joutuu lohduttelemaan mua :D! Ei mulla mitään piikki kammoa ole, vaan jotenkaan ei halua että omaan lapseen sattuu... Vaikka tietysti ne rokotteet on vaan hyvästä. Toivottavasti ei mitään hirmu oireita tule siitä piikistä, kun meidän tyttö on nytkin ollut niin kiukkunen kun eka hammas puhkesi viimeviikolla ja toinen puhkeaa siitä vierestä ihan kohta. Niin, ja ikää tytöllä ei ole vielä edes sitä 3 kuukautta :)! Onneksi ei ole yöunia häirinnyt nuo hampaat. Yöt nukutaan meillä joko kokonaan tai sitten herätään yhden kerran, noin klo 5-6 syömään.

Kirjottelisin pitempääkin, mut nyt kun tää tyllerö nukahti nii meikä menee syömään :)!

T: Mirmuska ja Janna kohta 3kk

Miitu78 kertoi että on aloittanut taistelun kiloja vastaan, sitä munkin pitäisi, sillä vielä 8 kiloa on ylimääräistä. Mulle tuli raskaudessa taas 20 kiloa. varmaan toi raskausdiabetes osittain syynä....

vernerimaija vielä

Mäkin pääsin pitkästä aikaa tänne kirjoittelee, tyttö nukkuu vielä ja poika syö aamupuuroa..

Meillä menee ihan hyvin, tyttö on täysimetyksellä ja aion jatkaa niin pitkään kun mahdollista, on niin helppoa. Tytöllä ei tuu rintaraivareita tms ja painoa on enemmän kun tarpeeksi:) Joten maitokin ilmeisesti riittää.

Tyttö viihtyy nakuillen lattialla alustan päällä. Mahallaan viihtyy jonkin verran ja nostaa päätään, käsien varaan ei vielä osaa nousta. Hirvee meno on lattialla ollessa päällä ja tuntuu että tää tapaus oppii nopeemmin ryömimään kun esikoinen. Mutta eihän niille jutuille on vielä tietty kiirettä, tyttö alle 3 kk vielä kuitenkin. Ja esikoinen oli sellainen että viihtyi ihan rauhassa paikoillaan lattialla eikä ollu mikään kiire ryömimään tms. Ei niistä kannata huolestua jos vauva ei hirveen aikasin kehity/liiku sinne tänne tai ota lelua käteen, tää aika on niin lyhyt että nautitaan nyt tästä;) Kyllä ne vauvat ne asiat tekee ennemmin tai myöhemmin, jokainen omaan tahtiin.

Pitäis tänään varata 3kk neuvola tytölle, ja pappikin tulee tänään käymään. Meillä siis ristiäiset vasta tulevana sunnuntaina, taidetaan olla viimeisten joukossa tässä asiassa:) Nimi on keksittynä jo, paljastan sitten kun ristiäiset on pidetty.

Rytmistä, meillä tytöllä on kehittynyt jonkinlainen rytmi. illalla menee nukkuu klo 23 mennessä ja herää vasta aamulla ekan kerran klo 6 maissa (myös esikoinen herää niillä main) syömään ja nukkuu vielä 8-9 asti. Sitten lähdetään puistoon/rannalle ja tyttö nukkuu vaunuissa aamupäivän, joskus ihan megaunet klo 14-14.30 asti! Sen jälkeen torkahtelee välillä pitkin iltaa ja on virkeimmillään siis ihan illasta. eli tarvii vielä unta kovasti, varmaan tää kuumuuskin tekee väsyneemmäks.

No mutta nyt meinaan kahvia juoda ennenkun tyttö vaatii tissiä taas:)

t:minnis80 + tyttö 2kk 3vko

Aikani seurailtua keskusteluita, päätin uskaltautua mukaan. Alan pikkuhiljaa päästä hommasta jyvälle (ainakin luulen niin). Meitin neiti täytti pari päivää sitten 3kk ja neuvola muisti rokotuksella. Jännitti kovasti minkälainen päivä siitä seuraa, mutta hyvin siitä selvittiin. Uninenhan tuo oli ja pientä kitinää illalla, mutta ei sen kummempaa. Hampaita pukkaa kaks kappaletta ja nyrkki on suussa lähes koko ajan. Ota siitä selvää onko nälkä vai kutiaako...

Mut nyt täytyy mennä nukkuun, ett jaksaa taas aamulla! Öitä!

Täällä mennyt kesä mukavasti (vaikka eihän se nyt vielä ole loppunut, onkohan edes vielä alkanut kun on niin sateista ollut?). Miehellä vaan jatkuu työt ensiviikolla joten taas pitäisi päivät täällä pärjätä kahden pikku-neidin kanssa. Me ollaan vähän remonttia tehty tässä miehen kesälomalla ja säiden mukaan tietty uimassa ja muuta mukavaa.

Vella kasvaa kovaa vauhtia. Poskista, käsistä ja reisistä on tullut niin pullukat!!! =) Rintamaidolla mennään vaikka jo luulin imetyksen epäonnistuneen kun toiseen rintaan tuli joku tiehyttukos tms. ja maitoa ei pariin päivään herunut kunnolla. Nyt ollaan kuitenkin taas " tissitelty" ja hyvin on maitoa tullut. Iltaisin annetaan pullosta korviketta jos siltä tuntuu!

Jansku kyseli kiinteistä 3kk ikäiselle. Me alotettiin esikoiselle antamaan peruna-porkkana-velliä kun 3kk tuli täyteen ja tämä oli ihan neuvolan ja lääkärin suosituksesta kun neiti söi yötä päivää parin tunnin välein. Tiheänimun kaudestakaan ei ollut kyse koska tätä oli jatkunut jo pidemmän aikaa. Ja aika pian vellin jälkeen maisteltiin jo po-pe sosettakin. Me maisteltiin ensin kasviksia ja kun vatsa tuntui menevän kovalle annettiin luumua hiukan päälle.

Allergioita ei ole neidillä aikaisesta kiinteiden aloituksesta huolimatta ollut eikä ainuttakaan korvatulehdusta!

Yöllä meillä syödään vielä 2 kertaa. Illalla aletaan nukkumaan 21.30-22 ja aamulla heräillään n.8.30. Päiväunia neiti nukkuu noin neljät, mutta mitään kovin säännöllistä rytmiä ei neidin päivässä vielä ole, eikä tietty tarvitsekkaan olla.

Nyt kuuluu vaunuista ääntä!

-Alpukka, " Pinsku" 1v10kk ja Vella melk.3kk

Juu mirage, naureskelin tossa että Emmejä on tosiaan jo monta. Mut sehän vaan kertoo siitä miten hieno nimi se on! meillä mies keksi sen, kun mä aikoinaan esikoisen nimen päätin.

Pitäis puistoon lähteä kun on taas kauniimpi ilma, eilen kun satoi oikein kunnolla. Emmi nukahti tohon sitteriin pikkutorkuille, sen jälkeen lähtetään matkaan!

Meillähän pyörii täällä nyt jo kolme Emmiä! :D

Terkut sekä Janskun että Minniksen Emmi-tytöille!!!

Ja toki myös kaikenmuun nimisille nöpönassukoille:)

Aloin tuossa viimeyönä miettiä että pitäiskö mun alottaa yösyötöt taas... Emmihän on nukkunut jo yli kuukauden ilman yösyömisiä, mutta on nyt jo useampana yönä herännyt selittelemään omia juttujaan pitkin yötä.. viimeyönäkin laskin laittaneeni tuttia pienen ajan sisään jo 6 kertaa ja sitten meni laskut sekasin..on niin pätkittäistä tuo yö.. jos se syöminen sen tainnuttais sitten yöllä..

eipä sitten muuta ole ehtinyt tapahtuakkaan:)

palaillaan..

Mirage ja Emmi 3,5kk

..mulla kans meni hermot tähän pullamössöilyyn ja yritän vähän saada painoa pois..imettäessähän ei mitenkään rajusti sais laihduttaa joten sen vuoksi annan itselleni aikaa:)) (hyvä tekosyy...) ei mulla tavoitekaan oo kun siinä mistä lähdettiin ennen raskautta..57-58kg.. eli 2-3 kiloa..

Mä kans käyn kävelyllä ensin aamupäivällä kun Emmi alkaa ekoille päikkäreille niin 1-1,5 tuntia ja illalla vielä ainakin koiran tai molempien kanssa n.30min. Ens kuussa alkaa taas mun jäsenyys kuntoklubille joten yritän ottaa muutaman illan viikosta " omaa aikaa" sinne..

Ruokavaliota yritän keventää mutta oon niin pahuksen perso, ettei mitään määrää... karkkilakon taas alotin, koska se on mun suurin pahe.. ja jäätelöä yritän syödä vain kerran päivässä;) pitäähän sitä nyt jotain iloa ihmisellä olla...hih!

Olipas kiva kuulla Mirmuskasta! Ihanaa, kaksi hammasta:))

no joo..taas jääkaapille..maha kurnii;)

mirage kera empulan

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat